Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaassa käyneet!

Vierailija
05.08.2013 |

Hei, varattiin matka talveksi Phuketiin ja nyt olisi muutama kysymys. Kiva jos joku viitsii vastata! :)

Löytyykö hotellin buffet illallisesta myös eurooppalaisia ruokia, jotka maistuu lapsillekin? Thaimaalainen tms. ruoka ei oikein uppoa ja ruoka on yksi syy miksi en ole ollut kovin innoissani lähdössä. 

Kuinka yleistä on Thaimaassa saada vatsatauti, oletko saanut?

Mies ja lapset halusivat Thaimaaseen, itse olen ollut vähän skeptinen Thaimaan suhteen. Varasin varalta viiden tähden hotellin, eli pitäisi olla hyvä hygienia jne. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) me saatiin Thaimaassa vatsatauti Burger Kingistä. Thai ruoasta ei sitä olla saatu. Hygienia on tärkein, eli pese kädet ennen ruokailua ja katso että ruoka on kypsää. sillä ja maitohappobakteereilla pääsee pitkälle.

Kyllä lapset löytävät hotellin buffasta ruokaa itselleen, Itse jos olet skeptinen niin lapset ovat sitä perässä. Laita ne maistamaan Paistettua Riisiä ja kanaa (Khaopat) ja kevätkääryleitä ja friteerattuja ruokia. Ei siellä kaikki ole tulista joka polttaa suun ja vie makuaistin pitkäksi aikaa.. (tosin nekin on ihania ruokia kun niihin tottuu)

Mutta siis, Phuketista löydät ruotsalaisia tai  ravintoloita mistä saat lihapullat muusilla tai pizzerioita ja Ranskalaisia on jokaisessa ravintolassa mihin sisään kävelet. PIhvejä eivät kauhean hyvin osaa tehdä mutta kyllä niitäkin syö. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan muutakin kun perinteistä eurooppalaista mättöä. Luulen että Thaimaa yllättää sinut positiivisesti kun annat sille mahdollisuuden.

Vierailija
2/5 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hotellista mitä siellä on tarjolla. Länsimaista ruokaa tarjoavia ravintoloita löytyy jos joku sellaista kaipaa. Emme ole koskaan olleet 5* tai AI hotelleissa siellä, (mitä viehättää enemmän sellaiset "viidakko/bungalow" paikat)joten en tiedä miten niistä saa ruokamyrkytyksiä. Meillä ei ole ollut koskaan ja on syöty kaikkea mitä ravintoloissa tai katukeittiöissä on ollut tarjolla. Jouluna taas lähdetään saarihyppelylle ja Bangkokiin missä tyttäreni on tuolloin opiskelemassa.

Kateellisten parjaamisista huolimatta Thaimaa on mukava paikka, paljon nähtävää, hyvät rannat ja ihanaa (paikallista) ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ruokamyrkytyksen thai-ruuasta. Jotain kana-nuudelihässäkkää oli.

Vierailija
4/5 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuketistahan  löytyy turisteille ihan mitä vaan. Minkä hotellin valitsitte? Mekin oltiin sellaisessa, jos on sama hotelli, niin voin kertoa tarkemmin....

Vierailija
5/5 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perheeni kanssa asuneet Bangkokissa. Olen saanut vatsataudin siellä Mäkkärin juustohampparista :) mutta thairuuasta en koskaan. Kyllä sieltä löytyy muutakin kuin thairuokaa, jos sitä kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän