Apua, sairastuin työmatkalla, pitääkö mennä korona-testiin??
Onko kellään kokemusta tai tietoa tällaisesta tilanteesta: olen parhaillaan työnantajan lähettämänä työmatkalla toisella paikkakunnalla yli 8 h junamatkan päässä kotoa. Tänään iltapäivällä alkoi kokouksessa tulla vilunväristyksiä ja kurkku kipeäksi. Lähdin aiemmin hotellille ja nukuin. Äsken heräsin ja kuumetta 38,3. Huomenna pitäisi vielä olla kokouksessa ja sen jälkeen junalla kotiin. Kokouksen perun, mutta miten pääsen täältä kotiin nyt?? Lähes toisella puolella Suomea siis! Ei ole ketään joka voisi tulla autolla hakemaan. En halua jäädä hotelliin moneksi yöksi. Menenkö täällä korona testiin? Ja miten pääsen kotiin? Työnantaja tuskin maksaa taksia täältä kotiin.
Kommentit (45)
Soitat terveydenhuollon neuvontaan,
Vierailija kirjoitti:
Mikä NIISSÄ OHJEISSA ON NIIN VAIKEAA?? Kyllä, kaikista koronaan viittaavista oireista testiin.
Ja mitä sitten jos menen täällä testiin ?? Missäköhän odottelen niitä tuloksia ja olen mahdollisesti karanteenissa kun huomenna check out hotellista? Niitä ohjeita voisi vähän tarkentaa.
Omaolo ja sitä kautta saat ohjeet testiin pääsemiseksi. Työnantajallasi on varmasti matkavakuutus, jonka turvin pääset kotiin turvallisella tavalla.
Työnantajan pitää hoitaa sinut kotiin myös jos olet sairas
Tuo riski olisi kannattanut tiedostaa ennen matkalle lähtöä ja suunnitella miten toimitaan jos noin käy.
Ainakaan junalla et voi tulla kotiin. Se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä NIISSÄ OHJEISSA ON NIIN VAIKEAA?? Kyllä, kaikista koronaan viittaavista oireista testiin.
Ja mitä sitten jos menen täällä testiin ?? Missäköhän odottelen niitä tuloksia ja olen mahdollisesti karanteenissa kun huomenna check out hotellista? Niitä ohjeita voisi vähän tarkentaa.
Luultavasti jäät karanteeniin sinne hotelliin tulosten varmistamiseksi ajaksi. Ota yhteyttä työnantajaan myös tätä varten hetimiten.
Kai olet ilmoittanut kaikille kokouksessa olleille että sait oireita ja he ovat mahdollisesti altistuneita?
Pyydä työnantajalta lupa vuokra-autoon. Sen saa hotellille tuotuna. Sen jälkeen kurvailet koronatestiin ja sitten ajelet kotiin kuumetta alentavan lääkkeen voimalla. Auto voidaan noutaa kotoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään muuta paikkaa, mistä voisit etsiä vastauksia noihin kysymyksiisi, kuin tämä keskustelupalsta, olet provo, eikä sinua voi ottaa vakavasti.
Koronatestiin liittyvissä kysymyksissä, soita paikalliseen koronainfoon. Kysy sieltä vaikka nuo kaikki kysymykset. Et varmaan ihan kaikkeen saa sieltä vastauksia, mutta osaan ainakin. Kotimatkasi järjestelyistä voit kysyä esim. työnantajaltasi.
Soita aamulla työterveyshuoltoonne
Kannattaisko soittaa vaikka töihin? Sille esimiehelle voi hätätilassa soittaa vaikka nyt.
Mistä tahansa muualta kuin täältä saat paremmin vastauksia
Vierailija kirjoitti:
Pyydä työnantajalta lupa vuokra-autoon. Sen saa hotellille tuotuna. Sen jälkeen kurvailet koronatestiin ja sitten ajelet kotiin kuumetta alentavan lääkkeen voimalla. Auto voidaan noutaa kotoakin.
Kipeenä ei ehkä kannata lähteä itse ajamaan. Kannattaa pyytää oma puoliso hakemaan
Meillä ainakin ensisijaisesti soitettaisiin esimiehelle, että miten matka järjestetään. Taksilupa meillä olisi ihan varma.
Toiseksi siellä testissä pitää käydä siellä missä olet. Hotellin maksaisi meillä työnantaja.
Mutta meillä ei käy näin, koska kaikki, siis ihan kaikki, työmatkat on kielletty syyskuun loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään muuta paikkaa, mistä voisit etsiä vastauksia noihin kysymyksiisi, kuin tämä keskustelupalsta, olet provo, eikä sinua voi ottaa vakavasti.
Koronatestiin liittyvissä kysymyksissä, soita paikalliseen koronainfoon. Kysy sieltä vaikka nuo kaikki kysymykset. Et varmaan ihan kaikkeen saa sieltä vastauksia, mutta osaan ainakin. Kotimatkasi järjestelyistä voit kysyä esim. työnantajaltasi.
En halua soittaa mihinkään missä minun pitää antaa henkilötietojani ja mahdollisesti minut velvoitetaan testiin, ennen kuin selvitän että pääsen täältä jotenkin kotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos on 8 h junamatkan päässä, niin ei kyllä kiva ajaa tuollaista matkaa autolla, oli kuumetta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipeenä ei ehkä kannata lähteä itse ajamaan. Kannattaa pyytää oma puoliso hakemaan
Ohis mutta ei ole kyllä puolison homma lähteä ajamaan toiselle puolelle Suomea hakemaan työnantajan matkaan lähettämää henkilöä kotiin. Eikä kaikilla edes ole puolisoa tai läheisiä.