Hullu pappa takanani kassalla
Ensimmäisen kerran kiinnitti huomioni kun runnoi kapulallaan ostoksiani kasaan hihnalla.
Vähän ajan päästä komensi minua siirtämään ostoksiani eteenpäin hihnalla, joka siis kulki normaalisti.
Huomautin leikkisästi että ei hätää, sitä tulee rullalta loputtomasti, jolloin ukkeli alkoi raivota niin että meinasin jo pyytää kassalta vartijaa avuksi ;-)
Kommentit (38)
Mä näin tänään kaupassa todella epäsuhtaisen näyn, kaunis nuori thainainen ja iältään epämääräinen valkohiuksinen huomiotaherättävän siisti setämies, vaikeasti määriteltävä ikä jotain alta 60 tai seitsemänkympin tienoilla. Oli varmasti mielestään nuorekas, mutta vanha on vanha vaikka sen voissa paistais. Mies keräili tavaroita kotiin, nainen seurasi perässä kyllästyneen näköisenä, ei auttanut miestä, pariskunta ei puhunut toisilleen mitään. Olisko ollut katalogimorsian Suomessa käymässä tai jotain, ei ehkä ihan mitä nainen oli olettanut olemuksesta päätellen. Kävelin käytävällä niiden ohi ja ukosta lemahti sellainen vanhuksen haju ja mua OKSETTI autolle asti, siis ihan oikeasti fyysisesti oksetti ajatus että joutuisin parikymppisenä naisena panemaan sitä ukkoa. Vieläkin alkaa oksettamaan kun ajattelen...
Mä tunnen yhden "hullun ukon" joka muuttui hulluksi aivoverenvuodon jälkeen. Just tuommoinen, haukkuu muita ja komentelee.. Vaimo on väsynyt tähän, ei tunnista miestään enää omaksi. Mutta ei halua erotakaan, koska kuitenki tuommoinen syy hänen käyttäytymiselleen..aivoverenvuoto.. Säälittävää, molemmin puolin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:08"]
Mä näin tänään kaupassa todella epäsuhtaisen näyn, kaunis nuori thainainen ja iältään epämääräinen valkohiuksinen huomiotaherättävän siisti setämies, vaikeasti määriteltävä ikä jotain alta 60 tai seitsemänkympin tienoilla. Oli varmasti mielestään nuorekas, mutta vanha on vanha vaikka sen voissa paistais. Mies keräili tavaroita kotiin, nainen seurasi perässä kyllästyneen näköisenä, ei auttanut miestä, pariskunta ei puhunut toisilleen mitään. Olisko ollut katalogimorsian Suomessa käymässä tai jotain, ei ehkä ihan mitä nainen oli olettanut olemuksesta päätellen. Kävelin käytävällä niiden ohi ja ukosta lemahti sellainen vanhuksen haju ja mua OKSETTI autolle asti, siis ihan oikeasti fyysisesti oksetti ajatus että joutuisin parikymppisenä naisena panemaan sitä ukkoa. Vieläkin alkaa oksettamaan kun ajattelen...
[/quote]
Te naiset teette rahasta paljon rivompiakin juttuja kuin annatte kuusikymppisen ukon nylkyttää :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:14"]
[/quote]
Te naiset teette rahasta paljon rivompiakin juttuja kuin annatte kuusikymppisen ukon nylkyttää :D
[/quote]
oli jo ikävä lassukka! :D
[/quote]
[/quote]
no mä en ainakaan tee mitään rivoa rahasta. en edes nai. nain ilmaiseksi sen kerran kun nain.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:51"]
Ensimmäisen kerran kiinnitti huomioni kun runnoi kapulallaan ostoksiani kasaan hihnalla.
Vähän ajan päästä komensi minua siirtämään ostoksiani eteenpäin hihnalla, joka siis kulki normaalisti.
Huomautin leikkisästi että ei hätää, sitä tulee rullalta loputtomasti, jolloin ukkeli alkoi raivota niin että meinasin jo pyytää kassalta vartijaa avuksi ;-)
[/quote]
Sulla taitaa ap olla sellainen rasittava tapa kassalla että ensin laitat yhden tuotteen hihnalle, reilusti tilaa ennen toista, sitten taas tyhjää..
Tuollaisia joskus näkee. Miksi he ei siirrä ostoksiaan?
Minä ainakin koitan saada ostokseni vieretysten hihnalle, siirtelen niitä liki että taakse tuleva voi alkaa latomaan omia ostoksiaan. Luultavasti pappa joutui kannattelemaan ostoksiaan kädessään. Et sinä voi tietää miten heikossa sen ihmisen kunto on. :(
Minusta voisi ajatella vähän muitakin ihmisiä. Hän vielä erikseen pyysi sinulta apua..
Kokemusta on myös näistä papoista, itse olen kassalla töissä. Välillä ihan ostoskärryillään tönivät pakkaamassa tai maksamassa olevia asiakkaita ja valittavat ties mistä milloinkin. Muutaman kerran olen soittanut esimiehen paikalle, kun tällainen idiootti alkanut solvaamaan ja häiriköimään muita asiakkaita. Minun ei asiakaspalvelijana tarvitse sietää tuollaista ja toisaalta ei tee hyvää kaupan maineellekaan jos asiakkaat joutuvat pelkäämään..
Mulle sattui kassalla tänään niin että rupesin latomaan tavaraa hihnalle tavanomaiseen ripeään tahtiin ja lähelle toisiaan, ja pakkokin oli koska edellä oli etummaisen asiakkaan tavarat. Samantien takaa kuului kolahdus kun takanani tuleva täti rupesi heittelemään omia tavar.oitaan hihnalle. Mitä hittiä! Ladoin sitten hullun lailla kamaa hihnalle ja siirtelin tädin tavaroita samalla taaksepäin. Maalaisjärki hoi.
Mitään en vihaa niin paljon kuin kärryillään töniviä mummoja kassajonossa.
[/quote]
[/quote]
No, kerropa sitten että mitä mä olen tehnyt?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:54"]
Mulle sattui kassalla tänään niin että rupesin latomaan tavaraa hihnalle tavanomaiseen ripeään tahtiin ja lähelle toisiaan, ja pakkokin oli koska edellä oli etummaisen asiakkaan tavarat. Samantien takaa kuului kolahdus kun takanani tuleva täti rupesi heittelemään omia tavar.oitaan hihnalle. Mitä hittiä! Ladoin sitten hullun lailla kamaa hihnalle ja siirtelin tädin tavaroita samalla taaksepäin. Maalaisjärki hoi.
[/quote]
Mulle kävi lauantaina ihan samalla lailla. Mulla oli vielä puoli kärryllistä ostoksia ja perässä tuleva laittoi jo omiaan. Mikä hiton kiire niillä vanhuksilla oikein on?
"Mitään en vihaa niin paljon kuin kärryillään töniviä mummoja kassajonossa."
Toisaalta minulla ei ole reumaa, kihtiä tai pidätysongelmia, eikä minua odota kaupan pihalla kunnan maksama taksi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:16"]
Toisaalta minulla ei ole reumaa, kihtiä tai pidätysongelmia, eikä minua odota kaupan pihalla kunnan maksama taksi.
[/quote]
Niillä mummoilla on varmaan myös suu jonka voi avata? Kohtelias pyyntö päästä jonossa ohi, maininta kiireestä jne saa varmaan paremman vastaanoton kuin töniminen ja tiuskiminen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:51"]
[/quote]
Sulla taitaa ap olla sellainen rasittava tapa kassalla että ensin laitat yhden tuotteen hihnalle, reilusti tilaa ennen toista, sitten taas tyhjää..
Tuollaisia joskus näkee. Miksi he ei siirrä ostoksiaan?
Minä ainakin koitan saada ostokseni vieretysten hihnalle, siirtelen niitä liki että taakse tuleva voi alkaa latomaan omia ostoksiaan. Luultavasti pappa joutui kannattelemaan ostoksiaan kädessään. Et sinä voi tietää miten heikossa sen ihmisen kunto on. :(
Minusta voisi ajatella vähän muitakin ihmisiä. Hän vielä erikseen pyysi sinulta apua..
[/quote]
No just. Minä teen kerran viikossa isot ostokset ja joudun jonottamaan omien tavaroitteni kanssa jotta saan kaiken hihanlle. Todellakaan ei seuraava asiakas mahdu ihan heti samaan pätkään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:16"]
[/quote]
No miten se riehuminen nopeuttaa sitä maksutapahtumaa? Ei mitenkään...päinvastoin voi hidastaakin, jokainen vuorollaan, ei siihen paljoa kärryillä jyrääminen auta. Ja vielä jos ne ostokset lapataan sekaisin niin siinähän sitä aikaa saa kulumaankin enemmän, jos pitää vielä alkaa setvimään, että mikä oli kenenkin.
Ymmärrän että papparaiset raivostuttavat. Niin paljon olemme me nuoret saaneet kuulla kuinka kelvottomia olemme jne.
Mutta papparaisten raivolle voi olla omat syynsä. Voi olla että dementia on sekoittanut pään, saaneet aivoverenvuodon tai jotain. Taustalla voi olla mielenterveysongelmaa tai jokin ihan fyysisesti aivoissa näkyvä sairaus (vähättelemättä mielenterveysongelmaisia).
Jos vanhus huorittelee tai puhuu muuten rivoja, syynä voi olla jokin aivojen etulohkon vaurio. Ne samat ongelmat voivat olla meillä edessä muutaman kymmenen vuoden päästä.
Ei kaikkea tietenkään tarvi niellä, mutta pientä tilannetajua ja suvaitsevaisuutta kiitos!!
Kassahihnalla oli jotkut limat ja jätin siihen väliä. Takana tuleva rouva sitten keksi työntää ostokseni siihen likaan. Huomautin kyllä nätisti.
Vanhana viimein uskaltaa olla sellainen kuin oikeasti on.