kun nainen lopettaa
hormonaalisen ehkäisyn ilman syvällistä keskustelua miehen kanssa, muttei salaa mieheltä onko nainen tehnyt jotakin väärin ?
Kommentit (46)
Eihän siinä teknisesti ole mitään väärin tehty. Mies voi käyttää kumia.
Mutta ethän sinä tuollaista päätöstä varmasti ihan hetken mielijohteesta tehnyt. Olet asiaa mietiskellyt aikasi itseksesi ja päätynyt lopettamaan pillerit. Sinä olet asiaa haudutellut, mutta miehelle et ole antanut tilaisuutta haudutella asiaa samaa tahtia kanssasi.
Kyllä minä puhun tuollaiset asiat miehelleni etukäteen. En siksi, että kysyisin mieheltä lupaa asiaan, vaan siksi, että haluan jakaa ajatuksiani mieheni kanssa. Näin mies ehtii sopeutumaan tilanteeseen, eikä sitten lopettamisen tullessa ajankohtaiseksi saa mitään hermojavenyttäviä kohtauksia, kun se ei tullut yllätyksenä.
No ei tietenkään ole! Verrataan kysymykseen "Jos mies vaihtaa shampoo merkkiä keskustelematta miehen kanssa, tekeekö hän väärin?" :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:33"]
Noniin, eli en tee mitään väärin. Olen varannut kierukan poistoon ajan ja miehelle ilmoitan päivämäärän. Sen jälkeen vastuu on myös hänellä !
[/quote]
Älä hätäile. Kaikki palstalaiset eivät ole vielä sinulle synninpäästöä antanut.
Olette te älyttömiä! Tientenkin ap saa mennä ottamaan kierukan pois. Miksei saisi? Miksi miehen pitäisi siihen valmistautua? Nainenhan siinä toimenpiteeseen menee...
Eli sinä haluat lapsen ja mies ei? Siitäkö tässä on taas kyse?
Suomessa ja muuallakin läntisessä maailmassa myös naisilla on itsemäärämisoikeus omaan kehoonsa. Tähän kategoriaan kuuluu mitä suurimmassa määrin myös suun kautta otettavien hormonaalisten ehkäisyvalmisteden käyttö.
On toki kohteliasta ilmoittaa asiasta kumppanilleen, mutta mistään ei voi kaivaa esiin lakipykälää että kenelläkään olisi ehkäisyn käytöstä ilmoitusvelvollisuus. Miesten täytyy olla hereillä ala-asteen biologian tunnilla kun puhutaan kukista ja mehiläisistä. Aina kun harrastetaan seksiä on mahdollisuus tulla raskaaksi. Jos käyttää ehkäisyä, mahdollisuus selkeästi pienenee mutta ei tipu nollaan.
Myös miehen täytyy ottaa vastuu omasta teostaan. Jos harrastaa toimintaa joka johtaa jälkeläismäärän lisääntymiseen, niin todennäköistä on että ennenmin tai myöhemmin niin käy.
Nimi. Simon Cowell is Best
siis takennan nyt sen verran, että asiasta ollaan "keskusteltu" ja jauhettu jonkin verran. Olen monesti maininnut asiasta. Ja ollaan keskusteltu siitä että milloin aletaan lapsia yrittämään yms. Mies on ilmaissut, että voisihan niitä lapsia kohta alkaa yrittämään. Ja minä en halua enään tunkea kehooni hormooneita, olen sanonut että kondomia saa minun puolesta käyttää jos haluaa en minä sitä estä.
Ihan samalla tavalla nainen saa lopetta ehkäisyn, kun mies mennä vasektomiaan, sen enempää keskustelematta puolisonsa kanssa. Itsemääräämisoikeus on jokaisella.
Sä oot tähän asti hoitanut ehkäisyn,joten eiköhän se oo miehen tehtävä siitä etiäpäin hoitaa ehkäisy ku sä otat kierrukan pois,ja jos ei halua lasta :) Mä sanoin ukolle etten käytä mitään hormonaalisia egkäisyhommia koska ne ei sovi mulle,ja et kuparikierrukka kerran oli ja lähti pois paikaltaan,että jos haluaa olla 100% varma ehkäisystä niin käytetään kumea.Ei halunnut kumen kans alkaa pelaamaan,joten nyt sit paneskellaan ilman kumea ja seksi lopetetaan siihen et laukee runkaten.kohta 3 vuotta on toiminu tää homma enkä oo paksuna =D mut sit ku nasahtaa,niin mies tietää et asiasta ollaan puhuttu...
Öööööö, ei ole tehnyt mitään väärin.
Eiköhän nainen saa ihan itse päättää häntä koskevasta asiasta.
Väärin se olisi siinä vaiheessa, jos poistattaisit kierukan(tai minkä ehkäisyn tahansa) etkä kertoisi siitä mitään miehelle. Ainakin silloin, jos ei ole tarkoitus sillä hetkellä alkaa lapsia tekemään, koska ehkäisy on mietittävä sitten uudestaan.
Totta kai saa jos kumppanille kertoo lopettaneensa ettei toinen ole siinä uskossa että ehkäisy on vielä käytössä.
Eli haluat lapsen vastentahtoisesti lapsiin suhtautuvan miehen kanssa? Miksi?
mitä sä 24:nen höpötät??Jos mies ei halua lasta niin hän voi ihan samallai ruveta käyttämään ehkäisyä,niinku hänen naisensa on käyttäny aikaisemmin,mutta ei enää halua käyttää.Ihan sama velvollisuus se on ukolla käyttää sitä kumea niinku naisella niitä muita ehkäisyjä.Ja jos nainen on ilmoittanut että aikoo kierrukan ottaa pois,niin siin on miehellä tasan kaks vaihtoehtoa,joko panna ilman ehkäsyä,tai ottaa ittellä vuorostaan vastuu ehkäisystä ja käyttää kumea THAT'S IT!!
Mikä hemmetin kume?! E ja I ei ole lähelläkään toisiaan!
ei hitsi...vituttaako sulla? =D Juurikin kumEja ei kumIa :D
24 vastaa, että toki miehellä on oma vastuunsa, en kiistä sitä lainkaan, mutta onhan tuo nyt naurettavaa touhua. Mitä jos aloittaja juttelisi nyt rakentavassa hengessä siitä perheen perustamisesta miehensä kanssa. Kannattaako oikeasti tehdä lasta miehen kanssa, joka ei itse sitä ehdota ja toimi sanojensa mukaan? Haluatko onnettoman parisuhteen?
Hohhh...
Tässä ei ole tarkoitus petkuttaa miestä tai mitään muutakaan. Olemme käyneet pitkiäkin keskusteluja aiheesta perhe. Mies suhtautuu asiaan hymyillen ja enimmäkseen positiivisesti, mutta ei ole aivan varma onko hänestä vielä siihen. Itse olen monesti viimeisen vuoden aikan maininnut, että tulen poistattamaan kierukan ja tietenkin asiasta kerron miehelle. Viimeksi eilen hänelle mainitsin, että varaan ajan lähiaikoina. Varasin sen tänään, mutten vielä ole kertonut tästä miehelle, poistoon on lähemmän 3 viikkoa vielä aikaa. Toki voin myöntää, että itse toivon todella paljon lapsia saavani lähiaikoina, mieskin on lämmennyt ajatukselle koko ajan enemmän.. Mies saa käyttää kondomia niin pitkään kun itse vain haluaa. Minä puolestaan haluan, että kehoni toimii normaalisti, minulla ei ole ollut kolmeen vuoteen edes kuukautisia, harvoin minua oikeasti haluttaa edes seksi kun hormoonit vievät kaikki haluni pois, kun en ovuloi... Toki meillä seksiä harrastetaan, mutta noh olisihan kiva jos tuntisi taas sen että oikeasti tekee mieli ! MOni kuvittelee, että yritän petkuttaa miestä.. Siitä ei ole kyse. Tämä on minulta askel lähemmäs ehkä lapsen yrittämistä, kun asia on enään miehestä kiinni, mutta en ole huijaamassa häntä ! -AP-
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 16:24"]
ei hitsi...vituttaako sulla? =D Juurikin kumEja ei kumIa :D
[/quote]
Joo, kumEja, mutta ei kumea, vaan kumia.
se mies tietää että nainen aikoo kierrukan ottaa pois.Jos mies ei halua perhettä perustaa,alkaa käyttään kortsua...ei siitä asiasta tartte mitää istuntoja tehdä ku on selvästi ilmotettu et kierrukka lähtee veke,jos miehellä on yhtään älliä päässä niin tietää et se tarkottaa ei ehkäisyä,ja jos ei halua lapsia niin tietää et kortsut käyttöön.
Noniin, eli en tee mitään väärin. Olen varannut kierukan poistoon ajan ja miehelle ilmoitan päivämäärän. Sen jälkeen vastuu on myös hänellä !