Missä myydään sykemittareita? (Tre/Hki)
Olen varmaan ihan puusilmä kun en ole mistään löytänyt hyvää valikoimaa sykemittareita! Oon kierrellyt tämän meidän kaupungin urheiluliikkeet, Prismat ja Cittarit ja kaikista löytyy joku yksittäinen malli. Haluaisin tutkia erilaisia mittareita ihan "livenä", en vain netistä selaamalla.
Lähiaikoina on asiaa sekä Tampereelle että Helsinkiin, joten osaisiko joku neuvoa mistä löytäisin hyvän valikoiman sykemittareita. Polar kiinnostaisi ehkä eniten, mutta myös Suunto on vaihtoehto. Olen suht aktiivinen kuntoilija, joten ihan mitään karvalakkimallia en halua, mutten myöskään tarvitse markkinoiden hienointa mallia.
Kommentit (11)
Kaikki urheiluvälineliikkeet, Stocka.
Intersporteissa on hyvät valikoimat ainakin Polarin ja Suunnon mittareita. Sykemittari mittaa sykkeen rinnan ympärille laitettavalla vyöllä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 13:44"]
Intersporteissa on hyvät valikoimat ainakin Polarin ja Suunnon mittareita. Sykemittari mittaa sykkeen rinnan ympärille laitettavalla vyöllä.
[/quote]Eli miten tuo eroaa sitten puhelimeen ladattavasta mittarista. Ajattelin että mittais ranteesta, nyö on järkky
Kyllä niihin kannattaa ensin tutustua valmistajien sivuilla netissä ja sen jälkeen mennä käpistelemään omiin tarpeisiin sopivia.
Sykemittareitahan löytyy jokaisesta marketista ja urheiluliikkeestä.
Jos ei ennestään ole sykemittaria, niin alkuun pääseen Lidlin 20€:n mittarilla. Käyttökokemusten myötä oppii tietämään mitä ominaisuuksia tarvitsee.
Jos ostaisin nyt sykemittarin, se olisi Garmin Forerunner 210.
Vyömittarit ovat kai tarkempia jostain syystä?
Urheiluliikkeissä niitä myydään ja sieltä löytyy yleensä joku myyjä, joka myös tietää näistä mittareista vähän enemmän.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 14:15"]
[/quote]Eli miten tuo eroaa sitten puhelimeen ladattavasta mittarista. Ajattelin että mittais ranteesta, nyö on järkky
[/quote]
Puhelimiin löytyy apseja jotka mittaa sykkeen puhelimen kameralla sormesta, mutta sellaista ei voi käyttää urheillessa.
Puhelimiin saa ostettua bluetooth sykevyön, jonka kautta sykkeen saa puhelimelle.
Nykyiset älypuhelimet ovat vaan melkoisia halkoja mukana kannettaviksi, rannemallinen on kätevämpi... tosin monella on lenkillä turvallisuudenkin vuoksi joka tapauksessa puhelin mukana.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 14:15"]
[/quote]
Eipä erikoisemmin. Mulle on henkilökohtaisesti helpompi seurata sykettä ranteessa olevasta kellosta kuin puhelimen näytöltä, mutta tämä on vaan oma mieltymykseni.
Hyvin voit myös ostaa puhelimen kanssa yhteensopivan sykevyön.
Tampereella Koskikeskuksen Intersportissa olen ainakin nähnyt valikoiman erilaisia mittareita.
Kaikissa urheiluliikkeissä ja isoimmissa marketeissa
Mistä noi mitttarit mittaa sykkeen? Ranteesta vai jollain vyöllä jostain??