Korona vie hiuksetkin päästäni
Sairastin vaikean koronan huti-toukokuussa, olin jopa teholla useamman päivän.
Taudin jälkeen tullut vaikka mitä jälkioireita.
Huomasin myös pian sairaalasta kotiuduttuani, että hiuksia lähtee ja paljon ja ne menivät muutenkin tosi huonoon kuntoon. Viime viikolla kävin tutulla kampaajalla ensimmäistä kertaa sairauden jälkeen ja hän kauhistui kuinka paljon tukka lyhentynyt.
Pelottaa, että kohta olen kalju. Biotiinia olen syönyt muutaman vuoden ja se teki hiuksista silloin selkeästi paksummat, mutta nyt siitä ei ole mitään apua.
Kommentit (26)
Tuo on ihan normaalia minkä tahansa vaikean sairastelun jälkeen. Hius myös kasvaa niin hitaasti, että niiden palautumiseen menee valtavasti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kampaaja kauhistui hiusten ohentumista, ei lyhentymistä.
Ap
Bioclip. Jos olet saanut jossain muodossa lanoliinia elimistöön, saat sitäkin. Se on ihmisperäist hormonia ja sitä on lampaanrasvassa, shetlanninlampaan villa irrotetaan sellaisella ruiskeella, et se turkki jää 4 viikon kuluttua sille puettuun verkkotakkiin. Villarasvassa siis on kans ja kaikessa, mikä niistä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia minkä tahansa vaikean sairastelun jälkeen. Hius myös kasvaa niin hitaasti, että niiden palautumiseen menee valtavasti aikaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10585879
niinpä!
Hmm.... Epäilen että sairastin lievän koronan maaliskuussa ja minulla oli niihin aikoihin myös vaihe jolloin hiuksia lähti paljon. Olin ihan paineessa että lähestyvistä vaihdevuosistako tämä yhtäkkinen hiustenlähtö johtuu vai mistä.
Mulla taas hiusten kasvu jotenkin pysähtyi. Eivät kasva enää niin kovalla vauhdilla kuin ennen koronaa.
No mulla irtosi hiukset, ripset ja kulmikset kokonaan parin sytöstaatti hoidon jälkeen. 2v meni että tuli takaisin. Eli kärsivällisyyttä, kyllä ne kasvaa jos on kasvaakseen. Pääasia että jäit henkiin.
Minulla oli tammikuussa vaikea tulehdus korkean kuumeen kera, vietin sairaalassa lähes 2 viikkoa. Hiuksia alkoi irtoilemaan huhtikuussa ja noin 3 kuukauden ajan menetin yli 2/3 hiuksistani. Loput hiukset on huonossa kunnossa mutta irtoilu on vähentynyt. Oli kyllä kamala kokemus kun hiuksiä lähti tuppottain joka päivä ja niitä oli kaikkialla. Nyt on uutta kasvussa mutta kyllä minua harmittaa pitkien ja kauniiden hiusten menetys.
Vierailija kirjoitti:
Ap
:D, :D tuossa olisikin ollut jotain epänormaalia..
mies52v
Vierailija kirjoitti:
No mulla irtosi hiukset, ripset ja kulmikset kokonaan parin sytöstaatti hoidon jälkeen. 2v meni että tuli takaisin. Eli kärsivällisyyttä, kyllä ne kasvaa jos on kasvaakseen. Pääasia että jäit henkiin.
Monille kuitenkin jotkut hiukset ovat tärkeä asia, ja tietoisuus tuosta mahdollisisesti pysyvästä hiusten harvenemisesta koronan jälkeen voisi aiheuttaa sen, että eivät lähes tahallaan mene tautia hankkimaan.
Ihan hyvä, että asiasta tiedotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kestikö tosiaan noin kauan saada ne takaisin? Mulla on yksi sytostaatti ollut ja huomenna toinen, sitten vielä neljä sen jälkeen. Tukkaa on enää puolet jäljellä ja sekin huonokuntoista. Tänään olen harjoitellut pitämään peruukkia. Ripset ja kulmakarvat eivät ole vielä alkaneet lähteä.
Ap.
Kerro tuo lehdistölle, että ihmiset tajuaisivat kuinka veemäinen tauti korona voi olla
Ehkä bimbot minä-minä-en kuulu riskiryhmään-ihmiset havahtuvat, kun tulee riski, että hiukset ohenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApBioclip. Jos olet saanut jossain muodossa lanoliinia elimistöön, saat sitäkin. Se on ihmisperäist hormonia ja sitä on lampaanrasvassa, shetlanninlampaan villa irrotetaan sellaisella ruiskeella, et se turkki jää 4 viikon kuluttua sille puettuun verkkotakkiin. Villarasvassa siis on kans ja kaikessa, mikä niistä tehdään.
https://csiropedia.csiro.au/bioclip-biological-wool-harvesting/
Onhan joissakin tuotteissa lanoliinia?
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Kerro tuo lehdistölle, että ihmiset tajuaisivat kuinka veemäinen tauti korona voi olla
https://www.woolwise.com/wp-content/uploads/2017/06/BIOL-900-200-100.pdf
Riippuu tietenkin siitä, miten sitä "hoidetaan". Kiinnostaisi tietää, mut kukaan ei kerro:-(
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei liity vain koronaan. Läheiseni oli teholla influenssan takia yli kuukauden, jonka jälkeen hiukset lähti ihan tukkoina. Aikanaan rauhoittui ja nykyään hiukset ihan normaalit.
Ap