Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkku ja kondylooma

Vierailija
10.08.2020 |

Panisitko naisen kanssa jos hän kertoo että hänellä on kondylooma? Vaikka hän kertoisi tämän jälkeen että sitä on hoidettu ja 8lla 10stä ihmisestä on jossain vaiheessa elämäänsä kondylooma.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimolla on kondylooma. Itsellä ei, tai voihan se jo nykyään olla mutta koskaan ei oo ollut mitään oireita.

20 vuotta sitten kun tavattiin ja kiinnostuttiin toisista, alettiin tapailla, hän ei asiaa salannut.

Päinvastoin, hän kertoi asiasta ennen kuin edes petihommia mietittiin. Ohjeistus minulle oli kutakuinkin seuraava; "minulla on kondylooma, hoidon jälkeen ei ole ollut koskaan oireita, mutta niitä voi vielä tulevaisuudessa tulla. Tuossa on ovi, kävele siitä ulos mitään selittelemättä jos koet sen ongelmaksi, mutta jos se ei ole ongelma, tahtoisin itse katsoa mihin tämä johtaa."

No, yhdessä ollaan edelleen enkä kokenut asiaa ongelmaksi koska ihminen oli juuri sellainen josta olin haaveillut. Nyt on perhettä ja asia ei ole edelleenkään ongelma.

Toki alkuun oltiin asian suhteen varovaisia, jos hommasta ei mitään lopulta tulisikaan.

Avoimuus asian suhteen herätti itsellä luottamuksen ja se, ettei kumppani itsekkään halunnut tartuttaa mitään kertomatta riskeistä.

Vierailija
2/5 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuntu hyvältä kuulla tämä vaikka oma olo on kauhea. Toivottavasti munkin elämään löytyy kultaa.

Tuntuu vaan että ihminen tuomitaan heti, eikä edes kuunnella loppuun kun sanoo sanan kondylooma.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taidetaan kuitenkin puhua HPV-viruksesta?

Vierailija
4/5 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taidetaan kuitenkin puhua HPV-viruksesta?

Niin, eikös tuo virus ole suunnilleen "kaikilla", mutta vain pienelle osalle siitä muodostuu itse kondylooma, eli niitä syyliä?

Vierailija
5/5 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on joo kaikilla, mutta miten selittää se sellaiselle jolla ei ole syyliä? Virusta on montaa eri tyyppiä. Se josta tulee syyliä on hyvänlaatuinen. Mutta jäätkö edes odottamaan tätä keskustelua vai häivytkö heti kun mainitsen sanan kondylooma?

Ap