Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

35-vuotiaana ensimmäinen lapsi. Onko sinusta vanha äidiksi?

Vierailija
04.08.2013 |

Toisen sain 43-vuotiaana.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärekintä on mitä mieltä ITSE olet:). Minä sain esikoisemme 38-vuotiaana ja toisen kullanmukulamme 44-vuotiaana. Nyt olen 51-vuotias maailman onnellisin äiti ja elämäni vedossa! Onneksi jokainen äiti (ja isälläkin osuutensa) voi valita milloin tuntee itse olevansa valmis äidiksi. Minulle sopi tämä ikä, jollekin toiselle lapset jo parikymppisenä. Molempi parempi:)

Vierailija
22/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 17:03"]

35-vuotiaana naisen hedelmällisyys alkaa heiketä ja raskaaksi tulo vaikeutua. Naisen munasolut ovat parhaimman laatuisia 20-30-vuotiaana. 40-vuotiaalla naisella on kaksi kertaa suurempi riski sairastua esimerkiksi raskausdiabetekeen kuin 20-vuotiaalla. 

[/quote]

IItseasiassa uudemman tutkimuksen mukaan naiset ovat hedelmällisempiä 30-35 kuin 20-25-vuotiaina. Myös mm. Downin syndrooma riski on vanhojen lisäksi suurentunut hyvin nuorilla äideillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole down-riski suuri nuorilla äideillä, kaikkein alhaisin se on 20-vuotiailla.

Vierailija
24/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys alkaa merkittävästi heikentyä vasta nelikymppisenä, 35-39-vuotiaat tulevat yleensä helposti raskaaksi. Down-riski on suurentunut, mutta todennäköisyys saada kromosomeiltaan terve lapsi on yli 99 prosenttia.

Vierailija
25/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuopukseni kahden lapsen jälkeen 35-vuotiaana ja oli paras ikä saada lapsi.

Vierailija
26/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha äidiksi! 35v on ihan hyvä ikä saada lapsi mutta 43v alkaa olla jo aika vanha vastasyntyneen äidiksi.. Ei missään nimessä kuitenkaan liian vanha

Vierailija
27/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin oli synnytettävä silloin, kun raskaus onnistui kestämään loppuun asti ja se tapahtui, kun oli 41-vuotias. En jaksanut yövalvomisia, mutta lapsen isä jaksoi.

Vierailija
28/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että olet vanha äiti, mutta et liian vanha. Ensisynnyttäjien keski-ikä on 28 tai 29 vuotta. On siis ihan fakta että olet vanha äiti, mutta se ei tarkoita että olisit huono äiti. Jokainen tekee lapset kun itsestä hyvältä tuntuu, eikä mielestäni ole väliä onko nuori vai vanha. Onko siis edes väliä oletko vanha äiti, kun olet kuitenkin paras äiti lapsillesi juuri sellaisena kuin olet.

Itse olen 24 vuotias äiti, enkä jaottele ihmisiä muotteihin iän persuteella. Jos näen ikäisesi naisen lastensa kanssa, en ajattelet että "oho, ompa vanha äiti". Kiinnitän huomioni kyllä ihan muihin asioihin. 

Vierailija
29/30 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä kysyy :)

Minä olen 35-vuotias ja mielestäni nuori ja nuorekas äiti. 25-vuotiaan minäni mielestä olisin keski-ikäinen tantta ja 19-vuotiaan minäni mielestä olisin jo toinen jalka haudassa :D

Vierailija
30/30 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä alle 27-vyotias on tosi nuori äiti. Mä jos näen sen ikäisii mietin heti onko ihan kiva juttu äidille &hoitaa jo hyvin, miten käsittelee sen että nuoruus on nyt ohi, ja miten lapsi voi jos mieli vielä ailahtelee joten mieluummin kaikki opinnot tehtynä, kypsänä vanhemmaksi kun jaksaa kotona olla, kuin nuorena kun elämä edessä.

Toinen juttu liittyy murrosikään, sillä mutta kesti sivusta seuranneena miettinyt onko kovin hyvä homma jos kolmikymppiset vanhemmat " kasvattavat" murrosikäisiä, kun näen että kypsemmällä on rauhallisuutta ja auktoriteettia enemmän ja ehkä myös näkemystä auttaa nuorta ratkaisemaan asioitaan. Olen todella huolissani nykynuorisosta!