Vatsa turvonnut ja ilmavaivoja: lähteäkö rannalle kuten suunniteltu
Ärtyneen suolen oireyhtymä on kroonisena vaivana. Nytten taas jostain syystä vatsa turvonnut, ilmavaivoja, inhottava olo. Oli puhetta että lähtisimme ystäväporukan ja lasten kera maauimalaan tänään. Lähtisitkö sinä vatsasta huolimatta?
Tällaista vaivaa on useinkin ja sitten vaan jää menemättä herkästi. Vaikea ennakoida milloin tämä vaiva ilmaantuu, joten hankaloittaa kaikkea suunnittelua.
Kommentit (9)
Vaikea tietää miten iso asia se sinulle on, mutta minä turpoilijana lähtisin. Vedessä vatsaa tuskin kukaan katselee ja rannalle voi pukeutua jotenkin muuten kuin pikkubikineihin. Inhottavaltahan se tuntuu, mutta voihan siellä olla niin kivaa että se unohtuu.
No maauimalassa varmaankin on vessa, joten lähtisin kyllä. Itselläni on myös tuo ärtyvä suoli. Inhottava vaivahan se on, mutta ei kannata silti lannistua sen kanssa ja jäädä kotiin. :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 15:46"]
Olisiko Immodiumista apua?
[/quote]
Siis Imodiumista...
No minä lähden minne vain, jos sieltä pääsee nopeasti vessaan. Tämä tosin rajoittaa aika paljon esim. matkustamista ja konserteissa ja teatterissa käyntejä.
Kannattaa ottaa avuksi hiilitabletit. Minun reseptini mukaan niitä saa syödä 100kpl päivässä.
Itsehän sinä parhaiten vatsasi tunnet. Miten se turvotus purkautuu, tuleeko ripuli vai pelkkää pierua? Kyllä maailmaan pierua mahtuu, ulkoilmaan eritoten. Älä sulkeudu neljän seinän sisälle, jos kykenet lähtemään liikkeelle. Ystäväsi tuntevat vaivasi eivätkä ihmettele, jos välillä väistyt etäämmälle "paukuttelemaan".
Vatsa on kuin ilmapallo, lisäksi möyrii ja jatkuvat ilmavaivat. Maauimala on sellainen jossa nyt paljon väkeä joten piereskely ei oikein onnistu. Vessat onnettomat kopit joissa kaikki äänet kuuluvat ulkopuolella jonottaville.
Ripulia ei onneksi ole, sitten en tietenkään lähtisi ollenkaan.
Mitä virkaa noilla hiilitableteilla on?
ap
up