Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Voiko tulla raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä kun kierto

Vierailija
04.08.2013 |

Siinä vaiheessa että menkkojen pitäisi alkaa tuona päivänä? Mulla kiertopv 30, 2 yhdyntää paljaaleen..kierto normaalisti 28-31. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys erittäin pieni? Eikös nuo ole niitä "varmoja päiviä"?

Vierailija
2/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mäkin ajattelisin, kuin 2. Eikös se varoittelu koske tilannetta, että kierto olisikin yhtäkkiä epäsäännöllinen?

Ärsyttää, kun sanotaan, että aina aina aina voi ilman ehkäisyä tulla raskaaksi, mietityttää, että jos ovulaatiosta on yli viikko, niin ainako vaan voi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kierto on säännöllinen, niin riski on aika pieni. Ovulaatio voi kuitenkin joskus esimerkiksi myöhästyä stressin takia. Hakisin itse siis varmuudeksi kuitenkin jälkiehkäisypillerin. (Tosin pilleri ei enää auta, jos ovulaatio onkin ollut eilen).

Jos taas ovulaatio seuraavassa kierrossa tuleekin jostain syystä poikkeuksellisen aikaisin, ja siittiöt päättävät elää munanjohtimissa maksimiajan, on hedelmöittyminen seuraavassakin kierrossa teoriassa mahdollista. On myös mahdollista, että samassa kierrossa irtoaa kaksi munasolua eri aikoihin.

Vierailija
4/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa on mahdollista, että saman kierron aikana kypsyisikin kaksi munasolua tai jotain muuta yllättävää. Käytännössä juuri ennen odotettuja kuukautisia raskautuminen vaatii kai epäsäännöllisen kierron tai tosi huonon onnen. 

Itse aina selvästi tunnen ovulaation ja kierto on säännöllinen, toisinaan harrastamme seksiä "varmoilla päivillä" eli kun tuntemastani ovulaatiosta on kulunut reilusti aikaa ja kuukautisten pitäisi olla alkamassa. Tosin myös kuukautiset varoittelee pari päivää ennen alkamistaan, joten sekin on vielä yksi merkki lisää. Toisaalta tämänhetkisessä tilanteessa raskaaksi tuleminen ei olisi maailman suurin kriisi, joten pienellä riskillä voi mennä.

Vierailija
5/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttänyt ehkäisyä?

6/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä kun yritin 4 kk tulla raskaaksi tuintui jotenkin niin epäreilulta lukea juttuja että vahingossa tullaan raskaaksi tjms. Minäkin aikaisemmin kuvittelin että se on ihan yksinkertaista tulla raskaaksi. Minä kun olen ehkäisyn lääkärin mielipiteen takia lopettanut 2008 (paha migreeni ja   minipillerit eivät sopineet minulle) Joten ei ollut mitään sellaistakaan taustalla miksi raskaaksi tuleminen oli niin vaikeeta. Minulla super epäsäännölliset kuukautiset joten varmojen ovis päivien lasku oli hieman hankalaa. Sitä tuli sitten useasti viikonaikana heiluteltua peittoa ennen ku tärppäsi...

Minuaki kiinnostaa miksi ehkäisyä ei oo käytetty jos ei haluta seuraamuksia?

Ihmishengellä leikkiminen ei kuitenkaann ole kovin viisasta :(

Vierailija
7/7 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit yleensä käytössä sillä terveydellisistä syistä en saa käyttää ehkäisypillereitä. Nyt viime yönä kämppis tuli yllättäen yöllä moikkaamaan, ollaan molemmat katseltu toisiamme jo jonkin aikaa.. Tiedän, tyhmää oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän