Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhevika asiakaspalvelussa

Vierailija
04.08.2013 |

Okei, saan nyt paljon lokaa niskaan, mutta mielipiteeni on, ettei puhevikaisten (pahasti) kannattaisi hakeutua asiakaspalvelutyöhön.

Meidän lähikaupassamme on tällä hetkellä työssäoppimassa eräs parikymppinen tytteli. Hän änkyttää ja tähän päälle vielä sokeltaa hieman, voi herra jumala kun puheesta ei saa mitään selvää. Tajuaa kyllä hidastaa puhettaan, mutta elehtii käsillään voimakkaasti...

Hävettää joskus kun asiakkaat luulevat tyttöä kehitysvammaiseksi. Onneksi on täällä vain pari kuukautta. Muuten kyllä ihan fiksu ja asiallinen, vain palvelualalle täysin sopimaton.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä änkytys vähenee, kun hän kotiutuu työhön ja vähentää jännittämistä. Jännittäminen usein pahentaa änkytystä, mutta voi olla, että työn opittuaan hermoilu vähenee ja änkytys samalla vähenee niin paljon, ettei sitä enää huomaa tai jopa katoaa.

Vierailija
2/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on päinvastoin aivan mahtavaa, että "tytteli" on uskaltanut mennä tuollaiseen työhön vaikka varmasti on tuskallisen tietoinen ongelmastaan. Kannusta häntä olemalla hyvä, ymmärtäväinen asiakas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ihmisiä on onneksi erilaisia, ja kiva että tyttö on puheviastaan huolimatta uskaltautunut asiakaspalveluammattiin. Itsekin olen puhevikainen ja ymmärrän että en olisi soveltuva radiojuontajaksi, mutta ns. normaaleissa ammateissa ja asiakaspalvelussa puheviasta ei ole mitään haittaa. Ikävää jos ihmiset luulevat että puhevika on suurempikin kehitysvamma. 

Vierailija
4/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä pahana tuollaista puhevikaa palveluammatissa, jossa ollaan kasvotusten asiakkaan kanssa.

Mutta puhelinpalveluhin puhevikaisia ei pitäisi ottaa, eikä varsinkaan radioon. Valitettavasti nykyisin yhdellä jos toisella radiotoimittajalla on huono ulostuonti tai joku s-vika, joka suhahtelee tosi ikävästi radiossa. Luulisi tuohonkin hommaan riittävän halukkaita, joilla ei ole puhumisessa vikaa.

Vierailija
5/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen puhelinpalvelua meidän firmassa silloin tällöin, vaikka mulla on puhevika. Varsinainen osaaminen on ihan muualla, mutta pienellä työpaikalla joutuu tekemään välillä muutakin. Olen saanut työt hoidettua, mutta ei haittaisi yhtään jos pomo toteaisi minut epäsopivaksi päivystysrinkiin.

Vierailija
6/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkyttäjät eivät ole vammaisia. Itse olen kärsinyt tästä viasta jo kohta 30 vuotta, en ole asiakaspalvelussa töissä, nostan hattua työkaverillesi rohkeudesta. Ap, vedä vittu päähäsi!

Vierailija
7/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sokeltaa?

Vierailija
8/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne työt pitäis valita kykyjen mukaan, jos työssä vaaditaan kommunikointia puhumalla, pitää tietysti osata puhua, jos luku- tai kirjoitustaitoa nämä on tietysti hallittava. Varmaan tuo aloittajan kuvailema tapaus on kiusallinen myös monelle asiakkaalle jos sattuvat jotain tältä tytöltä jotain kysymään.

Vierailija
9/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:19"]

Eiköhän ne työt pitäis valita kykyjen mukaan, jos työssä vaaditaan kommunikointia puhumalla, pitää tietysti osata puhua, jos luku- tai kirjoitustaitoa nämä on tietysti hallittava. Varmaan tuo aloittajan kuvailema tapaus on kiusallinen myös monelle asiakkaalle jos sattuvat jotain tältä tytöltä jotain kysymään.

[/quote]

Jaa, että piilotetaan kaikki normaalista jollain tapaa poikkeavat yhteiskunnalta ihan vaan siksi, että kenenkään ei tarvitsisi joutua kiusalliseen tilanteeseen kommunikoidessaan toisen ihmisen kanssa? Tiedättekö mitä on syrjintä ja mitä laki sanoo asiasta?

Vierailija
10/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko ap nyt sittenkin työkaveriataan eikä lähikauppansa myyjästä? Vai miksi häntä nolottaa jos joku muu asiakas luulee työntekijää kehitysvammaiseksi? Terveisiä vaan sinne kassan toiselle puolelle, että eiköhän teidät ole korvattu koneella lähivuosina. Se, että osaat sanoa kiitos ja ole hyvä selkeästi artikuloiden, ei tee sinusta yhtään sen parempaa ihmistä.

Vierailija
11/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnettuja änkyttäjiä:

Isaac Newton
George Washington
Napoleon
Charles Darwin
Lewis Carroll
Lenin
Theodore Roosevelt
Nat King Cole
Winston Churchill
Yrjö VI
Alan Turing
Marilyn Monroe
Anthony Quinn
John Updike
Bruce Willis
Albert II
Stephen Hawking
Harvey Keitel
Paavo Haavikko
Pertti Paasio

Kaikki nämä olisi pitänyt piilottaa yhteiskunnalta, koska ap ja samanmieliset eivät halua tavata änkyttävää ihmistä.

Vierailija
12/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei suvaitse edes toista suomalaista.

Vierailija
13/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi ap tosiaan kirjoittaa meidän lähikaupasta, kun kirjoittaa kuitenkin selvästi työkaverista. Vaihtaisi kauppaa asiakkaana, jos vammaiselta vaikuttava asiakaspalvelija on jotenkin häntä itseään häpäisevä asia.

Vierailija
14/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asiakas voi tietää, että onko joku työntekijä työssöoppija vai ihan perinteinen työntekijä ja vieläpä sen, kuinka kauan ko. työntekijä aikoo työssä olla? Kivalla tavalla haukut täällä työkaveriasi, vaikka tämä varmasti yrittää parhaansa. Mistä tiedät, että ihmiset ovat kiusaantuneita? Onko oikeasti tullut valituksia aiheesta? Vai oletatko vain, että kaikki ihmiset ovat yhtä ahdasmielisiä kuin sinä?

Vierailija
15/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi ette juuri koskaan kuule kenenkään änkyttävän? Siksi koska me änkyttäjät olemme sisäistäneet juuri tuon sinun ajatuksesi: kun avaamme suumme OLEMME KIUSALLISIA teille muille ja sitähän me emme toki halua (sarkasmia!).

Olen änkyttänyt 5-vuotiaasta saakka. Minulle on naurettu leikkikoulussa,peruskolussa, lukiossa, yliopistossa. Kiusaamista oli koko ajan, opettajatkin kiusasivat. Yritin itsemurhaa 15-vuotiaana. Vanhemmat käänsivät katseena aina pois kun puhuin (olin niin kiusallinen), veli kiusasi ja pakotti toistamaan sanoja, jotka tiesi minulle vaikeksi. Kavereita ei tietenkään ollut.

Olen TÄYSIN kyllästynyt kaltaissiisi lokeroijiin. Minulla on oikeus puhua ja olla olemassa. Olen puhetyössä enkä vaikene. Kiusaantumisesi kanssa saat tehdä töitä (ole hyvä ja aloita jo tänään).

Puhevikaista pitää kannustaa puhumaan eikä syyllistää!

Vierailija
16/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 04:13"]

Okei, saan nyt paljon lokaa niskaan, mutta mielipiteeni on, ettei puhevikaisten (pahasti) kannattaisi hakeutua asiakaspalvelutyöhön.

Meidän lähikaupassamme on tällä hetkellä työssäoppimassa eräs parikymppinen tytteli. Hän änkyttää ja tähän päälle vielä sokeltaa hieman, voi herra jumala kun puheesta ei saa mitään selvää. Tajuaa kyllä hidastaa puhettaan, mutta elehtii käsillään voimakkaasti...

Hävettää joskus kun asiakkaat luulevat tyttöä kehitysvammaiseksi. Onneksi on täällä vain pari kuukautta. Muuten kyllä ihan fiksu ja asiallinen, vain palvelualalle täysin sopimaton.

[/quote]

Asiakkaat tuskin ovat valittaneet. Sinunlaisiasi työkavereita jos olisi enemmän, niin ei jollain tavalla erilaiset työllistyisi koskaan. Varokin ettet ole työpaikkakiusaaja tai ala sellaiseksi. 

Vierailija
17/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:16"]

Änkyttäjät eivät ole vammaisia. Itse olen kärsinyt tästä viasta jo kohta 30 vuotta, en ole asiakaspalvelussa töissä, nostan hattua työkaverillesi rohkeudesta. Ap, vedä vittu päähäsi!

[/quote]

Ehkä ei, mutta soveltuvuus asiakaspalveluun on silti kyseenalainen.

Vierailija
18/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakeuduin asiakaspalvelualalla nimenomaan koska jännitin ihmiskontakteja ja änkytin todella pahasti ja sekoilin sanoissani kun kohtasin muita kuin tuttuja ihmisiä. Läheisten kavereiden tai perheen parissa tätä ongelmaa ei ollut joten sen aiheutti sosiaalisen kohtaamisen aiheuttama jännitys.

Meni siinä muutamia kuukausia kunnes palvelin asiakasta sujuvalla puheella. Ylitin itseni ja voitin ongelmani kun tein työtä jossa oli pakko ottaa se tietty ammattirooli ja puhua myyvästi ja sujuvasti ihmisille. Siinä harjaantuu ja jännitys poistuu. Nykyään olen varsin supliikki tapaus ja äärimmäisen onnellinen että uskalsin poistua mukavuusaluelle ja nolaamaan itseni julkisesti, nahka paksuuntui ja jännitys katosi mutta ei se ihan heti tietenkään tapahtunut.

Vierailija
19/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:23"]

[/quote]

Jaa, että piilotetaan kaikki normaalista jollain tapaa poikkeavat yhteiskunnalta ihan vaan siksi, että kenenkään ei tarvitsisi joutua kiusalliseen tilanteeseen kommunikoidessaan toisen ihmisen kanssa? Tiedättekö mitä on syrjintä ja mitä laki sanoo asiasta?

[/quote]

Tarkoittaa että kykyjen mukaiseen työhön, sönkkääjät ei sovi asiakaspalveluun, putkimiehestä ei ole lääkäriksi jne... mikä tässä niin vaikeeta on tajuta. ?

Vierailija
20/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 10:16"]

[/quote]

Minulla ei ole, lainaatko?