Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun kävin töissä tililläni oli yleensä rahaa noin 2000 e, nyt

Vierailija
04.08.2013 |

työttömänä yli 8000 e, mikä tässä nyt mättää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mättää työssäkäynnin kustannukset. Mulla oli sama tilanne, ansiosidonnaisella käteen jäi enemmän rahaa kuin töissä ollessa, koska ei ollut lasten hoitomaksuja eikä työmatkakustannuksia. Lisäksi oli enemmän aikaa panostaa ruuanlaittoon (selvää säästöä), eikä tarvinnut ostaa vaatteita. Harmi kun ansiosidonnaisella ei voi olla ikuisesti.

Vierailija
2/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samat ajatukset, kumpa tämä ansiosidonnainen kestäisi ikuisesti! Nyt aoinkin tehdä sen 10 kk- vuoden sijaisuutta, ja olla sitten taas ansiosidonnaisella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti elät nyt paljon säästeliäämmin, et uskalla työttömyyden vuoksi kuluttaa rahojasi.

Itselläni on tili tyhjä ennen tilipäivää. Lomautuksen aikana oli pakko yrittää pitää pientä puskuria, sillä päivärahat eivät tulleet tilille yhtä varmasti ja säännöllisesti kuin palkka.

Vierailija
4/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:04"]

kun kävin töissä tililläni oli yleensä rahaa noin 2000 e, nyt

työttömänä yli 8000 e, mikä tässä nyt mättää?

[/quote]

Elit työssäkäyvänä mukavampaa elämää ja uskalsit kuluttaa. Nyt vaan pihistelet.

Vierailija
5/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika tyhmä, jos et itse tiedä, mistä johtuu?

Vierailija
6/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut työssäkäyvänä mukavampaa elämää, vaan erilaista kuin nyt. Paskat työajat, helvetin huono palkka, rikkonaiset viikonloput, kulutus- ja ulkonäkökeskeinen työpaikka, en kaipaa siitä mitään!ap

Vierailija
7/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Suomeen!

Vierailija
8/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla oil paska palkka, tuo raha on kertynyt aika pitkän ajan kuluessa. Paska palkka ei kovin kummoista ansiosidonnaista tuo ja toimeentulotukea et saa, jos on säästöjä noin paljon. Asumistuki taas ei niin iso ole, että saisit kovin älyttömiä säästöön. Jos tuo on totta, niin elät todella pihisti. Faktat faktoina ennen kuin alkaa provota...mulla jäi työttömänä säästöön 700. Nyt olen töissä ja kulutan huolettomammin, mutta silti jää säästöön enemmän. Minulla ei tosin ole mitää harhaluuloja kaikenmaailman tuista, joita muka työttömänä saa.

Vierailija
9/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 06:36"]

Jos sinulla oil paska palkka, tuo raha on kertynyt aika pitkän ajan kuluessa. Paska palkka ei kovin kummoista ansiosidonnaista tuo ja toimeentulotukea et saa, jos on säästöjä noin paljon. Asumistuki taas ei niin iso ole, että saisit kovin älyttömiä säästöön. Jos tuo on totta, niin elät todella pihisti. Faktat faktoina ennen kuin alkaa provota...mulla jäi työttömänä säästöön 700. Nyt olen töissä ja kulutan huolettomammin, mutta silti jää säästöön enemmän. Minulla ei tosin ole mitää harhaluuloja kaikenmaailman tuista, joita muka työttömänä saa.

[/quote]

Siis jäi laittamatta, että n. vuoden aikana, kun olin koutuksessa, sain säästettyät tuon 700, kun sain työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta. Varsinaisesti työttömänä olin 2,5 kk. Koulutuksen jälkeen olin työtön vielä 3 kk ja sitten sain töitä. 

Vierailija
10/10 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta olet huomannut että Suomessa ei missään nimessä kannata tehdä työtä? Itse huomasin sen jo useita vuosia sitten ja niinpä olenkin saanut olla oman itseni herra tulotason lainkaan laskematta työssäkäyntiin verrattuna ja säästöönkin jää mukavasti rahaa. Tyhmä Suomessa työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme