Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka asutte "metsässä":

Vierailija
03.08.2013 |

Kysymys teille:

eli tarkoitan sellaista pikkutien varsilla asuvia ihmisiä, metsän keskellä. 

Lähin naapuri voi asua vaikka kilsan päässä, mutta sinne ei ole näköyhteyttä. Lähimpään kauppaan matkaa 10km ainakin. 

Pelottaako teitä VILLIELÄIMET? :-D 

meillä muutto tällaiselle alueelle omakotitaloon, mutta minua pelottaa että törmään pimeänä syys- tai talvi-iltana johonkin suteen, karhuun, ilvekseen.. Hirviäkin pelkään, oikeasti. Miestä tämä naurattaa ja naurattaa minuakin, mutta kun pelkään oikeasti. Varsinkin kun miehen työhön kuuluu olla pois iltoja ja öitäkin, ja minä jään kahden pienen lapsen kanssa kolmisin.. Entä jos joku eläin hyökkää lapsen kimppuun? Miten sitä uskaltaa lenkkeilläkään kun ympärillä metsää!

olen itsekin kotoisin maalta, mutta naapurit suht lähellä ja näkyvillä eikä metsää niin paljon ympärillä. en kuitenkaan uskaltanut olla yksin kotona iltaisin. Minulla on aika villi mielikuvitus vieläkin, mutta yritän parhaani mukaan ajatella järkevästi: villieläimet karttavat ihmisten hajua ja ääniä. Mutta sitten muistan uutiset ja tarinat joissa susia käy pihoilla ja lenkkeilijöiden kimppuun! Apua!

miten päästä tästä pelosta eroon?? Haluan kuitenkin sen oman tuvan ja pihan, eli en ole kaupunki-ihminen, enkä tykkää asua kylkikyljessä naapureiden kanssa, mutta toisaalta on taas tämä typerä eläinkammo.. :D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota minua. Hanki koira, jos se on rauhallinen niin ei ole mitään pelättävää.

Vierailija
2/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä onko niistä koiristakaan kamalasti apua. Meidän ystäväperheen naapurissa on koiratarha ja silti pihoilla kävi karhu.

Mutta vaan kerran niin, että ihminenkin oli pihalla yhtäaikaa. Yleensähän ne väistää ihmisen.

Vierailija
4/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! :) No kuule, ei ne villieläimet hyökkää yleensäkään ihmisten päälle. Karkuun ne lähtee jos ihmisen näkevät. :)

Minä asun ihan metsän keskellä, 25km lähimpään kauppaan, 5km lähimpään naapuriin, ainiin, sekin on nykyään autio.. eli 8km naapuriin.

Kertaakaan en ole muihin eläimiin törmännyt, kuin hirveen, jonka näin 50 metrin päästä, ja lähti kyllä niin nopeeta pakoon, ettei tarvinnu miettiä tuleeko se päälle. ;) Eniten mua pelottaa ihan ihmisten KOIRAT! Ku ne ei kaikki niitä kiinni pidä. Aina pelottaa lenkillä ku kuuluu koiran haukuntaa metsästä, että nyt varmaan joku vesikauhunen koira tulee jostain.. Olen aina pelänny koiria. :p

Vierailija
5/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa elukka,jota olen kotipihalla pelännyt tulevan päälle, on poro. Se oli niin kiinnostunut joululeipomuksistani, joita olin viemässä toiselle puolelle pihaa pakastimeen, että piti ottaa luuta aseeksi.

On tässä ainakin karhu kulkenut näköetäisyydeltä ohi tänäkin kesänä. En nähnyt itse vaan ohikulkija.

Ei pelota, kun oletan metsänelävien pelkäävän enemmän minua kuin minä niitä. Eikä ole koskaan lapsiakaan peloteltu. Kieltämättä joskus mietittiin, etttä mitähän se kouluautonkuljettaja tuumaisi, jos koululainen olisi aamulla pysäkillä kivääri turvanaan kun karhu pelottaisi.

Vähentäisikö sinun pelkoasi vähääkään se, että ei Suomessa ole koskaan yksikään peto hyökännyt pihalla ihmisen kimppuun. Karhut eivät pihaan tule, tai eivät ainakaan näyttäydy, ja sudet ovat niin harvassa paikassa ihmisten ilmoilla, että ne tiedetään nimeltä. Eikä ole nekään ihmistä todistettavasti koskaan purreet.

Vierailija
6/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pelota. Ne villieläimet ihan varmasti pelkäävät enemmän minua kuin minä niitä.

Ei ne eläimet täällä metsissä ja pihapiireissä vaani ihmisiä, ne yrittää vältellä ja ne muutamat jotka eivät siinä onnistu, loikkelehtivat hyvin nopeaan metsiin kun ihmisen haistavat.

=)

Vierailija
7/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet tulevat kyllä pihoille, onhan piha niiden alueella (metsässä). Itse pelkään huomattavasti enemmän ihmisiä, jotka tekevät paljon suuremmalla todennäköisyydellä pahaa kuin karhut tai ilvekset. Karhun kanssa ollaan oltu samassa metsässä monet kerrat.

Jos pelkosi on noin voimakasta ja irrationaalista on parempi olla muuttamatta. Lapsellesi on 10000000 kertaa suurempi riski teloa itsensä sitten mopolla, kuin joutua eläimen hyökkäyksen kohteeksi. Jos jotain pitää pelätä niin tupakointia (joka tappaa puolet hitaasti kiduttamalla) ja ylensyöntiä (jonka seurauksena myös menehtyy).

Vierailija
8/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä asiaa nyt ihan järjen kanssa. Kuinka usein lehdissä olet nähnyt juttuja että villieläin olisi surmannut jonku kotiinsa?

Eläinten pelkääminen ei ole järkiperäistä. Ala käymään metsäsässä niin huomaat että aika harvoin siellä näkee mitään eläimiä ja eläimet pelkää ihmisiä.

Jos minua joku pelottaisi asua pikkutien varrella olisi liikenne. Ei olisi kiva pistää lasta koulutielle valaisemattoman maantien reunaa pitkin.

Kun viimeksi hankittiin asuntoa, niin avainkysymys oli lasten turvallinen koulutie. Valinta oli omakotialua, kouluun reilu kilometri valaistua kevyenliikenteen väylää pitkin.

Nyt kun lapset alkaa olla kohta koulusta pois, niin voisin ihan hyvin muuttaa johonkin metsään. Puolison mielestä sopiva etäisyys naapureihin on sellainen että voi ampua takapihalla hirvikiväärillä pilkkaa naapureiden häiriintymättä :) Tosin voi olla että seuraava koti onkin kaupungin keskustassa.

Vierailija
9/9 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pelkään kaupungissa sitä, että illalla töistä kotiin tullessa joku sekopää narkkari tappaa kotirapun edessä. Todennäköisempää kuolla jonkun hullun tappamana kuin karhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän