Voiko vedellä laimennettua punaviiniä antaa lapsille?
Ollaan mökillä ja täällä ei ole muuta juotavaa kuin punaviiniä ja vettä. Kauppaan päästään vasta illalla. Lapset haluaisivat kovasti mehua, voinko antaa punaviiniä jos laimennan sitä paljon vedellä?
Kommentit (28)
Jalmari Konu kirjoitti:
Meillä taas ei ole kotona muuta juotavaa kuin isän jaloviinapullo ja vettä tulee hanasta. Lapset kinuavat Pommacia, mutta seuraaviin sossun tukiin on vielä pitkä aika. Voinko laittaa jalkkaria väriksi, jos laimennan sen sitten vedellä? Miksen?
Et, koska isä antaa sinulle turpiin jos käytät täysin hyvän Jallun tuollaiseen.
No jos sun lapset on yli 18-vuotiaita niin mikäs siinä.
Meillä oli tervamainen musta heroiini loppu, joten piikitettiin lusikassa sulatettuja tervapastilleja koko perheen voimin.
keität viiniä hetken aikaa liedellä, jolloin alkoholi haihtuu pois. jäljelle jää rypälemehu.
Italiassa lapsille annetaan veteen pikku tilkka viiniä juhla-aterioilla. Siinä samalla keskustellaan että mistä viini on kotoisin, minkä ruuan kanssa mikäkin juoma sopii jne.
Mitäpä luulette, kummasta tulee fiksumpi alkoholin käyttäjä; suomalaisesta lapsesta jolle huudetaan soo soo älä katso sinne päinkään! Aikuisten juoma! Kiellettyä! Vai siitä italialaisesta joka kirjaimellisesti imee viinin maun äidinmaidosta, eikä itse asiassa edes ymmärrä mitä ”alkoholin käyttö” tarkoittaa. Sehän on ruokajuoma.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa lapsille annetaan veteen pikku tilkka viiniä juhla-aterioilla. Siinä samalla keskustellaan että mistä viini on kotoisin, minkä ruuan kanssa mikäkin juoma sopii jne.
Mitäpä luulette, kummasta tulee fiksumpi alkoholin käyttäjä; suomalaisesta lapsesta jolle huudetaan soo soo älä katso sinne päinkään! Aikuisten juoma! Kiellettyä! Vai siitä italialaisesta joka kirjaimellisesti imee viinin maun äidinmaidosta, eikä itse asiassa edes ymmärrä mitä ”alkoholin käyttö” tarkoittaa. Sehän on ruokajuoma.
Tämä. Huomaa kyllä jostain vastauksista ettei ole Ruotsin laivan tax freetä kauemmas maailmaa katseltu jos sitäkään. Asialla ei ole mitään yhteistä sen kanssa että "annetaan kossua lapselle".
Sivistysmaissa tuo on täysin normaali tapa lounaalla tai päivällisellä, eli punaista viiniä laimennetaan vedellä ja annetaan pienen pieneen kuppiin tai lasiin lapselle (ei yleensä mihinkään viinilasiin). Tässä tarkoituksessa lapsella siis tarkoitetaan noin 10-vuotiaita ja sen yli, eli ei ihan mitään taaperoita sentään.
Viini on normaaleissa maissa ruokajuoma ja ollut sellainen useita tuhansia vuosia. Ei se ole ollut mikään hirveä tabu josta heti retkahtaa rapajuopoksi kun ottaa yhdenkin tipan, tai joka heti tappaa alaikäisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Lapsen maksa ei kestä alkoholia ollenkaan. Ei edes laimennettua.
Entisaikoihin olut olu turvallisempaa juotavaa kuin vesi ja sitä joivat myös lapset.
Entisaikoihin lapsia myöskin tehtiin kymmenen, koska osa niistä kuoli "johonkin". Yllätys yllätys osa niistä kuolemista oli syöpiä, myrkytyksiä ja muita.
Tää on taas tää surkea "kyllä minuakin hakattiin lapsena ja kiva ihminen olen"-tason argumentti joka täällä pyörii päivästä toiseen. Joo, ehkä joit iskän kiljua veden sijasta lapsena ja joo, ehkä sua vedeltiin remmillä naamalle aina kun sanoit äidin käskyihin että "ei huvita", se ei tarkoita että olet automaattisesti hyvä tyyppi vain koska olet edelleen elossa. Moni näin kasvanut on vaan laittanut sen lapsiin kohdistuvan väkivallan eteenpäin tukkapöllyn ja muun omasta mielestään "harmittoman" muodossa. Olette itse sokeita omille vioillenne kuten kaikki ihmiset. Se että itse vedit kiljua ja säilyit hengissä vaikka sun veljet kuoli, ei tarkoita että voit antaa 12-vuotiaalle kotikaljaa.Alkoholi on turhaa. Viinissäkin se terveysvaikutus ei johdu siitä alkoholista, vaan kaikesta muusta. Humala on myrkytystila, josta maksaa darran muodossa. Keho joutuu käsittelemään alkoholin myrkkynä, koska se on sellainen, ja rasittaa aina elimistöä. Samoin kuin vaikkapa tupakanpoltto: on mahdollista että elät 70-vuotiaaksi eikä koskaan tule muuta kuin pikku kröhää. Mutta on myös mahdollista että se eka tupakka aiheuttaa syövän. Syöpä nyt vaan on sellainen että se on lähinnä sattumaa kuka sen saa, omia mahdollisuuksiaan vaan voi pienentää olemalla tekemättä asioita jotka nostaa riskiä.
Yksinkertaistettuna syöpä johtuu siitä, että solun sisäinen koodi menee rikki eikä se enää ymmärrä koska lopettaa, vaan jakautuu koko ajan lisää ja tuhoaa tieltään terveet solut. Karsinogeeniset aineet pommittaa soluja tällä väärällä koodilla. Solujen sisällä on vähän niinkun solupoliiseja jotka tunnistaa vääränlaiset koodit ja tuhoaa ne. Mutta jos niitä soluja jatkuvasti pommittaa suurella määrällä vääriä koodeja, mahikset sille että yks niistä pääsee vahingossa etenemään on paljon suurempi.
Älä anna lapselle alkoholia. Mielellään älä itelleskään. Ei vaikka kuinka iskän kilju ois kolmevuotiaana maistunut. Itse asiassa se että sun kaltaset puolustaa omaa alkkislapsuuttaan alkkisvanhempien kanssa on jo varotusmerkki siitä ettei teillä oo kaikki kunnossa.
Saat olla absolutisti ihan vapaasti mutta älä opeta miten minun tulisi elää.
Voi toki antaa. Samoin hyvin leikattua kokaiinia.