Kaikki ketkä ootte velkaa toiselle ihmiselle, maksakaa velkanne.
Jatkossa älkää pyytäkö enää lainaa, jos ette maksa ennen kun teille asiasta muistutetaan. Jatkossa en aio minäkään enää antaa lainaa, vaikka miten teidän tili nollilla, eikä varaa edes ruokaan.
Ei mahda mitään, pitäkää taloutenne kurissa paremmin. Kohta muuten tulee korot päälle jos sitä rahaa ei näy :)
Kommentit (11)
Minä ihmettelen miten joku elää sen tiedon kanssa, että ei ole hoitanut velkaansa. Tai näkyyhän se päällepäinkin, että kyyristellen, peläten ja häveten tämä elää, mutta eikö ole mitään itsekunnioitusta joka saisi hoitamaan asiansa kuntoon?
En maksa, eikä sulla ole siitä velasta mitään todistetta. Jätän sen kokonaan maksamatta, etkä sä voi sitä multa periä. Vai muka korkoja,no siinäpä vaadit :D Läläläällääää :D
Hyväksikäyttäjiä riittää. En ole harrastanut lainaamista, en ole pyytänyt lainaan, enkä anna lainaan.
Luottokortti on se josta lainaan jos jostain jotain tarvin.
Mä en kyllä ole tainnut ottaa lainaksi koskaan, paitsi teininä. Silloin kyllä maksoin aina takaisin. Jos on rahaa, miksei voisi maksaa velkaansa takaisin.
Ilmeisesti oletetaan toisten olevan anteliaita ja hyväsydämisiä kun lainaa pyydetään, mutta sitten ollaankin itse hyvin ahneita ja itsekkäitä, eikä makseta takaisin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 21:50"]
En maksa, eikä sulla ole siitä velasta mitään todistetta. Jätän sen kokonaan maksamatta, etkä sä voi sitä multa periä. Vai muka korkoja,no siinäpä vaadit :D Läläläällääää :D
[/quote]
Ainahan sitä voi kertoa yhteisille tutuille, ettei tyyppi maksa velkaansa. Sitten kun kaikki tietää mikä idiootti hyväksikäyttäjä tyyppi on niin ei varmaan paljoa naurata.
Minäkään en lainaa enkä anna lainaksi. Jos on tosi hätä, olen mieluummin antanut ruokaa, pesuaineita ja vessapaperia.Jos tulee itselle vaikea tilanne - no on tullut. Keräsin pulloja ja mietin joka paikan mistä säästää sekä vein turhaa roinaa kirpparille.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 21:38"]
Jatkossa älkää pyytäkö enää lainaa, jos ette maksa ennen kun teille asiasta muistutetaan. Jatkossa en aio minäkään enää antaa lainaa, vaikka miten teidän tili nollilla, eikä varaa edes ruokaan.
Ei mahda mitään, pitäkää taloutenne kurissa paremmin. Kohta muuten tulee korot päälle jos sitä rahaa ei näy :)
[/quote]
Oåetus, jonka sain isältäni ja jonka aion sanoa lapsilleni:
"Ottakaa se periaate, että ette koskaan lainaa rahaa kenellekään. Voitte sanoa, jos joku pyytää, että teillä on tällainen periaate. Jos ystävyys on siitä kiinni, se ei ollut oikeaa ystävyyttä."
Minä en lainaa kellekkään rahaa. Eipä kyllä ole kuin yksi rahaton lähipiirissä, eikä sekään enää kysy, kun en lainaa. helpompaa kaikkien kannalta kun rahaa saa vain yrityksistä, eikä yksityisiltä. Menee turhaan kaverisuhteet pilalle jos rahoja saa odotella tai pahimmassa tapauksessa lainaaja on nelosen kaltainen moraaliton oksennus-wt.
En myöskään itse lainaa keneltäkään. Jos tarvin, käyn pankissa.
Mä en lainaa enempää kuin summia jotka mulla on varaa menettää. Just pistin paritonnia yhdelle tarvitsijalle.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 21:50"]
[/quote]
Ainahan sitä voi kertoa yhteisille tutuille, ettei tyyppi maksa velkaansa. Sitten kun kaikki tietää mikä idiootti hyväksikäyttäjä tyyppi on niin ei varmaan paljoa naurata.
[/quote]
Mitäs se nyt haittaa vaikka kerrotkin, kun ne kaikki meidän yhteiset tutut tekee sitä samaa :) Niitä vaan naurattaa kun kuulevat, kuinka sua on taas kusetettu. Saattavat siinä sivussa pummia sulta taas yhden pikavipin. Sähän olet niin yksinkertainen, että annat vaikkei sulle kukaan maksa ikinä takas. Sitten kovasti aina uhoat, mutta oikeestihan sä luikit pakoon tai iniset pelokkaana, ettei niitä velkoja tarvi maksaa. Netissä sitten taas oot niin kova että...
En edelleenkään maksa lällälälää :D
Nii just Joni!