Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijaussoitto Microsoftilta

Vierailija
10.08.2020 |

Intialaisella aksentilla soitti ja kertoi tietokoneeni joutuneen hakkereitten valtaamaksi. Suljin puhelun tietenkin. Tuli 045-alkuisesta numerosta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näitä "Microsoftin tekniikan palvelusoittoja" on viime aikoina tullut Suomeen paljon.

Vierailija
2/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa on virhe. Soitto ei tule Microsoftilta vaan "muka Microsoftilta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa on virhe. Soitto ei tule Microsoftilta vaan "muka Microsoftilta"

Totta.

AP

Vierailija
4/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuo soittelivat useita kertoja päivässä ja sanoin aina, että tiedän tämän olevan huijaus. Alkoivat kiistellä asiasta kanssani. :D Ja soittelivat jatkuvasti vain uudelleen. Kuinka typeriä nämä huijarit oikein ovat??

Vierailija
5/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi kyllä kannattanut selvittää, ei kukaan turhaan soittele.

Vierailija
6/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaverille tuli tällainen keväällä. Jäi vähän epäselväksi että mitä se muija yritti. Koneen tietoja oli kulema joutunut hakkereille ja oli vaara että se kaapataan. Kaveri alkoi kysellä kaikenlaista, niin eipä siinä niin kauhean pitkään mennyt kun tämä "auttaja" lopetti puhelun.

Vierailija
7/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nuo soittelivat useita kertoja päivässä ja sanoin aina, että tiedän tämän olevan huijaus. Alkoivat kiistellä asiasta kanssani. :D Ja soittelivat jatkuvasti vain uudelleen. Kuinka typeriä nämä huijarit oikein ovat??

Lue vauvapalstaa jokusen päivän ajan niin tajuat että maailma on niin täynnä typeriä ääliöitä että tuo bisnes ei koskaan lopu. Yksinkertaisia huijattavia riittää loputtomiin.

Vierailija
8/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli viikonloppuna ensin soitto suomalaisesta numerosta, mutta ensimmäinen kommentti oli vaimeasti sanottu "hello". Suljin puhelimen. Vähän myöhemmin minulle soitettiin ulkomaalaisesta numerosta, katkaisin vastaamatta, ja sama toistui vielä kaksi kertaa peräjälkeen.

Vierailija
9/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tuli joku aika sitten puhelu uskikselta joka olis halunnut puhua uskon asioista. Ei selvinnyt mitä suuntausta edustaa ja mistä ihmeestä keksi mulle soittaa. Outoa. Onko muut saaneet "korkeamman" tahon puheluita vai olenko ainoa. Aloittaa spiikin silleen, että "en ole myymässä mitään".

Vierailija
10/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kanssa tullut. Mulle ei

Vierailija
11/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on soiteltu paljon Tanskasta, en oo vastannut. Miehen siskolle ja sen miehelle tuli tuo microsoft-puhelu viime viikolla. Kovasti tuntuu olevan nyt näitä huijauspuheluita.

Vierailija
12/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen innoissani milloin Microsoftilta tulee puhelu. Mie en puhu ku savvoo. Siinä on intianpoika ihmeissään, kun myö ratkotaa kovalevylöisen onkelmia.

Vierailija
13/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut viime viikolla viisi puhelua moisilta. Kaikki on nyt bannattu, mutta saahan ne uusiakin numeroita käyttöönsä.

F U! sanoin joka kerta. Niin mieheni ohjeisti.

Vierailija
14/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti ihan Simpsonien Apu:lta heh..

Ap

Vierailija
15/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli. Ja soittivat vielä kolme kertaa peräkkäin eri numeroista. Ensin suomalaisesta "lankanumerosta", sitten kännykästä ja viimeisin puhelu tuli Bulgariasta. Puhujana ensin intialaisen kuuloinen nainen, sitten mies. Kahdella ensimmäisellä kerralla suljin puhelun kuultuani asian ja tuohon Bulgarian puheluun en vastannut enää.

Vierailija
16/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee kysyä vastapalloon "hienoa, Microsodt vihdoinkin alkanut tukea Linuxia, kun meidän kodin kaikissa koneissa on Linux..." - vaikka kotona oliskin oikeasti Windowssia, niim hepulla toisessa päässä menee pasmat sekaisin, voi jänkätä hetken aikaa mutta kun pysyy tiukasti Linux-kannassa ja irvailee Micin innosta hoitaa Linux-tukea, räpsäyttävät puhelun sulki ihan itse 30 sekunnissa.

Vierailija
17/30 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi kyllä kannattanut selvittää, ei kukaan turhaan soittele

Asia olisi kyllä kannattanut selvittää, ei kukaan turhanpäiten soittele.

Vierailija
18/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain samaisen puhelun mutta numero on uusi.

+358 482347776

+358 4823 4777 6

Vierailija
19/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut muutamia soittoja viime viikolla. Lyön luurin korvaan, meidän tuki ei soittele tuollaisista numeroista. Työkaveri tiesi kertoa että ovat soittaneet jo miljoonalle suomalaiselle, yrittävät urkkia Microsoft tunnuksia.

Vierailija
20/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset