Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijaussoitto Microsoftilta

Vierailija
10.08.2020 |

Intialaisella aksentilla soitti ja kertoi tietokoneeni joutuneen hakkereitten valtaamaksi. Suljin puhelun tietenkin. Tuli 045-alkuisesta numerosta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandee kysyä vastapalloon "hienoa, Microsodt vihdoinkin alkanut tukea Linuxia, kun meidän kodin kaikissa koneissa on Linux..." - vaikka kotona oliskin oikeasti Windowssia, niim hepulla toisessa päässä menee pasmat sekaisin, voi jänkätä hetken aikaa mutta kun pysyy tiukasti Linux-kannassa ja irvailee Micin innosta hoitaa Linux-tukea, räpsäyttävät puhelun sulki ihan itse 30 sekunnissa.

Väitin samaa mutta vastakysymyksenä tuli kertoa näppäimistöstä oikean puoleinen merkki ctrl-näppäimestä.

Vierailija
22/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tullut pari puhelua, jotka ei ole mun yhteystiedoissa.

Vilkaisin vain, enkä todellakaan ole niin utelias, että vastaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti myös ja kysyi että       You have windows, right?

Vastasin  No  I have Mac    niin vetäs luurin kiinni

Vierailija
24/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia olisi kyllä kannattanut selvittää, ei kukaan turhaan soittele.

Mieluummin kannattaa antaa niille feikki tunnusluvut, tai mitä ne nyt pyytävätkään esim. salasanat ja tunnukset.

Mitä useampi niin tekee, sen enemmän niillä menee aikaa turhaan askarteluun.

Vierailija
25/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+358 48 Suuntanumereoa ei ole olemassa

048

https://www.traficom.fi/fi/viestinta/laajakaista-ja-puhelin/matkaviesti…

No ne soittajan numerot on huijattuja, joten ne voivat olla mitä sattuu tai ihan valideja suomalaisia (tai ulkomaisia) numeroita.

Samaten kuin ne vastaanottajien puhelinnumerot on jollain tietokoneohjelmalla generoituja ja tietokoneohjelma niihin myös soittaa numerojärjestyksessä: jos yksi ei toimi, niin soitetaan seuraavaan, kunnes joku numero toimii ja vastaa.

Vierailija
26/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa vaikka kuinka paljon videoita joissa näytetään miten nämä huijarit toimivat. Tässä esim. yksi: https://www.youtube.com/watch?v=PKhD7pF59WE

Nimenomaa nämä "Microsoftin" jutut ovat nyt pinnalla. Jos jotain, niin voi poltella näiden henkilöiden aikaa puhumalla paskaa, mutta muuten on hyvin vähän tehtävissä. Mitään etähallintaa ei heidän kanssaan kannata alkaa tekemään, siinä voi vaan tulla itselle vahinkoa. Ja siis koneessanne ei ole mitään vikaa, he vain soittelevat ja kalastelevat ihmisiä jotka eivät näistä asioista ymmärrä.. sitten jollain parin sadan euron 'tilauksella' tai google play lahjakorteilla he voivat laittaa koneesi "kuntoon". Siis koneessa ei koskaan mitään vikaa ole ollutkaan.

Vierailija
27/30 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut tänään useita soittoja, kaikki eri numeroista. Maatunnus Suomen, mutta numeroa ei ole olemassakaan.

Vierailija
28/30 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on niin alkeelliset työvälineet, eli vain lista puhelinnumeroista, eikä seuraava tiedä mihinkä numeroon on jo soitettu.

Vierailija
29/30 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen innoissani milloin Microsoftilta tulee puhelu. Mie en puhu ku savvoo. Siinä on intianpoika ihmeissään, kun myö ratkotaa kovalevylöisen onkelmia.

Juu ja vastaa että Police, ditektiv savolaane here.

Vierailija
30/30 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaussoittohan se varmaan on mutta ei Microsoftilta.

Joten miksi itse huijaat?