Miten löytäisin Jeesuksen elämääni?
Haluaisin saada elämäni tasapainoon, saada rauhan sisälleni. Jättää huonot elämäntapani, saada voimaa ja rohkeutta tehdä se. Olen yrittänyt rukoilla, mutta tuntuu että kukaan ei kuuntele. Olen jatkuvasti peloissani ja ahdistunut, ihan joka asiasta, joka päivä. Tämä koronatilannekkin on pahentanut ahdistustani. Voisiko joku rukoilla puolestani?
Kommentit (31)
Jokaisesta lähiöräkälästä löytyy niitä jeesuksen löytäneitä, kysy niiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti mennä johonkin toimintaan mukaan. Yksin voi olla vaikea uskoa. Mullakin usko aina katosi viikon jälkeen, kun yritin ylläpitää sitä yksinäni. Kun sain henkilökohtaisen yhteyden pappiin ja seurakuntaan, on uskoni alkuvaikeuksien jälkeen vahvistunut.
Tutustu etukäteen eri seurakuntiin, jotta löydät itsellesi sopivan.
"Itsellesi sopivan"? Eikö pitäisi löytää se, joka on oikeassa?
Olen vähän sitä mieltä, että tärkeintä on usko Jeesukseen. Jos seurakunta vahvistaa uskoa Jeesukseen ja kannustaa sinua toimimaan hyvän kristityn tavoin, niin ei se nyt ihan väärin voi olla. Jumala on armollinen, joten ajattelen uskon ja sitä seuraavien tekojen olevan tärkeämpi kuin oikea seurakunta.
Omilla teoillaan ei kukaan tule autuaaksi. Yksi uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
Rukoilen puolestasi. Itse olen saanut ohjausta elämään Jeesuksen jäljillä-podcastista.
Mielisairaus ei parane toisella mielisairaudella.
"Olen yrittänyt rukoilla, mutta tuntuu että kukaan ei kuuntele. Olen jatkuvasti peloissani ja ahdistunut, ihan joka asiasta, joka päivä."
Minulla oli lapsuudessa ja nuoruudessa samanlaista. Kasvoin uskovaisessa kodissa ja "tulin uskoon" itsekin, niin kuin niissä piireissä tavataan sanoa. Ahdistukseni ja masennukseni helpotti, kun aloitin terapian lukion jälkeen. Nyt löydän turvan itsestäni & luotan, että osaan tarvittaessa etsiä apua läheisiltä tai joltain viralliselta taholta.
Seurakuntamme oli kodinomainen, lämmin paikka. Olisin varmaan vieläkin mukana niissä kuvioissa, jos olisin kokenut, että jumala olisi kerrankin vastannut rukouksiini tai olisin nähnyt jonkun konkreettisen merkin hänen johdatuisestaan, mutta sellaista ei koskaan tapahtunut niinä 19 vuotena. Enemmän tunteella käyvät ihmiset kyllä kokivat jumalan johdatusta ja suorastaan kuulivat hänen äänensä. Yhdessä parantamiskokouksessa tuttu selkävaivainen vanhus heitti kyynärsauvat pois ja hänen parantumistaan juhlittiin, mutta seuraavan kerran, kun hänet näin, hänellä oli taas kepit.
Miksi ratkaisi löytyy kristinuskosta, eikä niistä tuhansista muista uskonnoista? Ehkä sun pitääkin löytää buddha elämääsi. Ei kristinusko ole ainoa vaihtoehto.
En tiennytkään, että Jeesus on hukassa.
Oletko tehnyt katoamisilmoituksen poliisille?
Rukoilen puolestasi. Googlaa: kuuntele seuroja. Halaus <3
Usko itseesi. Tee asioita joista tulet tyytyväiseksi.
Modernia olisi etsiä miestä Tinderistä.