Ootko koskaan nähnyt itseäsi lihavana vaikka olet muiden mielestä laiha
ja muut siitä huomauttelevatkin muttet itse vaan jotenkin näe sitä? Ihan alkaa hävettää kun joku kommentoi että ootpas laihtunut kun itsestä ei ollenkaan tunnu siltä.
Kommentit (30)
Minä painan 64kg ja saan jatkuvasti kuulla kuinka olen liian laiha. Mulla on iso maha ja leveät hartiat. Mutta ihmiset näkevät vain mun laihat jalat, kapean lantion ja pienet tissit.
Tuo on niin hullua jopa suoraan sanottuna koska vaikka puntari ja mittanauha puhuvat puolestaan niin silti se ei riitä vakuuttamaan. Varmaan vaikea ymmärtää niiden joilla ei ole tuollaisia ongelmia koskaan ollut
Tää sama ongelma voi olla myös lihavilla. Näkevät itsensä hoikkana vaikka on ylipainoa runsaasti.
Joo, työkaverit usein mainitsevat että olen hoikka. Itse entisenä läskinä en sitä peilistä näe, vaan kroppani on suunnilleen samanlainen mitä se oli melkein 80 kiloisena. Nyt painan 60-65 kiloa.
Joo sillon kun olin 165 cm, 50 kg, näin vain mahamakkarani. Voi luoja mikä mätäri olen nyt (ja nyt siis ihan oikeasti ja voi että miten kaipaan entistä kroppaani) 165 cm, 80 kg.
Sama. Mulla on ihan kauhee läski maha vaikka painan 53kg. Häpeän ja yritän piilotella.
Kyllä olen, silloin kun olin 10 kiloa laihempi. Nyt 10 kiloa lihavampana asia on toisinpäin: kuvittelen olevani laihempi kuin olenkaan.
Jos on ennen ollut lihava niin siitä "identiteetistä" voi olla vaikeaa päästä eroon. Sama toisinpäin.
pelkästään kampaajalla käyminen voi saada jonkun luulemaan että on laihtunut.
Jo nuorena näin aina itseni isompana ja lihavampana kuin muut, varsinkin sen jälkeen kun äiti sanoi minun ollessa 10-11-vuotias että pitäisi liikkua enemmän ettei tuo sinun vatsasi ala kasvaa.
Olen siitä asti aina peilin edessä verrannut itseä muihin ja hokenut että olen iso ja lihava (en oikeasti ollut, olin 15 vuotiaana 170cm/64kg ja harrastin 5xvko voimistelua jossa voima oli olennainen osa, lihasta riitti).
En silleen, koska olen aina ollut joko lievästi tai runsaasti ylipainoinen. Olen kyllä kokenut sen että laihdutin 20 kiloa ja kaikki sanoivat että oletpas laihtunut, mutta mielestäni peilistä tuijotti takaisin sama vanha mursu.
Nyt kun ne kilot ovat tulleet takaisin, niin ymmärrän valokuvista katsoessani että ei, se 20 kiloa hoikempi ei todellakaan ollut vain se sama vanha mursu...
Painan alle 50 kiloa ja silti näen peilistä kasan ihraa. Näen vain kohtia mihin en ole tyytyväinen. Koskaan ei ole tarpeeksi laiha :(
Usein. Joskus hyvinä päivinä koen olevani laiha, mutta useimmiten en. Valokuvat onnistuvat joskus yllättämään ja näen itseni muiden silmin. Kuitenkin huonosta kuvakulmasta otettu valokuva pilaa taas kaiken kuukausiksi. Olen 66/177 eli en mikään super hoikka ole, mutta minulla on lihaksiakin jonkin verran. Lihava en kai kenenkään muun mielestä ole.
Kyllä, joka päivä. En ole kehopositiivinen, eli en hyväksy itseäni sellaisena kuin olen. Tämä palsta ei auta asiaa yhtään. Täällä haukutaan naisia ja heidän kehojaan jopa naisten toimesta jatkuvasti, en edes ihmettele tätä ilmiötä enää.
Vierailija kirjoitti:
Usein. Joskus hyvinä päivinä koen olevani laiha, mutta useimmiten en. Valokuvat onnistuvat joskus yllättämään ja näen itseni muiden silmin. Kuitenkin huonosta kuvakulmasta otettu valokuva pilaa taas kaiken kuukausiksi. Olen 66/177 eli en mikään super hoikka ole, mutta minulla on lihaksiakin jonkin verran. Lihava en kai kenenkään muun mielestä ole.
Mulla on aika sama tilanne. On päiviä että ajattelen olevani ihan ok ja joskus valokuvat saa ajattelemaan "olenko minä tuossa kuvassa" mutta sitten ajattelen että se oli vaan otettu jotenkin tietyssä kuvakulmassa että näytän vaan siinä laihemmalta. Seuraavassa kuvassa näytänkin jo valaalta. Vaikeeta selittää ja jotenkin tuntuu oudolta nää omat ajatukset mutta mikäs teet
Minä ihmettelen miksi minua pidetään hoikkana edelleen, vaikka olen 13 kiloa painavampi kuin pari vuotta sitten. Olen 172cm/68-70 kg(riippuu ihan mihin aikaan päivästä käyn puntarilla.)
Kenties johtuu ruumiinrakenteestani että näytän laihalta. Ja pidemmältä mitä olen.
Lääkärikin oli kirjoittanut omakantaan että "hoikka nainen."
Mulla sama. Olen 163 cm/ 49 kg ja koen, että olen tukeva ja paksu. Muut ihmiset kommentoivat, että olen pieni ja siro. Itse en vaan näe sitä, vaikka minulla on hyvin kapeat ranteet ja nilkat ja vyötärökin on 65 cm. Eli mittojen puolesta järjellä ymmärrän, että en kovin paksu voi olla, mutta peilistä katsoo tukevahko nainen.
Kyllä, mutta se johtuu siitä että sairastuin laihtumisen jälkeen kehodysmorfiaan ja syömishäiriöön
Ennen lasten saamista kyllä. Olin alipainoinen ja normaalipainoinen ja näin itseni aina lihavana. Onneksi se loppui raskauteen ja lapsiin, ettei painoasiat enää piinaa.