Mies oli käyttänyt salaa lapselle säästetyt lapsilisät
Tänään paljastui sellainen juttu... Olimme laittamassa taas yhtä satasta purkkiin, jossa pidämme reilu 2-vuotiaan poikamme lapsilisiä säästössä. Noh, sitten pyysin, että "näytäppä, miten iso kasa siellä on jo rahaa" ja mies meni oudoksi... Hän näytti purkkia ja......
se oli tyhjä!!! Pidin sitä vitsinä... Sitä se ei kuitenkaan ollut.
Mies sanoi, ettei ollut halunnut kertoa. Oli olevinaan joutunut käyttämään niitä tiukkoina aikoina. No juu, välillä on ollut tiukkaa, kun mies on ainoastaan töissä, kun minä hoidan lapsiamme kotona (taaperon lisäksi pieni vauva), mutta ei nyt niin tiukkaa, että iso summa rahaa olisi kadonnut tuhka tuuleen.
Nyt epäilyttää, mikä niiden rahojen oikea kohtalo on. En nimittäin usko tuohon hänen sepustukseen. Mies ei juo, ei pelaa uhkapelejä, eikä hänellä ole ollut mitään isoja hankintojakaan, joten en todellakaan keksi syytä...
Mutta voi apua, luottamus meni täysin :( Lapsemme rahat... En olisi ikinä voinut uskoa näin käyvän... En ikinä olisi uskonut miehestäni... Hän vain tuumasi, että on meillä aikaa maksaa. Aiomme siis säästää kaikki lapsilisät, että lapsella on hyvä starttiraha oman elämän aloittamiseen.
Noh, tiedämpä ainakin, että toisen lapsemme tulevat lapsilisät pidän omassa tallessani, että ne edes säilyvät. Ja tietenkin myös esikoisen tulevat lapsilisät.
Anteeksi pitkä avautumiseni, mutta oli pakko johonkin purkaa tämä pas*a... :(
Kommentit (24)
Ja kyllä, purkki todellakin on katon rajassa keittiökaapin päällä ja siellä on muitakin purkkeja. Meillä on pieni koti, joten ei ole paljoa potentiaalisia kätköpaikkoja.
Ja edelleen, uskokoon, ken tahtoo. En ketään pakota uskomaan.
ap
no okeei, provo tää on :DDDD uskoitteko oikeesti? oli tylsää niin piti jotain keksii ja tuli siit mieleen ku tuli tänään käytettyy tililtä lapsilisä enkä valitettavasti voi yh:na säästää sitä vaikka kivahan se olis
AP
Mulle meni ihan täydestä.. Ainoa mikä ihmetytti oli tuo ettei ap ylety purkkiin tuolilla! Ellei ole lyhyt ihminen ja/tai korkea huonekorkeus.. (Miten tuo sanotaan (:)
Minä olin niin pettynyt ja kiihdyksissä, että päätin mennä suihkuun rauhoittumaan vähän, etten lapsia herättäisi totuutta tivatessa, mutta en sitten kerennyt kysyä. Eikä pysty kysymään ennen aamua, kun lapset nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Mutta mikä voisi olla totuus... En todellakaan keksi...
Ja varmaan olette kyllä nuo minun viestit tunnistaneet ilman "leimaa".
ap