Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v ja raskaana..

Vierailija
02.08.2013 |

Oon niin järkyttynyt, etten tiedä mitä tehdä.. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tätähän ei voi kukaan muu puolestas päättää. Abortista sen verran, että itse nuorena 18-22v tehnyt kaksikin kertaa ja nykyään kolmekymppisenä on lapsia ja en silti ajattele koskaan nuoruuden abortteja minään murhattuina ihmisinä tms eikä kaduta. Hyvä jos asiaa muistaa. Eli ei pidä paikkaansa et VÄLTTÄMÄTTÄ pilaa loppuelämän. Asenne ja ihminen itsehän sen ratkaisee.

Paljon kamalammalthan ainakin omasta mielestä tuntuis  adoptio juurikin samoista syistä kun totesitkin. Siinä on tavallaan asian kohtaamisen lykkäys vaan, ei mikään todellinen ratkaisu mun mielestäni.

Maapallolla on ihmisiä tarpeeksi jo, ja lisää tietenkin tulee ja saa tullakkin, mut ite niin toivoisin että kaikki syntyvät lapset ois toivottuja. Tiedän, ettei näin ole, mutta sillä lailla ite ajattelen.

Jokatapauksessa voimia päätökseen oli mikä hyvänsä!

Vierailija
2/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen antaminen adoptio on mielestäni viimeinen asia maailmassa, mikä kannattaa tehdä!

Te oikeesti väitätte, että abortista ei toivu ikinä, mutta adoptiosta muka???

Joko pidätte sen ja onnea tai teet abortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. En osaa sanos mitä mietin, oon vaan suunnattomN järkyttynyt vieläkin.. 

Ap

Vierailija
4/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kenenkään alkaa sua syytteleen. Tapahtunu mikä tapahtunu ja läheisten kanssa kannattaa puhua. menneitä ei voi muuttaa eikä saada tekemättömiksi. Etpä sitten ole suvun ainoa mustalammas.:D Anna mennä vaan. Raskauteen kasvaa. Lähes kaikilla tunteet ailahtelee aluksi paljon. Raskaus ei turhaan kestä yhdeksää kuukautta. Siinä ajassa kerkeää kasvaa. Kukaan ei ole valmis äidiksi. Ei edes 40-vuotias osaa olla äiti heti. siihen kasvaa.

Vierailija
5/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 23:21"]

Kiitos viesteistä. En osaa sanos mitä mietin, oon vaan suunnattomN järkyttynyt vieläkin.. 

Ap

[/quote]

Olet hyvin nuori, mutta et ainoa teini-ikäisenä lapsen saanut. Mielestäni sinun on nyt saatava luotettavaa keskusteluseuraa päätöksenteon tueksi. Joku neutraali osapuoli, kielellään ammattilainen. Mieti hyvin tarkkaan oletko valmis elämään siten, että joku toinen eli lapsesi on aina ensisijainen asia elämässäsi. 

Vierailija
6/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mielellään ammattilainen

Vierailija
7/34 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että harvinaisessa mutta poahimmassa tapauksessa abortissa kohtusi tms. vaurioituu niin ettet enää koskaan voi saada lapsia. Haluatko ottaa sellaisen riskin?

Vierailija
8/34 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro vanhemmillesi, suurella todennäköisyydellä haluavat auttaa (ensijärkytyksen jälkeen)

Vierailija
9/34 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkujärkytyksen jälkeen saattaa mieli muuttua lapsen suhteen. Älä missään tapauksessa anna kenenkään painostaa sinua päätöksiin. Painostusta tulet varmasti paljon kokemaan ja lapselle tärkeintä elämässä on oma äiti eikä mikään muu ja yksin selviää kyllä kasvattamisesta. 

Vierailija
10/34 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi aikuinen harrastamaan seksiä, niin silloin täytyy olla tarpeeksi aikuinen vastaamaan seurauksista. Teet mitä tahansa, niin varmasti päätöksesi on yksi suurimmista, joita teet koko elämäsi aikana. 

Nykyinen yhteiskuntamalli mahdollistaa sen, että saat kaiken mahdollisen avun itsellesi ja lapsellesi. Mistään materiaalisesta rikkaudesta ei varmasti kannata haaveilla, mutta uskon, että oma lapsi rikastuttaa elämääsi tavalla, jota et rahalla tulisi koskaan saamaan. Ehdit hyvin käydä kouluja ja valmistua ammattiin ja tehdä työtä. 

Vaikka vanhempiesi reaktio pelottaisikin, niin muista, että sinä päätät omasta kehostasi. Lapsen kasvattaminen on varmasti yksi vaikeimpia asioita, joita ihminen voi kohdata, eikä kukaan voi tarjota sinulle kuin vinkkejä. 

Mitä mieltä poikaystävä on lapsesta?

Itse melko varmasti pitäisin lapsen. Serkkuni tuli 18 vuotiaana raskaaksi ja vielä vähän myöhemmin teki kaksi lasta lisää. Aluksi sai tietysti kovat huudot äidiltään ja lapsen isä lähti menemään. Ei kuitenkaan koskaan ole katunut sitä, että synnytti terveen tytön. 

Vierailija
11/34 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Gestodilat - e pillereitä mutta epäilen että olen raskaana. Eihän nuo pilleritkään mitään sataprosenttisen varmoja ole. Menkat jo 3 päivää myöhässä. Minulla on nykyään kauhea nälkä aina. luin nuita raskauden ensioireita ja rupesi ihan tosissaan hirvittämään. Olen 17-vuotias. Odottelen pari päivää jos ne menkat vaikka tulisi, jos ei näy niin kaupasta hakemaan raskaustestiä? Neuvoja ta vastaavia kokemuksia?

Vierailija
12/34 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 22:57"]Taas yksi lapsivaimo Suomessa. Eiko teita jo haveta?

[/quote]

Ei hävetä!

-teiniäiti ja onnellinen lapsestaan<3

Vierailija
13/34 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vain, että teet päätöksen itsesi vuoksi, et kenenkään muun. Jos teet päätöksen jonkun muun puolesta, sinua voi kaduttaa aikuisempana. Teet niin kuin itsestäsi tuntuu parhaimmalta. Ja äitiyteen ei voi valmistautua mitenkään. Se tulee sieltä äidinvaistosta, joka heräilee lapsen synnyttyä ja sitä kasvaa sitä lapsen myötä. Itse aikuistun melko paljon, kun sain ensimmäisen. :)

Vierailija
14/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä kerron: soita terkkuun ja sano, että haluat abortin.

Vierailija
15/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut vanhempiesi kanssa? Minä ainakin äitinä haluaisin olla tukena ja apuna jos tyttäreni olisi samassa tilanteessa.

Vierailija
16/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti tarkkaan mitä aijot tehdä. päätöstä ei tehdä hetkessä. Aborttiin jos päädyt, kadut sitä aina. oletko valmis siihen? Entä jos antaisit lapsen adoptioon heti syntymän jälkeen? Millanen turvaverkosto sinulla on? Onko auttavia käsipareja jos päätät pitää itse lapsen. Ite sain lapsen 18 vuotiaana, enkä päivääkään kadu vaikka yksin huolehdin. Seurusteletko lapsen isän kanssa? millanen kotiväki sinulla on?

Vierailija
17/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 22:13"]

mieti tarkkaan mitä aijot tehdä. päätöstä ei tehdä hetkessä. Aborttiin jos päädyt, kadut sitä aina. oletko valmis siihen? Entä jos antaisit lapsen adoptioon heti syntymän jälkeen? Millanen turvaverkosto sinulla on? Onko auttavia käsipareja jos päätät pitää itse lapsen. Ite sain lapsen 18 vuotiaana, enkä päivääkään kadu vaikka yksin huolehdin. Seurusteletko lapsen isän kanssa? millanen kotiväki sinulla on?

[/quote]

Hohhoijjaa. Abortinvastustaja-hihhuli taitaa oikein päivystää tällä palstalla, kun heti pisti pystyyn oikein kolmannen asteen kuulustelun.

Vierailija
18/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 22:13"]

mieti tarkkaan mitä aijot tehdä. päätöstä ei tehdä hetkessä. Aborttiin jos päädyt, kadut sitä aina.

[/quote]

Älä viitsi valehdella nuorelle tytölle!!!

Vierailija
19/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vastustan aborttia, tai sitten en. Mutta sattumoisin tiedän useita sen tehneitä ja masennusta/ unettomuutta jatkunu jo vuosia. Pitää aika kylmä olla jos voi itselleen antaa anteeksi tuosta vain. Kyllä 16-vuotias osaa kantaa jo vastuuta varsinkin jos saa apua siihen. Kannattaa ehkä neuvotella omien vanhempien kanssa. Jos aborttiin päätyy, terapiassa kannattaa ainakin käydä. ettei elämää sillä pilaa. Teki niin tai näin, aina riittää jossiteltavaa. Kaikilla meillä.

Vierailija
20/34 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää yllyttäkö nuorta tyttöä tappamaan omaa lastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä