Milloin toimit moraalisesti oikein, vaikka se ei ollut helppoa?
Aina oikein tekeminen ei ole helpoin tie, vaan kivuliasta, raskasta, pelottavaakin. Joskus joutuu satuttamaan muita tai myöntämään oman vajavaisuutensa.
Milloin teit oikein, vaikka se ei ollut helppoa?
Kommentit (8)
Silloin kun torjuin varatun miehen, vaikka olin kovasti ihastunut.
Kun torjuin vapaan miehen, johon olin kovasti ihastunut, koska olin ja olen edelleen onnellisesti naimisissa. Vieläkin sattuu sydämeen, jos muistelen asiaa.
Kun tein lastensuojeluilmoituksen tuttavaperheestä, jossa mm. vanhempien satunnaista huumeidenkäyttöä (ei pelkkä kannabis). Mietin pitkään, kehtaanko "vasikoida" vanhan kaverin, mutta lasten etu meni edelle ja uskon, että tein oikein.
Hyvä kaveri lähti autoilemaan räkäkännissä. Soitin poliisille ja käräytin. Sai tietää jostain, että olin käräyttänyt ja uhkaili minua maksamaan sakot. En suostunut vaan kerroin tästäkin poliisille.
Katkesi hyvä lapsuudesta kestänyt ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kaveri lähti autoilemaan räkäkännissä. Soitin poliisille ja käräytin. Sai tietää jostain, että olin käräyttänyt ja uhkaili minua maksamaan sakot. En suostunut vaan kerroin tästäkin poliisille.
Katkesi hyvä lapsuudesta kestänyt ystävyys.
Saatoit pelastaa ihmishenkiä, oikein tehty.
En liittynyt työpaikkakiusaajan hoviin, edes hiljaiseen enemmistöön vaan vaadin lopettamaan heti törkeilynsä.
Kun kerroin klamydiatartunnasta edellisille partnereille...