Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAALISMASUT la-su pino

15.07.2006 |

:)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt pinoa, joten aloitin sellaisen.

Täällä ei taaskaan mitään oireita ja pelko nostaa edelleen päätään. Ke on eka ultra ja perhosia vatsassa jo nyt. Jotenkin vaan on sellanen olo ettei matkalaista ole mukana. Miestäkin jouduin toppuuttelemmaan, ettö katsotaan ensin mitä löytyy ja sitten mietitään koska kerrotaan sukulaisille ja ystäville.

Meillä alkaa kova siivousurakka (plääh), mites muilla M-masuilla?

Tervetuloa kaikille uusille.

-m- rv 6+3

Vierailija
2/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormooneista johtuvaa unettomuutta.Kukun illalla myöhään.Herään yöllä tunneiksi.Ammulla ylös kukonlaulun aikaan.Uni ei tule silmään,ei sitten millään.

eiköhän se väsymys kuitenkin ennemmin tai myöhemmin nosta päätään=)

Onko vielä muita loppukuun odottajia??

tuntuu että kaikki kirjoittelevat ovat alkukuisia.

Ehkä vain minä hullu uskalsin näin aikaisin mukaan keskusteluun=)

Ja plussankin kun sain aikaisin!

Mukavaa päivää kaikille!

leanna ja viisikko sekä huikeat rv 4+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä edelleen väsyttää ja etomistakin on lähes koko ajan. onneksi alkoi loma ja on helpompi (toivottavasti) toimia niin kuin kroppa vaatii.

tiistainen ultra jännittää on melko lailla.

rv 6+4

Vierailija
4/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotus tuntuu hiljaa lisääntyvän. Minulla tosin useasti aamuisin se ensin näyttää menevän ohi ja alkavan uudelleen, kun syön. Käytän kilpirauhashormoonia, joka otetaan aamuisin ja ottamisen jälkeen pitää odottaa puoli tuntia ennen kuin saa syödä. Siksi olen tottunut olemaan aamuisin syömättä. Raskaus nostaa kilpirauhashormoonien määrän veressä, joten lääkkeen voisi ilmeisesti jättää kokonaan väliinkin tarpeen vaatiessa. Olen ajatellut noudattaa saamiani ohjeita niin kauan, kun paha olo pysyy siedettävänä. Epäilenkin, että hormooni poistaa pahan olon hetkeksi. Tosin syynä voi olla myös lisäksi nauttimani vitamiinipilleri ja omegarasvahappokapseli tai viimeisenä vaihtoehtona nauttimani (sokeriton ja maidoton) kahvi sekä se, että nyt lomalaisena istuskelen aamuisin rauhassa useinmiten tietokoneen ääressä. Lomaa on viikko jäljellä ja sitten työt jatkuvat.

Muina oireina on ollut edelleen väsymys, mutta se on vähentynyt, kuten myös tuntemukset alavatsalla. Jano tuntuu vaivaavan, mutten tiedä, johtuuko se raskaudesta - ainakaan yksinään. Rinnat aristavat hieman ja se on kevyesti lisääntynyt. Viime raskaudessa palelu alkoi näillä viikoilla, saas nähdä, miten tällä kertaa käy. Oireet ovat kuitenkin olleet kovin erilaisia. Kuvotus on täysin uusi oire. Eilen ensimmäisen kerran tuntui niin pahalta, että yökkäilin, mutta sain vielä kaiken pidettyä sisällä. Hajut tuntuvat voimakkailta, ne laukaisevat yökkäilyn helposti. Eilen esimerkiksi heittäessäni biojätettä bioroskikseen jouduin palaamaan yökkäykiä pidätellen eikä sellaista tavallisesti tapahdu, vaikka joskus astiasta nouseekin epämielyttävä haju. Makea tuntuu maistuvan tavallista paremmin. Se ei minua niin mielytä.

Vierailija
5/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuli68;

et ole ainoa joka pelkää, kokoajan tuntuu mielessä pieni epäilys siitä ettei mukana ole ketään, vaikka on jotain pieniä oireitakin! Mulla on ultra maanantaina aamupvällä, joten eiköhän se sitten selviä, täytyy vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Leanna; täällä toinen tavallaan unettomuudesta kärsivä. Päivisin väsyttää ja on vetämätön olo, mitään ei oikeestaan kehtaisi alkaa tekemään. Illalla olen kuin raato, niin väsynyt että sänkyyn kaatuessa jo nukahdan, mutta aamulla...heräilen 4 ja 6 välillä pirteänä vaikkei tarvis! Ja yleensä kun mä olen aamu-uninen ja nukun mieluusti lähemmäs 9:ää, viimeisen viikon aikana oon ollu 4 tienoilla hereillä joka aamu - tänään VASTA vähän ennen seitsemää!

joku kyseli liikunnasta jossakin ketjussa aiemmin.

Mä en ole mikään super-treenaaja, mutta liikun kuitenkin jonkin verran. Koirien kanssa lenkkeilen päivittäin 8-10km:n lenkin (säiden mukaan, kuumalla ei käydä), lisäksi ratsastan 1-2kertaa viikossa ja pyöräilen 2-3 pitkähköä lenkkiä viikossa, talvella sitten sauvakävelylenkit pyöräilyn sijaan ja hiihtoa.

Ja aion kyllä jatkaa kaikkia niin kauan kuin hyvältä tuntuu, ainoa on tuo ratsastus jossa on putoamisvaara, mutta kun masu alkaa kasvaa niin siirryn sitten rauhalliseen koniin ja käynnissä taivutuksiin ja istunnan korjaamiseen...yritän kuitenkin jatkaa mahd.pitkään. Omat tuntemuksethan ne tärkeimmät on - oman kehon mukaan täytyy toimia.

Tappert 6+5

Vierailija
6/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivää sais kohta varmaan jo sanoa..Huono olo jatkuu ja armoton väsymys. Siivoilin tuossa hetki sitte ja miten tuntuu että ku ei millään jaksais ni sitä sotkua tuntuu tulevan kahta enemmän. Olen varmaan sieltä loppupäästä tässä ultrassa kävijöistä ku itellä on vasta elokuun toinen päivä. Ovat lomalla heinäkuussa täällä pienellä paikkakunnalla.Saa kärvistellä vielä pari vikkoa. Tulipa mieleen semmoinenkin ajatus että jos siellä oliski kaks... Äidin puolelta jos periytyy ja ku ollaan vitsinä puhuttu että tulis vaan ni ei tarvis heti alkaa uutta yrittämään. Tämän projektin kans ku meni 1,5 v!

Vierailija
7/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastin myös kamppailulajeja ekan raskauden aikana ja jätin kyllä treenit heti suosiolla väliin, kun ei koskaan ollut varma toisen kontrollikyvystä. Kävin sitten kaverini kanssa kaksistaan ja sellaisessa porukassa, että uskalsin luottaa. Lyönnit ja potkutkin sujuivat siihen asti kunnes masu muutti kropan painopistettä. Salilla kävin loppun asti, eikä mitään ongelmia ollut.

Nyt pähkäilen itse tuon lenkkeilyn kanssa ja mietin pitäiskö vaan tyytyä sauvakävelyyn ja uintiin.

-m- rv6+3

Vierailija
8/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna:Minäkin rupesin kirjoittelemaan jo rv 4+0 ja nyt menossa rv 5+0.Joten et ole ainoa pienillä viikoilla kirjoittelija.Minulla laskettu aika puolessa välissä maaliskuuta mut jos vanhat merkit paikkansa pitää niin syntyy kyl jo maaliskuun alussa tai helmikuun lopussa.Esikoinen syntyi -03 kaksivikkoa etuajassa ja kakkonen taas -04 kolmeviikkoa etuajassa.

Oireina tällähetkellä mieletön väsymys ja nuo kuukautismaiset kohdunkasvukivut.Niin ja nyt tullut tissikipu kuvioihin mukaan.

Mut eiköhän nämä oireet kestä ja ottais enemmänkin oireita jotta tietää salamatkustajan olevan kunnossa.

Vierailija
9/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin energinen olo.Olen pessyt vessan,imuroinut alakerran.Pessyt 2 koneellista pyykkiä.

Ja kaiken tämän suoritan max 5h yöunilla=)

Liikunnasta raskausaikana.Uinti,sehän on yksi parhaimmista.Ja jos vähänkään selkävaivoja on vedessä hyvä olla.

Itse olen jättänyt heti alkuunsa kaikki hyppimiset ja pomppimiset.Kävelyä lisännyt.

Tarille kiitokset rohkaisusta kirjoitella=)

Palaan taas.

L

Vierailija
10/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Leanna, et siis ole ainoa! Testasin myös rv3+5 Acon10:llä ja selvä haalea viiva tuli :) En ole vielä ilmoittautunut joukkoon, teen sen vähän myöhemmin... varmuuden vuoksi. Oma olo on ihmeen varma, mutta järki pyytää toppuuttelemaan! Itsekin olen ihmetellyt, että miten kaikki maaliskuiset ovat jo viikoilla 6+jotain, mutta osahan pysyy kuumeilupuolellakin vielä pitkään...

Oireita ei juurikaan vielä ole, välillä väsyttää kovasti, mutta enimmäkseen on normaali olo. Tässä vaiheessa " pahin" oire on ehkä herkkyys, ärsytyskynnys on matalammalla ja sen kyllä huomaa! Muut oireet saisikin tulla mahdollisimman myöhään...

Täällä toista lasta odotellaan, ensimmäinen tyttö on päälle vuoden :) Ensimmäisessä raskaudessa olin aika oireeton aluksi ja harmissani siitä (oireettomuudesta siis!), nyt TOIVON sitä!! Olisi mahtavaa, jos tämä toinenkin raskaus menisi yhtä ihanan helposti kuin ensimmäinen, mutta tuskinpa vaan...

Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa! Onnea kaikkien odotukseen ja siihen, että kaikilla olisi (ja pysyisi) masuissa kaikki hyvin! Ihanaa aikaa tämä odottaminen, kyl mie vaan tykkään =D

Vierailija
11/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin myös ilmoittautua joukkoon. tosin en osaa käyttää tätä koko systeemiä, joten teen tietysti vaikka mitä väärin.. laskettu aika ilmeisesti maaliskuun puolivälissä. neuvolaan vielä piiitkä aika. oon ollu kovasti huolissani, koska mulla ei oo lainkaan ollu pahoinvointia. tosin väsymystä ja nälkää sitäkin enempi.

Vierailija
12/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä tänään olo ollut parempi, vain lievää heikotusta, hetkellistä kuvotusta. Taitaa olla psyykkistä, kun nyt miehellä alkoi loma! Nyt tietää, että pahimman olon tullessa on toinen käsipari apuna poikien hoidossa :))

Leanna; sinulla kun on jo viisi lasta; oletko saanut molempia sortteja? Minulla kaksi poikaa, ja nyt kolmatta odotan..hupsu kun on niin kovasti tyttöä toivoisi. Vaikka aivan yhtä rakashan se poika on kun sen syliinsä saa :))

Lähden viemään poikia päikkäreille, ja itse ruoan laittoon!

Kuulemisiin!

T. Caius rv 6+5

Vierailija
13/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt sekä tyttöjä että poikia=)

Ensin tosin sain 3 tyttöä perä perää.Ja vasta neljänneksi tuli se poika.En meinannut todeksi uskoa ultrassa vaikka " vehkeet" kätilö oikeen kunnolla näytti kuvaruudulta=)

Ja sitten toinenkin poika.Tämä kuudes on varmaan myös poika=)

Tytöstä kyllä hiljaa haaveilen...

L

Vierailija
14/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kaupunkikierroksella esikoisen (3v) kanssa ja nyt särkee taas alavatsaa ja väsyttää niin että on pakko mennä nukkumaan. Ihan tajutonta! Heräsin nimittäin klo 10 ja nyt väsyttää aivan julmetusti taas. Heikko olo on koko ajan, mutta ei mikään mielettömän paha. Helpottaa kun vaan syö väkisin pieniä annoksia parin tunnin välein. Eniten maistuu hedelmät, kasvikset ja kaikki suolainen. (kuten esikoisestakin...) Makeat oksettaa ihan hirveästi ja olen aina ollut oikea sokerirotta, karkkia syönyt joka päivä :-) Nyt ei mene yhtäkään namia ja suklaa etenkin yököttää ihan kamalasti. No tästä olen vain iloinen! Näin oli esikoisestakin, koko raskausaikana ei tehnyt karkkeja tai makeita mieli ja söin tosi terveellisesti.

Nyt taitaa olla 6+2 vai 6+3 ja ylihuomenna maanantaina iltapäivällä ultra. Apua miten jännittää! Oireet ovat sellaiset kyllä että uskon että raskaana olen, mutta eihän sitä koskaan tiedä ja olisi toki ihanaa jos syke näkyisi. En ole noista viikoista yhtään varma kun tiedän suurinpiirtein missä tienoilla hedelmöittyminen on voinut tapahtua, niin luulen että viikkoja voi olla vähemmän. No, katsotaan. En ole edes neuvolaan soittanut vielä, katsotaan mitä ultra sanoo.

Vierailija
15/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua, miten teillä kaikilla on jo ultrat noin lähellä jne... ;) mä kun vasta torstaina tästä ihmeestä sain tietää, niin en ole tod vielä ehtinyt mitään tuollaista edes ajatella. maanantaina ajattelin soitella terkkariin ja kysellä, miten edetä.

ja urheilusta... mulla on koira ja hevonen, jotka pitävät liikkeessä. tosin koira lähti juuri ' mummon ja ukin' kanssa maalle lomalle pariksi vkoksi ja hevonen on laitumella, mutta silti. hevosta yritän liikutella muutaman kerran vkossa niin pitkään kuin mahdollista. nykyisten kahden vuokraajan lisäksi ajattelin sitten hankkia vielä yhden, joka kävisi säännöllisesti. sitten siis, kun ei enää itse kestä ratsastusta tai mies kieltää. ;)

kertokaas tyhmälle ekakertalaiselle, mitä tarkoittavat noi teidän vkot esim. 6+3 tai 4+0 jne.! ei ymmärrä...

t. sikkis ja papunen

Vierailija
16/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänään VISSII 7+1 tai 7+2,tämähän edistyy siis\o/

mä olen ollu super tarmoks siivousintoilija,mikä lie pesänrakennusvietti meneillään...

ja näin taas kävi kuin esikoisestakin,oma ruoka ei meinaa maistua..menee kebabit,pizzat ja hampparit,mutta nyt on kuitenkin uudet potut ja lihakastike liedellä ja salaatti kaapissa odottamassa ja nälkä on hirmuinen=)

itseasiassa mä oon siivonnu ja syöny lähestulkoon koko ajan=/ noh,pitää sitä jotenkin nauttia olostaan.

tissit tulee jo liiveistä ulos,kipeät ei kuitenkaan olleet pahemmin :o

jatkuvaa kipuilua masussa mut päätin sitkeillä keskiviikkoon kun on se ultra sillon.

jep että näin meillä=)

Vierailija
17/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä la 5.3.2007 enkä ole uskaltanut vielä edes varata aikaa varhaisultraan. Kai sinne pitäs mennä että pääsee rauhaan,viime raskaus vaan kummittelee mielessä kun rv7+1 todettiin tuulimuna ja vuotoa jouduin odottelemaan ilman kaavintaa/lääkkeellistä keskeytystä 3 viikkoa.

Olo on nyt ollu ihmeen hyvä,melko oireeton eli eilen oli ihan pakko ostaa uus testipuikko että sai itsensä uskomaan plussaan=) Mitään kuvotusta ei ole (eika tarvii tullakaan),pientä kivistelyä ja menkkakipuja on mutta tippaakaan ei oo vuotanu mitään.

Voi kun uskaltais vielä ratsastamaan kun omia hevosiakin on mutta en ole vuosiin ratsastanu säännöllisesti eikä nyt huvita ottaa riskejä. Täytyy tyytyä siihen että hoitaa hepat loppuun asti itse. Nyt pitäis lähteä heinäkuormaa hakemaan ja ukko saa luvan lähteä mukaan...

Työni takia nukun lyhyitä pätkiä eli illalla 3-4 tuntia,sitten jaan lehtiä 3-4 tuntia ja jatkan unia 3-4 tuntia,joskus päikkärit 1-2 tuntia,onneksi vaan syyskuulle asti kun teen kesälomituksia. Maatalouslomituksiakin ois ohjelmassa mutta täytyy alkaa karsimaan kun ei tahdo uskaltaa enää vieraiden elukoiden sekaan.

-eternal rv6+5-

Vierailija
18/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla käytiin tänään pällistelemässä. Ostelin esikoiselle taas kaikkea, mitä ei ihan välttämättä olis ees tarvinnu. Poika oli kuitenkin mielissään.

Oireettomana edelleenkin, ehkä pientä painon tunnetta mahassa, välillä nälättää vaikka olis just syöny. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Jokainen raskaushan on erilainen, joten toivossa on hyvä elää. Poikaa odottaessa alkoi kaikki mahdolliset oireet ja heti. Jospa tää oliski sitten tyttö (niin kuin mulle on ennustettu).

Liikuntaa jatkan edelleen ihan samalla tavalla kuin ennenkin, eli pitkiä kävelylenkkejä (paitsi helteellä ja kovalla pakkasella), hölkkää ja jumppaa. Tosin nyt kun on noin fyysisessä työssä, ei tee mieli illalla enää muuta kuin käydä lenkillä koiran kanssa. Poikaa odottaessa harrastin myös agilitya ja tokoa, joista agilitya harrastin kunnes juokseminen mahan kanssa alkoi tuntumaan epämiellyttävältä. Tokoa pystyi harrastamaan synnytykseen asti.

Viikonlopun jatkoja kaikille!

Rimma 5+3

Vierailija
19/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussasin ja viikkoja olisi kasassa 5+3, mutta luultavasti vähemmän, esikoiseltakin laskettu siirtyi viikolla eteenpäin. Täällä kärsitään koko ajan pahenevasta phoinvoinnista, rinnatkin on arat ja maha kuin rantapallo (turvoksissa). Esikoiselta ei täälaista pahoinvointia ollut, mutta muuten oireet samanlaisia.

Joko olette ottaneet yhteyttä neuvolaan? Itse ajattelin soittaa vasta reilun viikon päästä, mennään ensin naimisiin!

T: iso fantti ja pikku fantti 5+3?

Vierailija
20/48 |
15.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä laittaa, että väsymys on aivan kauhea, töitten jälkee sitä kaatuu sohvalle ja siitä ei ylös pääsisikään, onko muilla samanlaista?