Pitkä kierto, missä ne menkat viipyy? Pms oireet ym.
Raskaana en voi olla, sillä ehkäisyä on käytetty. Normaalisti kiertoni on n. 26 päivää. Nyt on menossa jo kp 30, eikä nää mun kiertoni ikinä veny näin pitkiksi. Ovulaatio oli ilmeisesti kropan tuntemusten mukaan kp 16 a mulla oli myös lievä verinen ovulaatiovuoto, jota ei normaalisti koskaan muuten ole ollut. Tuli siis paperiin vain pyyhkiessä. Eli mitä tää nyt on? Eikö niiden kaiken järjen mukaan olisi pitänyt jo alkaa??
PMS-oireita oli aika kasa, nyt ne ovat helpottaneet ja mieliala vähän parantunut, mutta veristä vuotoa ei vaan näy! Turvotus tuntuu myös nyt laukeavan vähän.. Onko ne nyt siis niinkuin alkamassa lähipäivinä?
Kommentit (7)
Ei vieläkään. Tänään itseasiassa onkin kp 32 kai. Kaipa se on pian raskaustesti haettava vaikkei koskaan kumi olekaan pettänyt. Enemmän kyllä epäilen, että on joku tilapäinen hormonihäiriö. Olen liikkunut aika paljon. En kylläkään laihtunut, mutta käynyt joku 4-5 kertaa/vko salilla ja hyötyliikunnat päälle. Voisko se olla syynä?
ap
ja ikää sulla? Itse olen 45v, pms-oireita ei ole ollut vielä. Viimeksi mulla oli 70pv kuukautisten välissä (st tehty enkä ole raskaana). Noin 28pv:n tienoilla tuli vähän verta paperiin 1-2 pv ja se oli siinä. Sitten kun alkoi niin tuli siis niin paljon että huhu----- nyt taas mennyt 30pv ja mulla aina n 25-27pv:n kierto. Eiköhän tämä johtuu iästä.
Apua! Kuvailit juuri oman tän hetkisen tilanteeni. Pelosta jäykkänä olen ja odottelen menkkoja alkavaksi. Ehkäisynä kondomi, alkukuusta meni rikki, joten hain het seuraavana pvänä jälkiehkäsyn. Pari viikkoa siitä tuli pikkumenkat. Mutta nyt... Ei mitään! Raskaustestin tein ja oli negatiivinen. Nännit niin kipeät että peittokin sattuu, menkkamainen mahanvihlonta meni parissä pvässä, mutta itse menkkoja ei näy ja nyt kp muistaakseni 35.... Koko ajan vaan odottaa!
Ihan hyvin vois johtua raskaudestakin ja testailemallahan tuon mahdollisuuden vois yrittää selvittää ja sulkea pois...
Mulla itsellänikin oli tässä vähän samanlainen tilanne, joka nyt onneksi päättyi menkkojen alkamiseen melkein 2-viikkoa myöhässä normaalikierrosta.
Löysin kuukautishäiriöiden syitä netistä penkoessani tietoa, että aika usein tuommoisen menkkojen myöhästymiseen parilla-kolmellakin viikolla saattaa syynä olla myös alkaneen raskauden keskenmeno jo heti ihan siinä alkuvaiheessa, jolloin nainen ei usein itsekään silloin välttämättä tiedä edes tulleensa hedelmöitetyksi ja kokeneensa alkuraskauden keskenmenoa, vaan luulee kuukautiskiertonsa pitkittymisen johtuvan jostain muista syistä.
Itselläni tämä kierron pitkittyminen oli juuri tuohon lukemaani sopiva, vaikka tekemäni testit näyttikin negaa. Nyt vihdoin, kun nää menkat alkoi, niin vuodon joukossa on tullut epätavallisen paljon ruskeita venyviä hyytymiä ja ihmeellisiä klönttejä.
Kuuntele
15.09.13
Osa 1/5 (4:55)
Osa 2/5 (5:11)
Osa 3/5 (5:25)
Osa 4/5 (5:03)
Osa 5/5 (4:14)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:43"]
Apua! Kuvailit juuri oman tän hetkisen tilanteeni. Pelosta jäykkänä olen ja odottelen menkkoja alkavaksi. Ehkäisynä kondomi, alkukuusta meni rikki, joten hain het seuraavana pvänä jälkiehkäsyn. Pari viikkoa siitä tuli pikkumenkat. Mutta nyt... Ei mitään! Raskaustestin tein ja oli negatiivinen. Nännit niin kipeät että peittokin sattuu, menkkamainen mahanvihlonta meni parissä pvässä, mutta itse menkkoja ei näy ja nyt kp muistaakseni 35.... Koko ajan vaan odottaa!
[/quote]
Mahdoitko lukea jälkiehkäisypillerin pakkausselosteen?
Juu, kyllähän se on tullut luettua. Että kuukautisten pitäs alkaa suht normaalisti, mutta voi aiheuttaa jo tiputtelua, mitä siis nähtävästi tekikin. Mutta ymmärsin tosiaan niin, että seuraavat kuukautiset alkaa normisti(+\- pari pvää) ja nyt kuitenkin about viikon myöhässä..