Köyhä mutta kunnollinen
Köyhän, mutta kunnollisen naisen elämä on kaikkein rankinta tässä yhteiskunnassamme. Joudut asumaan kapungin vuokra-asunnossa jossa ympärillä pyörivät alkoholistit ja jengiytyvät nuoret. Työsi on niin pienituloista, että joudut byrokratian rattaissa kärsimään kohtuuttomastai yrittäessäsi sovitella palkkaasi ja tuki yhteen.
Lastasi yritetään pompotella, ystävällisyyteesi vastataan halveksunnalla.
Kunnollisuuden takia olet erinlainen ympäristössäsi jossa asut, mutta köyhyyden takia et pääse toisiinkaan porukoihin.
Kommentit (7)
Sitä voi elää kuin kuningatar ympäristöstä riippumatta. Asenne ratkaisee.
Ei meillä täällä kaupungin vuokra-asunnossa mitään juoppoja asu, ihan kunnollisia ihmisiä. Suurin osa varmaan töissä käyviä. Miksi sun pitää uhriutua noin? Olen minäkin aina ollut köyhä jos tuloja katsotaan, mutta en minä siitä mitään numeroa tee tai itselleni identiteettiä ota. Ei ketään kiinnosta tuloni, enkä niin köyhä ole toimeentulotuellakaan ollut että jotenkin syrjäytyisin kavereistani tms. Jos jollain enempi varaa laittaa autoon, matkustella, harrastaa tai shoppailla niin ei se minun elämääni vaikuta millään tavalla. Jokainen kuitenkin käyttää rahansa omalla tavallaan, ei me kaveriporukassa niitä yhdessä kuluteta. Käydään tavisbaareissa, mökkireissuilla, laivalla, kyläillään. Ei siinä tuloerot paljoa paina kun ei kukaan harrasta mitään luksusyökerhoja. Jos jollain ei jolloinkin ole varaa johonkin lähteä niin sitten ei sillä kertaa lähde.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:58"]
miksi pitää asua siellä missä juopot ym.?
[/quote]
Jos vaikka siksi, että sellaiset asunnot ovat halpoja. Koska niillä KÖYHILLÄ ei ole varaa niihin kalliimpiin asuntoihin, joiden alueella ei juuri ole näitä ongelmatyyppejä.
Todella hyvin kirjoitettu!! Tässä sitä haukotellaan, kun naapurin sossupummilla oli taas yöllä kiitovaihe ja meteli sen mukainen...rahaa jäämässä pari sataa koko kuukaudeksi vuokran jälkeen, koska Kelan päätöksissä kestää. En polta, juo tai käyttäydy ikävästi mutta eipä minua kukaan palkitse "vuoden hyvä ihminen"-palkinnolla! Ihan sama näyttää olevan, sotkeeko tai kiroileeko tai välittääkö vaikka kamaa asunnossaan, ei ketään kiinnosta. Kunnollinen joutuu sietämään, antamaan yksipuolisesti "tilaa" ja kärsii nahoissaan kun ei tajua kikkailla tuilla. Laskumme saattavat mennä perintään, mutta maksamme me ne silti nippanappa ajoissa, omista rahoistamme- naapurimme jättää kaiken maksamatta mutta ei saa häätöäkään kodistaan ja itseasiassa jotkut kaupungin palvelut vaativat tämäntapaista asennetta: kun meinasin jäädä kodittomaksi (asuntoni myytiin), sossu kysyi miksen jäänyt väkisin asumaan asuntoon ja sitten mennyt asuntolaan.
Jatkakaa toiset köyhät, mutta kunnolliset.