Nyt tulee vaikea: mikä biisi? 70- tai 80-luvulta
Mies laulaa, tosi korkealta. Ääni vähän kuin Supertrampin solistilla. Mahtipontinen, melodinen, paljon 7nstrumentteja ja se vonkuva ääni ja jotain siinä laletaan tähän tyyliin: I'm going nowhere, ... I lost it somehow...
Aivan ihana biisi, mutten osaa mitään muuta siitä selittää. Voi auttakaa, mikä tää biisi vois olla?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku pystyy linkittää youtubesta, päästään kaikki nauttimaan aivan ihanasta biisistä ♡
Ap
EI ole oikea ap!!! Vihjeet ei osu!
On oikea Ap. On kyllä musta ihan supertrampimainen kappale. Ja puhutaan kotiin löytämisestä ym. Ihanaa, kun mulla on tämä nyt.
Kiitos osallistujille.
Ap
Bee Gees, Staying alive
I'm going nowhere, somebody help me yeah...
Sparks: This town ain’t big enough for the both of us
Olisin sanonut tän.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun ap löysi biisinsä, mutta etsintään osallistuneen näkökulmasta lopputulos oli aikamoinen pettymys... Kappale ei ensinnäkään ole tunnettu, enkä pidä todennäköisenä, että se olisi esimerkiksi koskaan soinut suomalaisella radiokanavalla (ainakaan vuoden 1982 jälkeen). Vai missä sinä ap olit kuullut kappaleen alunperin? Toiseksi kappale ei ole yhtään minun makuuni, vaikka tykkään kovasti tuon aikakauden musiikista ja tunnenkin sitä aika hyvin. Mutta hyvä silti, että vastaus löytyi eikä ketju jäänyt roikkumaan ilmaan.
Nevahööd.
t. 70-luvun musiikin suurkuluttaja
Jäi ihan lievästi sellainen olo, että ap halusi vain päteä erikoisella musiikkimaullaan. Toivottavasti olen väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soul Asylum: Runaway Train
Vitsaileeko jengi? Miten ollenkaan nää arvaukset liittyy ap:n vihjeisiin. Kovaa ja korkealta, toistetaan kiihtyvästi ja supertrampmaista. Ja jengi ehdottaa Elton Johnin slovaria ja Soul Asylumia. Mitä seuraavaksi - Nirvanaa? Dimmu Borgiria? Lukekaa nuo vihjeet taukit!
Ja lopulta löytynyt biisi oli kuitenkin sitten ehdotusten mukainen..
Vierailija kirjoitti:
No niin, vihdoin löysin sen :)
Se on
Jon and Vangelis: I'll Find My Way HomeAp
Jon Anderson on Yesin laulaja, ja Supertrampin Roger Hodgsonia kaavailtiin Yesin vuoden 1994 ”Talk” albumille laulajaksi. Mutta Anderson jäikin messiin. Yhteistyönä syntyi kuitenkin biisi ”Walls”, jossa molemmat miehet laulavat:
Eikä Demis Roussos-arvauksetkaan ihan puihin menneet, sillä Roussoushan aloitti laulajanuransa progebändissä Aphrodite’s Child, jonka biisejä teki kosketinsoittaja Vangelis :)
I’ll Find My Way Home oli iso biisi Englannissa Falklandin sodan aikana. Ei mikään korvamatohitti, mutta olin minäkin sen kyllä kuullut, vaikken kasaripop-progesta niin välitä.
Biisi muistuttaa aika paljon Art Garfunkelin Bright Eyesiä! Ja jostain syystä tulee myös mieleen Brian Wilsonin Love and Mercy
Vierailija kirjoitti:
I’ll Find My Way Home oli iso biisi Englannissa Falklandin sodan aikana. Ei mikään korvamatohitti, mutta olin minäkin sen kyllä kuullut, vaikken kasaripop-progesta niin välitä.
Ok sorry, kun en tullut ajatelleeksi, ettei se ole ollut hitti Suomessa. Täällä missä asun se soi edelleen radiossa silloin tällöin.
Ihan spontaani avaus minulta. En tullut ajatelleeksi 'kulttuurieroja'.
Hyvää iltaa kotisuomeen ♡
Ap
Täällä jengi nyreissään, kun se ei ollutkaan mikään BeeGeesin Stayin' alive. Eikö ollut mielenkiintoista, ettei se ollut mikään mainstream jollotus?
Kyselin sen ikäiset tutut läpi. Yksi musiikin ystävä tiesi sen sitten kun yritin vähän laulellakin sitä :D
Ap