Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haet pientä lastasi päiväkodista...

Vierailija
02.08.2013 |

ja hän on päiväkodin pihan sisäpuolelle aidatulla pienemmällä pihalla. Siellä pihan keskellä istuu aikuinen pari lasta sylissään. Oma lapsesi (1-3v) juoksee portille, jonka toisella puolella olet.

Mitä teet?

Avaatko portin lapselle ja poimit hänet mukaasi ottamatta mitään kontaktia siihen istuvaan aikuiseen, joka hoitaa lapsia?

Vai miten toimit?

Onko tilanteessa merkitystä sillä, onko isommalla pihalla muita, muiden ryhmien aikuisia? Entä sillä, onko se istuva aikuinen lapsen vakituinen hoitaja vai sinulle ennestään tuntematon henkilö?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysymyksen pointti oli...?

Eiköhän kaikissa tarhoissa ole tehty selväksi, että lapsen hakeminen täytyy håenkilökunnalle "kuitata".

Vierailija
2/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käyn vaihtamassa päivän kuulumiset hoitajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lapsen vastaan, kävelen hoitajan luokse, hymyilen. Kysyn ylimalkaan miten päivä on mennyt, onko mitään erityistä.

Jos hoitajalla on selvästi kiire, saatan huudella olkapäiden yli "onko kaikki ihan ok tänään?" ja sitten vilkutellen poistua vähitellen päiväkodista.

Yleensäkin haluan miellleäni vaihtaa muutaman sanan ja sanoa kohteliaasti kiitokset päivästä.

Vierailija
4/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei saa toimia että otat vaan lapsesi mukaan ja häivyt paikalta. Pojan tarhassa pitää aina mennä hoitajan luo ja hän kertoo päivän kulun. Ei se aina ole oma hoitaja, mutta sillä ei ole merkitystä.

Vierailija
5/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan portin, nappaan lapsen syliin ja halaan, laitan portin kiinni ja lähden. Aikuisten oikeasti: ne hoitajat on siellä pihalla varsin tietoisia siitä, että iltapäivällä lapsia haetaan pois. Minulla on kiire, en ehdi jäädä odottamaan, että jollain olisi aikaa (koskaan ei ole). Hoitajat on työnsä tehneet ja on ihan kokonaan heidän asiansa, jos eivät huomaa lapsen lähtöä. Meillä on lapsilla rannekkeet, jotka kilahtavat ulko-ovella, joten tietokonelistasta näkyy, kuka lähtenyt.

Vierailija
6/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho nro 5.nen! Voisko teillä vanhemmillakin olla digipannat, niin tietäisi kuka on hakenut ja ketä. Eikä tarttis aikuisten kommunikoida keskenään.

Vierailija
7/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heilautan kättä hoitajalle, otan lapseni ja lähden kotiin.

Vierailija
8/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menettele mitenkään. Noin pientä lasta ei viedä päiväkotiin, vaan vastuullinen äiti hoitaa lapsensa kotona 3-vuotiaaksi asti (vähintään).

Vierailija
9/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei oo päiväkodissa, mutta jos olisi, mun olisi pakko käydä hoitajan luona. Täällä on käytössä Daisy-järjestelmä, joka tarkottaa sitä että mulla on sininen elektroninen avaimenperä, jolla mä kirjaan lapsen sisään ja ulos, ja hoitajalla on kännykkä, johon se kirjaus tehdään. Daisy laskee hoitotunnit kirjausten perusteella, joten tulee isompi hoitolasku jos ei kirjaa lasta ulos.

Vierailija
10/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 19:08"]

Avaan portin, nappaan lapsen syliin ja halaan, laitan portin kiinni ja lähden. Aikuisten oikeasti: ne hoitajat on siellä pihalla varsin tietoisia siitä, että iltapäivällä lapsia haetaan pois. Minulla on kiire, en ehdi jäädä odottamaan, että jollain olisi aikaa (koskaan ei ole). Hoitajat on työnsä tehneet ja on ihan kokonaan heidän asiansa, jos eivät huomaa lapsen lähtöä. Meillä on lapsilla rannekkeet, jotka kilahtavat ulko-ovella, joten tietokonelistasta näkyy, kuka lähtenyt.

[/quote]

Ootko oikeesti noin outo, vai esitätkö vaan? Et halua kuulla lapsesi päivästä? Entä jos kätössä EI olisi tuollaista systeemiä? Tajuatko kuinka hikisiä hetkiä aiheutat lapsesi hoitajille?

Vierailija
11/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa oli tapana, että poislähtö piti käydä kuittaamassa kädestä pitäen hoitajalle.

Vierailija
12/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti käyn sanomassa heipat; vaikka mulla ei olisi asiaa,hoitajalla voi olla.Tapoihin kuuluu sanoa kädestä pitäen lapselle heipat.

Vierailija
13/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä täytyy kertoa hoitajalle että lähtee :)

ja he kertovat päivän kulun, lyhyesti jos on kiire, pitemmin jos on aikaa. Yleensä ei ole kovin kiire, ellei tule juuri klo 4 jolloin vanhempia on paljon hakemassa lapsia.

Vierailija
14/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menen aina hoitajan luo ja tervehdin häntä. Jos on kiire niin sanon vain että me lähdetäänkin tästä kotiin kokkailemaan päivällistä tms. tyhmää ja sitten häivymme. Jos hoitaja juttelee toisen vanhemman kanssa niin huikkaan heipat hieman epäkohteliaasti toisten keskustellessa mutta siten että hoitaja varmasti huomaa meidän lähteneen. Muutaman kerran viikossa jään juttelemaan. Olin itse opiskeluaikana iltapäiväkerhossa töissä ja välillä toisaan meinasi paniikki iskeä kun joku lapsi oli kadonnut pihasta eikä listassa ollut merkintää hakemisesta. Silloin me kirjasimme listaan aina lähteneen lapsen ja hakuajan. Iltapäiväkerho käytti isoa koulun pihaa jota ei kiertänyt aita. Kaikki lapset eivät mitenkään voineen olla jatkuvasti näköpiirissä. Jos joku lapsi oli kadoksissa, oli pakko soitella vanhemmille. Vanhemmat oli poikkeuksetta närkästyneitä soittelusta. :)

Vierailija
15/15 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakollista kuitata valvovalle aikuiselle lapsen haku, ettei äkkiä säikähdä missä lapsi on. Usein hänellä on jotain terveisiä omilta ohjaajilta päivästä. Samoin aamulla lapsi on jätettävä hoitajille, ei esim.isompaa yksin riisumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi