Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko LINKEDIN:istä oikeasti hyötyä?

Vierailija
02.08.2013 |

Siis jos sinne liittyy. Kollegoita siellä on, mutta olen vähän kahden vaiheilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön tällä hetkellä ja kaikki kehottavat liittymään LinkedInniin, koska "siellä niitä työpaikkoja on". En kyllä tiedä uskoako tuohon. En kyllä itse näe siinä mitään hyötyä. Siellähän pitäisi sitten tuntea kaiken maailman ihmisiä että kuulisi näistä työpaikoista ja en ymmärrä miten saisin tuntemattomista ihmisistä haalittua sellaisen verkoston.

Vierailija
2/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietyillä aloilla siitä on hyötyä. Muutama mieheni kaveri on saanut LinkedInin kautta työtarjouksia, heillä on siis avoin profiili tms. siellä. Elikkä on ihan soitettu ja tarjottu pestiä cv:n perusteella. Jotain näyttöä siellä on siis oltava, että on hyvä tyyppi. Ja nämä miekkoset ovat kaupallisella alalla isoissa ja keskisuurissa firmoissa. Itselleni terveysalan ammattilaisena en usko siitä olevan hyötyä, minun työpaikat on muualla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei ole ollut juuri muuta hyötyä kuin että tulee pidettyä jonkinlainen yhteys myös sellaisiin työkavereihin, joiden kanssa en muuten enää ole tekemisissä. Jos joskus tulisi tarve ottaa yhteyttä, niin tuota kautta saisin yhteyden helposti. Kerran olen näin tehnytkin, onnittelin sitä kautta entistä työkaveria ylennyksestä. Ja olihan se ihan kiva tietää, että hänet on ylennetty, ja muutenkin kiva nähdä, mitä entiset työkaverit nykyään tekee.

Vierailija
4/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:54"]

minulle ei ole ollut juuri muuta hyötyä kuin että tulee pidettyä jonkinlainen yhteys myös sellaisiin työkavereihin, joiden kanssa en muuten enää ole tekemisissä. Jos joskus tulisi tarve ottaa yhteyttä, niin tuota kautta saisin yhteyden helposti. Kerran olen näin tehnytkin, onnittelin sitä kautta entistä työkaveria ylennyksestä. Ja olihan se ihan kiva tietää, että hänet on ylennetty, ja muutenkin kiva nähdä, mitä entiset työkaverit nykyään tekee.

[/quote]

Suunnilleen sama minulla. Paitsi että olen saanut myös jonkin verran noita 3:n mainitsemia työtarjouksia LinkedIn:n kautta. Headhunterit käyttävät aika paljon etsiäkseen asiakasyrityksille työntekijöitä, eikä aina tarvitse olla mikään erittäin menestynyt saadakseen soiton tai yhteydenoton headhunterilta, riittää että oma osaaminen mätsää haettua.

Vierailija
5/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alallani suuri osa työpaikoista ei koskaan tule julkiseen hakuun, vaan yritykset käyttävät ns. headhunttereita täyttääkseen avoinna olevat työpaikat. Minuun on ottanut LinkedInin kautta yhteyttä useampikin headhuntteri, nykyiseenkin työhöni minut löydettiin juuri LinkedInistä.

Uskon että LinkedInistä on hyötyä, jos sinulla on osaamisalue, joka on vain rajatulla joukolla ihmisiä. Tämmöistä osaamista vaativat paikat eivät yleensä tule julkiseen hakuun.

Vierailija
6/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun otti yhteyden headhuntteri linkedinin kautta ja sitä kautta innostuin vaihtamaan työpaikkaa. Olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
7/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia kommenteista! Kyllä se toisaalta kiinnostaa kovastikin, voisi ainakin kokeilla. Ehkä sieltä pääsee poiskin.

ap

Vierailija
8/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuosta mitään hyötyä jos ei ole vielä lainkaan työkokemusta omalta alalta?

Vierailija
9/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Linkedin onkin lähinnä teknisen ja kaupallisen alan ammattilaisille. Minuun ottaa yhteyttä monta head hunteria viikossa, mutta vain sen vuoksi että olen konsernilaskennan ammattilainen ja tuon sen esille profiilissani.

Vierailija
10/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn onkin tarkoitettu nimenomaan työkontaktien luomiseen. Itsellenikin on tullut työtarjouksia juurikin tuon kautta. 

Vierailija
11/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko tuosta mitään hyötyä jos ei ole vielä mitään töissä hankittua osaamista, koulun penkiltä vain?

Vierailija
12/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu rekrytyyppi kertoi, että tsekkaa aina kiinnostavien hakijoiden LinkedIn-profiilin. Lähinnä siis katsoakseen, että onko yhteisiä tuttuja, joilta voisi kysellä suosituksia.

Itse olen saanut työtarjouksia sitä kautta, en tosin mitään kauhean kiinnostavaa.

Vierailija
13/13 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkedinissä saa myös hyvin kohdennettuja työpaikkailmoituksia, koska työnantajat ovat oppineet käyttämään sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi