Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat ei mieti rahaa, hoikat ei mieti painoaan...

Vierailija
02.08.2013 |

Palstaa jo pidemmän aikaa luettuani voin julistaa, että raha ja varallisuus tuntuvat olevan pakkomielle niille, joilla sitä ei ole. He tuntuvat luokittelevan ihmiset varakkaisiin (= tunteettomia ja kylmiä kusipäitä) ja köyhiin (= auttavaisia ja empaattisia).

Samoin paino ja vartalon ulkonäkö tuntuvat saavan huomattavasti enemmän huomiota ihmisiltä, joille on kertynyt liikakiloja. He näkevät ihmisessä ensimmäisenä tämän painon ja rekisteröivät etenkin naiset joko luuviuluiksi (= kuivia ja kireitä) tai muodokkaiksi (= aidoiksi ja elämästä nauttiviksi).

Itse olen suht hyvin toimeen tuleva ja hoikka, eikä tulisi mieleenikään käyttää aikaani pohtien jonkun satunnaisen vastaantulijan rahatilannetta tai vaakalukemaa. Ei yksinkertaisesti kiinnosta yhtään, määrittelen ihmiset ihan muilla kriteereillä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman olen huomannut. Tuttavapiirissänikin jokaista, joilla on vähän varaa, ekana kinnostaa tekemisini tai ostoksieni hinta. Esim 'Käytiin viikonloppuna Linnanmäellä' - 'Eikös se ole kamlan kallista, mitä siellä maksoi'. Miksei voivaikka kysyä, oliko kivaa??

Vierailija
2/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä kukaan varmaan kadulla lähde ymppäilemään noita asioita :D Palstaa pidemmän aikaa luettuasi tajuat, että täällä ollaan niin tuhannen vakavalla naamalla ja aina asian ytimessä. Oikeasti, huhuu. Tänne tullaan löräyttelemään ne aivopierut, kiukuttelut ja ihmettelyt, joita ei siviilissä kerrota kenellekkään... Plus sitten tämä, että kukaan ei voi vetästä lättyyn mielipiteen vuoksi, joten sanotaan nyt näin, että " hyvä se on sieltä huudella"- tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:53"]

saman olen huomannut. Tuttavapiirissänikin jokaista, joilla on vähän varaa, ekana kinnostaa tekemisini tai ostoksieni hinta. Esim 'Käytiin viikonloppuna Linnanmäellä' - 'Eikös se ole kamlan kallista, mitä siellä maksoi'. Miksei voivaikka kysyä, oliko kivaa??

[/quote]

Tervetuloa maailmaan. Asia oli hetki sitten uutisissa, että " hui saakeli kallista" ja nyt ihmiset möykkää niistä rannekkeista, kunnes saadaan seuraava vastaavanlainen uutinen ja voidaan pöyristyä toisesta asiasta.

Vierailija
4/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan asian myös ja saman olen huomannut ;)

Vierailija
5/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita ainakaan tällä palstalla. Läskiketjuissa ne ovat yleensä ne omaa hoikkuuttaan korostavat, jotka kimpassa syyllistävät ja haukkuvat meitä inhottavia läskejä.

Ja palstan hyvin toimeentulevien empaattisuuteen olisi huomattavasti helpompi uskoa, jos palsta ei täyttyisi aloituksista siitä, kuinka "sossupummit" vituttaa, työttömien pitäisi suostua mihin vaan töitä saadakseen ja kuinka säälittävää on pukea lapsensa "henkkamaukan" rytkyihin, kun "laadukkaat" vaatteet eli merkkivaatteet maksaa vain 20 kertaa enemmän...

Eiköhän se niin mene ennemmin, että ne, jotka ovat tyytyväisiä omaan elämäänsä, itseensä ja saavutuksiinsa, eivät jaksa panetella muita ja keskittyvät omiin asioihinsa, sekä palstalla että IRL. Ne, joilla on ongelmia mutta ei lahjoja niiden käsittelyyn järkevällä tavalla taas käyvät muiden kimppuun :/

Oletko AP varmasti tyytyväinen elämääsi? Kyllähän tästäkin aloituksesta huokuu vähän sellainen itsensä korostamisen maku.

Vierailija
6/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito nainen on sellainen kuka pystyy juoksemaan villi-eläintä karkuun lapsi kainalossa ja toinen kehdossa.

Ei lihavuus tee naisesta aitoa vaan läskin.

Vierailija
7/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on. Mitä ihminen eniten haluaa, siihen hän myös eniten kiinnittää huomiota.

Vierailija
8/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas ja hoikka, mutta mietinkin rahaa ja ruokaa koko ajan. Mutta vain omiani.

Vierailija
9/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikot ovat hyvin kiinnostuneita painostaan. On täällä palstalla on myös kerrottu, että kaikkein piheimipiä ovat rikkaat.

Vierailija
10/10 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä. Se voi olla vaan sitä että hoikissa ja varakkaissa on keskimäärin enemmän itseensä ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä, mikä mun mielestä vaikuttaa paljonkin siihen miten itse muihin suhtautuu.

Esimerkiksi minä olen palstan määritteiden mukaan pienituloinen, mies ei ole kovissa palkoissa ja itse olen kotona. Silti en kyllä koe itseäni pienituloiseksi, vaan mulla on rahaa käyttää itseenikin jonkin verran (tosin usein shoppailen kirppareilla) ja ruokakaupassa ei tarvi nuukailla. Ja mulla ei voisi vähempää kiinnostaa kellä on rahaa ja kellä ei, mikä on kenenkin palkka. En ole ikinä ymmärtänyt miten jollakin voi mietityttää toisten rahatilanne, minun mielestä se on vähiten kiinnostavin asia ihmisessä. Raha ei vaan ole ikinä ollut itselle tärkeää, ja ennen kaikkea koen kuitenkin eläväni ihan hyvin sillä saralla. 

Mutta toisin on painon kanssa. Minä olen hoikka, eikä minulla ole ikinä ollut painon kanssa ongelmia, mutta olen kyllä laihtunut normaalipainon yläpäästä ihan alipainon rajalle. Silti vertaan itseäni muihin, ja minulla kiinnostaa muiden paino ja ruumiinrakenne. Itsetuntoni on yksinkertaisesti huono mitä tulee ulkonäköön. Koen että aina voisin parantaa (kiinteyttää, saada lihaksia tai laihtua) ja koen mielihyvää kun tiedän että olen laihempi kuin joku muu. Varsinkin jos joku on normaalipainoinen, mutta isompi kuin minä.

Eli aikalailla se menee niin että jos jossain osa-alueessa on tyytyväinen itseensä, ei muissa kiinnitä niihin asioihin huomiota. Sillä ei ole niinkään väliä että onko rikas vai köyhä, laiha vai lihava. Tyytymätön voi olla rikas ja hoikkakin, voi kokea että pitäisi olla vielä varakkaampi, tai vielä hoikempi, ja sitten vahtaa kuin haukka että miten muilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä