Lapsille rahan lahjoittaminen
Tässä kysymys perheille, jossa MOLEMMAT vanhemmat käyvät vakituisessa palkkatyössä. En siis etsi kommentteja työttömiltä, opiskelijoilta jne, joiden elämätilanne on erilainen. Haluaisin kommentteja, miten tavallista on, että vanhemmat lahjoittavat säännöllisesti lapsilleen sen maksimisumman/kk? Näättekö hyvänä sen, että voitte näin kerryttää verovapaasti lapsille pesämunaa vai vääristääkö se lapsen suhdetta rahaan ja säästäväisyyteen? Aiotteko jatkaa lahjoittamista läpi elämän? Tämä tuli meillä pohdintaan kun esikoinen asuu jo kotoa pois ja joka kuu hänen rahastotililleen siirtyy meiltä se maksimisumma, juniorille toki myös. Asumme vaatimattomasti ja ajamme vanhalla autolla, mutta toki mistään tärkeästä ei ole puutetta. Mies hermostui aiheesta, hän haluaa lahjoittaa jatkossakin. Itse olen hämilläni, niillä rahoilla tekisi itsekin remonttia jne, mutta samalla ymmärrän halun antaa turvaa myös aikuisille lapsille. Tämä ei ole provo ja olen kiitollinen ajatuksistanne!
Kommentit (5)
Miellä menee 440e/kk yhteensä. Lapsia kaksi.
Eli molemmilla lapsille tuo 440, vai 220 kummallekin?
Opiskeleeko lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on maksimisumma kuussa?
138,87 €, jos verovapaasti lahjoittaa.
Juu, tosiaan tuo summa on varmasti kasvanut tässä matkan varrella. Meillä tehty sopimus pankkiin jo vuosia sitten, mennyt 110e/kk/vanhempi. Eli kahdelle sitten tuo yhteensä. Lapsi opiskelee kyllä.
Mikä on maksimisumma kuussa?