*~*Marrasmurujen viikonloppu*~*
Kommentit (16)
Aikaisin hereillä, heräsin kun pohje ja oikeestaan koko jalka kramppas :( ja mä syön joka päivä magnesiumia yhen tabun, ei näytä auttavan...
Eilen luin pinon, mut en kerennyt kirjotella, huomasin et bubbles oli saanut nopsaan äitiyspakkauksen, mä vein hakemukset keskiviikkona, jospa mäki sit saisin ensviikon perjantaina jos ne on yhtä nopeita päätöksen kanssa :)
Saatiin eilen mansikoita kaks isoa sangollista, oli niis puuhaa ku perkas ja pakasti, mut ompa ny mansikkaa talveksi, ei oo vielä omaa maata, suunnitelmissa olis se nyt tehä.
No, eipä täs kummempia, kuin hauskaa viikonloppua kaikille!!
Tuuli
Mökkireissu takana ja kivaa oli! Kuten esikoinen jo suunnittelikin, niin uidaan koko ajan ja grillataan... Ja näinhän se menikin. Ilmat oli suosiolliset ja toinen olkapääkin ehti mulla kärventyä. Maha tuli torstai-iltana tosi juilivaksi. Repi ihan kamalasti ja oli ihan hankala kävellä. Ei kipeä vaan väsynyt. Levolla helpotti. Vaiva uusi eilen. Maanantai-keskiviikko pitäisi siellä Muumimaassa jaksaa kävellä, joten kun mies on tänään koko päivän töissä, niin muksut menee hetkeksi mummoa ja pappaa leikittämään. Minä siis aion levätä, jotta sitten jaksaa. Ei passaa vielä näillä viikoilla leikkiä. Todella paljon hankalampi olo kuin edellisissä raskauksissa, mutta kaikkihan on niin yksilöllistä. Lomaa onneksi vielä kaksi ja puoli viikkoa jäljellä. Saikkua pyydän heti, kun siltä tuntuu. Raskaalla osastolla sairaanhoitajana toimin. Mutta nyt pitää päästää esikko tietokoneelle pelaamaan Uptoten:iä.
Effica ja Pyry 24+3
Ihan kohta suuntaamme mökille, joten tulee tässä viikon nettipimento. Huih! Kuinkahan sitä pärjää =P
Meidän tuuria, kun ollaan lähdössä mökkeilemään, niin eikös sitten ilmat viilene ja heikkene =( No, lapsille kuitenkin mukavaa, oli sää mikä tahansa. Ehkäpä itsekin saan hetken hengähtää, kun paikalla on muutakin sukua. Toivottavasti esikoisen villit elkeet hiukan hilliintyvät. Alkaa pinna olla katki jo heti aamusta =( Oravanpyörä on valmis, kun itse ei jaksa ja hermostuu, niin toinen sitten kokeilee entistä enemmän.
Mies on vieläkin työmatkalla, joten mökille hän ei nyt pääse. Pojilla on jo kova ikävä, mutta toivottavasti tuo mökkireissu ja sukulaiset hiukan asiaa siirtävät taaemmaksi. Ainakin eiskoinen kyselee muutaman minuutin välein, milloin lähdetään =)
Masuun ei kuulu kummempia. Vauhtia piisaa sielläkin ja olo muuten vaihtelee ihan kohtalaisen tuntumassa pienten *vaivojen* saattelemana. Pitää tarkkailla tuota mässäilyä =P
Nyt vielä pyykit narulle viikoksi kuivumaan ja sitten toivottavasti saan nuo villikot autoon ilman suuria yhteenottoja. Toivottavasti uni vie edes hetkeksi voiton, sillä matkaa meillä on kuitenkin useampi tunti...
Mukavaa viikkoa muillle marrasmasuille =)
TalviSalama + Tiitiäinen 24+2
Eilen täällä oli keskusteltu mm. valkovuodosta ja vihlonnasta. Mulla on tosi runsasta valkovuotoa, mutta se johtuu sytolyysista. Eli papa-kokeessa selvisi tuon niminen homma, joka ei vaadi hoitoa, vaikka oireet ovat hiivan kaltaiset. Ilmeisesti se ei liity vain raskauteen vaan on mulla aina. Olikohan se jotenki niin että solujen uusiutuminen on nopeaa. Mulla on tosiaan aina ollut runsas valkovuodon " tuotanto" .
Noita vihlontoja on mullakin nyt ollut. Parina päivänä oli nopeita ja lyhyitä vihlaisuja jossain tuolla alhaalla ja syvällä eli aivan kuin emättimessä vai liekö kohdunkaulan tienoilla. Olen arponut että soitanko neuvolaan vai odotanko vielä reilun viikon, kunnes seuraava neuvola-aika on. Taidan odottaa...
Hitsiläinen ku on eka raskaus eikä tiedä mitkä tuntemukset on normaaleja ja mistä pitäis huolestua. Eikös se pitäis olla niin että kivuttomista supistuksista ei oo haittaa...? Mutta onko ne vihjaus kuitenkin siitä, että pitäis ottaa iisimmin?
Lomaa on vielä kolmisen viikkoa ja sitten alkais taas tunnin automatkat töihin. Tuo autolla ajaminen vähän mietityttää, että miten pitkään pystyn siihen. Työ (opettajana) ei muutenkaan ole mitenkään stressitöntä... Viime vuosi oli ainakin melkoisen kauhea. No ei pidä vielä miettiä sitä...
Timaja 22+2
Kaikki kaatuu minun niskaan! Mies ei ota osaa eikä arpaa taas vaihteeksi kodin hoitoon vaan kaikki on yksin minun niskassa. Ei edes viikkosiivouksissa voi auttaa vaikka näkee että imurointi on yhtä tuskaa mulle tämän vatsan kanssa! Nyt kiukuttelin äsken (kehtasinkin) niin mies karkasi suihkuun! Ei voi jutella ja kuunnella mitä mulla on sydämen päällä.
Hyvä mies se on, mutta aina sillon tällön se haluaa vältellä velvollisuuksiaan!
Sanoin sitten että sen on ihan turha olettaa että mä lähden anoppilaan mukaan, mä jään kotiin siivoamaan sillä välin kun se lähtee esikoisen kanssa. Pitäkööt he hauskaa sillä välin kun minä itken ja pesen kotia. Jos se sitten pistäisi sen miettimään.
On niin paha mieli...
Miksi se ei voi ymmärtää asioita minun kannaltani ollenkaan :( aina se oma napa tulee edelle. Olisi ollut kiva päästä yhdessä ulos, mutta mulla on vielä kuitenkin sen verran järkeä päässä että työt ensin ja sitten vasta huvi.
Anteeksi kun kaadoin tämän nyt teidän niskaan...
Swehina rv 22+6
Selkä on taas himpun verran kipeämpi tänään. Istuminen tuottaa vaikeuksia, samoin kävely. Pitää ottaa taas särkylääkettä jo hyvissä ajoin, ettei kipu pääse ihan niskan päälle.
Tänään olisi ohjelmistossa yhdet synttärijuhlat. Eilinen päivä kierreltiin autokauppoja ja ensi viikolla pitäisi lähteä käymään vielä Helsingissä vaunukaupoilla.
Vaikeata on auton valinta...samoin vaunujen. Kertokaapas te joilla on lapsia kolme tai enemmän, että mikä auto teillä on? Sitten olisin iloinen, jos jollakulla olisi valaista minua Brion Kombeista, Gessleinin Swing Fineistä ja Teutonian Mistraleista...mikä on kokemuksenne mukaan paras malli? Hyviä ja huonoja puolia otetaan vastaan...
Masu on pullahtanut aivan kammottavan isoksi. Nyt vauva tuntuu jo kädellä kokeiltaessa kun makaan selälläni. Sielllä se melskaa säännöllisin väliajoin. Lienee kääntynyt nyt pää alaspäin, kun potkut tuntuvat kohdun yläosassa vasemmalla. Tähän saakka se on ollut perätilassa ja samalla poikittain.
Olipa kiva lukea, että olette saaneet pakkauksen nopeasti. Itse en ole velä hakenut, mutta haen heti kun loppusyksyn työkuviot selviävät. Soppari loppuu 1.11. mikä on tosi kelju ajankohta päivärahojen hakemisen suhteen. Äitiyslomahan alkaa jo lokakuun puolivälin tienoilla. Esimieheni piti selvitellä asiaa lomani aikana, mutta sitten tuli kuvioihin tämä sairausloma, joka jatkuu ainakin ensi viikon vielä.
Taas vaihtui sitten viikkokin jo...kylläpä aika rientää. Hyvää viikonloppua kaikille!
Kanelisokeri 22+0
itelle selvinnyt asioita toosiii paljonko kun kävin yksityisellä lääkärillä ja rakenne ultrassa,elikkä viikkoja kasassa21+2,kohdunkaula lyhentynyt 4cm:stä =) 2,5-3cm:riin,ulkosuu sormenpäälle auki,sisäsuu onneksi kiinni,istukka etuseinässä(ei onneksi pitäis haitata alakautta synnytystä),ja kaiken lisäksi napatyrä(en tiedä vaikuttaako odotuksen pituuteen,meinaan että nyt jo välillä kipeentyy niin entäs jos menee yli aikaseksi)
onko kellään kokemusta napatyrästä ja odotuksesta?
ja menin lääkäriin valittamaan yleis tilaani ja häpyluun vihlontaa ja polttelua,joka haittaa välillä yö unia tosi paljon..ja kun päivällä ei pahemmin esikoinen anna levätä..
saikkua loppuun asti,9.8 uusi kontrolli jolloijn ultrataan taas jne...
muuten ihan hyvin voinut...
t.toukokuunäiti+pojuliko?21+2
Huh huh! Kyllä ottaa koville...
Mies saa kyllä illalla kuulla kunniansa.
Aivan liikaa huhkimista yhdelle ihmiselle tässä kodissa.
Samalla vähän nostan tätä.
korvia huumaava hiljaisuus- mies ja pojat lähtivät veneilytapahtumaan ja sitten yökylään mökille. olen kotona yksin ja täällä on niin tajuttoman hiljasta että...
nuhanen olo jatkuu. tuntuu että koko raskaus on mennyt siten että on neän limakalvot tukossa. plaah... en taida olla ainut jota vaivaa, mutta mulle uusi juttu kun aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut moista.
hauska leikki masuvauvalle: meidän esikoinen leikki tätä mahassa ja aikani kuluksi olen kokeillut ällekin, mutta ei ole vielä toiminut. eli kun makaa pitkällään ja maha on paljaana ja on valoisaa niin laittaa kaukosäätimen tai jonkin kapulan mahan päälle. vauva ilmeisesti näkee siinä jonkin varjon ja alkaa potkimaan sitä. esikoisen kanssa alkoi aina hirvee jytke ja se lopulta aina potki sitä varjoa niin kovaa että kaukosäätimet lenteli. (juu, kaikkea sitä keksii kun on vuodelevossa) Ihan vahingossa esikoisen kanssa tuo leikki alkoi. mutta kokeilkaahan jos on tylsää ja vuodelepo.
eipä varmaan muuta tällä erää,
mulla on muuten voimistunut todella paljon se tunne että tää vauva on tyttö. josko ensi perjantain ultrassa varmistuisi.
momentti rv23+1
Mullahan on kans kuva sivuprofiilista, jossa pikku " kynttilä" on pystyssä. Oon kyllä ostanut pojan vaatteita ja oon 99,9% varma, että poika se on.
Vauva teki varmaan kans aamulla jonkun voltin. Liikkeet tuntuu ihan eri paikassa, ku ennen. Eli oikealla alhaalla tuntui vielä eilen. Aamulla suihkussa muljahti koko maha hassusti ja sen jälkeen liikkeet on tuntuneet navan ympärillä. Oudon muljahtelevilta tuntuvat.
Kanelisokeri: Millaisia autoja tuli vastaan? Mä oon kans kurkkinut valikoimaa, mutta suppealta näyttää, ellei tila-autoon päädy. Ja kun rahaa ei tosiaan olisi...Eilen pyöriteltiin istuimia nykyisessä Astra farkussa ja on se vaan niin, että ei sinne mahdu kuin kaksi istuinta ja väliin esikoiselle hirmu kapea tila, pelkkä lantiovyö, eikä korokekaan mahdu. Eli meillä isommat istuu ns vyöistuimissa. Esikoisen vois laittaa myös pelkälle korokkeellekin. Meillä on aika isot istuimet (HTS) mutta en usko, että mitkään pienemmätkään tähän autoon menee.
Plääh, en jaksa nyt enempää masentaa toi autojuttu...
B tasan 24!!!!!
Bubbles:
VW Touran, Volvo V70, Renault Espace, Renault Scenic, Chrysler Grand Voyager ja Honda FR-V on nyt tullut tsekattua, eikä mikään niistä oikein nappaa. Tietenkin tuo Chrysler olisi ihan herkku, mutta se kuluttaa bensaa aivan älyttömästi. Maanantaina käymme koeajamassa Volvo V70:n, mutta enpä tiedä siitäkään. Tilat eivät vakuuta, varsinkin jos meinaamme sen neljännen muksun yrittää saada parin vuoden perästä.
Noissa pienemmissä " tila-autoissa" mietityttää tavaratilan määrä siinä tapauksessa jos kaikki istuimet ovat käytössä, eikä hyvältä vaikuta sekään, että joku meistä joutuu istumaan siellä perimmäisessä istuimessa, joka on todella lähellä auton perää (turvallisuus peräänajotilanteessa?). Ne penkit siellä viimeisessä rivissä eivät näytä kovin mukavilta istua.
Isoissa tila-autoissa jotenkin tökkää se iso koko. En varmaan uskalla ajaa sellaista kaupunkiliikenteessä. Farmareissa on riittävästi tavaratilaa, mutta sitten tilaa ei olekaan kuin kolmelle lapselle (sitäkin kovin naftisti)...
Niin, että tässä parin päivän saldo. Täydellistä vaihtoehtoa ei tunnu löytyvän sitten millään. Minuakin masentaa tämä autotarjonta...
Kanelisokeri
Takana aamupäivä supistusten takia lepäillen, iltapäivällä jo virkistävissä puutarhajuhlissa :) Olimme eilen miehen kanssa nautiskelemassa asuntomessuilla kahdenkeskisestä ajasta. Olikin tosi ihanaa - taisi vaan viiden tunnin messuilla kävely ja portaiden kiipeily kostautua, piti vielä paluumatkalla shopata sisustustavaraa kotiinkin. Illalla nimittäin alkoi supistella kipeästi, sama jatkui aamulla. Onneksi ihana mies hoiteli esikoisen ja laittoi minulle jalkakylvyn - siitä tuli ainakin tosi hyvä mieli!
Joku kyseli supistuksista: ymmärtääkseni levolla rauhoittuvien kivuttomien supistusten takia ei tarvitsisi huolestua. Sen sijaan vatsan kovaksi vetävät kipeät supparit ovat pahasta. Itse en tosin mitään lepoa kummempaa " hoitoa" niillekään keksi. Kun on vilkas taapero kotona, ei esim. sairaslomasta olisi mitään hyötyä. Kesälomaakin tosin vielä riittää...
Masu on minullakin kasvanut parin viikon aikana hurjasti. Edellistä äitiysneuvolakorttia tarkastelin ja huomasin, että samaan aikaan on ollut esikoisellakin kasvupyrähdys. Nyt myös helle lisää omaa massaa, yhtenä päivänä piti ottaa vihkisormuksetkin pois turvotuksen takia ensimmäistä kertaa.
Ingefära 23+4
no eipä minullakaan ihmeempiä mitä nyt ajattelin pinoa nostaa jos joku kiinnostuis vielä kirjoittelemaan illasta kuulumisia.
Uimassa tänään käytiin anopin kyydillä kun mies näyttelemässä,kiva reissu oli ja vauva potkiskeli aivan hurjasti rannalla ollessa,kun istuin auringossa.
Olisikohan häirinnyt auringonkuumuus vauvaa nimitäin heti kun alkoi tuulla rauhoittui vaaviki masussa hiukan.
Muuten siis normaalia päivää vietetty siivouksen parissa kotona.
Mutta tosiaan saa muutkin rustailla sunnuntain juttuja!
RV21+6
Lomalla ollessa menee päivät iloisesti sekaisin - vissiinkin on sunnuntai koska sunnuntaikuulumisia kyseltiin.
Autoista... voi voi... oma autoni on edelleen korjaamolla ja vikaa etsitään taas huomenna - sydän kylmänä odottelen soittoa ja korjauksen hintaa. Autoista keskusteltiin aiemmin ketjussa ja vinkkinä Cryslerin haaveilijalle: on muuten kalliit varaosat ja huoltoja ei ole ihan joka nurkan takana... Bensaahan ne tahtovat viedä ryökäleet kaikki ja se ei ole ihan ilmaista näinä päivinä. Muistanpa vielä kun oli ensimmäinen auto vuonna -93 niin tuntui aivan kauhealta kun bensalitran hinta nousi ensimmäisen kerran 4 markaan / litra, silloin oli jonot huoltamoilla kun ihmiset varastoivat bensiiniä.
Onko teillä muilla muuten oireita " raskausdementiasta" ? Itse onnistuin viime viikolla polttamaan potut pohjaan kaksi kertaa ja hukkasin kilon perunapussin (jonka tänään löysin ihan ihmepaikasta) tuntuu että kun aikoo tehdä jotain niin se asia unohtuu samantien kun selkänsä kääntää - saattaa jäädä pesukoneen luukku auki, auton ovet auki jne... jotenkin sitä on niin omissa ajatuksissaan ja pääkoppa kumisee tyhjyyttään. Saa nähdä miten käy kun pitää töihin mennä takaisin...
Eilen sain aikaiseksi aloittaa varaston siivouksen, kannoin kaikki lastenvaatteet pihalle ja lajittelin koon mukaan ja huonoimmat vein pelastusarmeijan laatikkoon. Onpa mukavaa kun on odottamassa valmiiksi viikattuina laatikossa vauvan 50-60 cm vaatteet + petivaatteet pinnasänkyyn ja hoitoalusta. Ei tarvi kuin kantaa laatikko sisään sitten loka-marraskuussa. Kastemekkokin on valmiina odottamassa kaapissa - meillä on " perintömekkona" säilynyt oma kastemekkoni jonka äitini on aikanaan virkannut. Pitäisi kirjailla alushameen helmaan kaikkien siinä mekossa kastettujen nimet ja syntymäajat.
MrsCruiser
Lähdettiin aamulla koko perheen voimin puuhapuisto Veijariin Saarijärvelle.
Kiva reissu muuten mutta kotiin tulo ei ollut autossa enään lasten tapellessa mitään mukavaa.
Yliväsyneiksi tulivat touhutessaan ja hyppiessään.
No kotona kuitenkin oltiin sen verran ajoissa että iltarutiinit ei muuttuneet ja kaikki olivat nukahtaneet jo klo:21.30...
Tolle mahalle ei ihmeempiä kuulu,tosin ei masukki tykännyt kun kävelin niin paljon,ei pahemmin potkinutkaan mutta vihlontaa aiheutti taas jonkin verran.
Sitten tänä aamun potkinut muutaman kerran,ja tänäänkin pitäisi lähteä lasten kanssa yhteen kesätaphtumaan tapaamaan tuttuja ja touhuamaan lasten kanssa...
Toivottavasti toi maha antaa olla pystyssä ja kävellä rauhalliseen tahtiin tänäänkin.
Muuta ihmeempää meille ei kuulu,mutta seuraavalle vuoroa viikonloppu turinoille!
Rv 21+5