Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rannalla pohdiskelua: Miksi joillain vartalon iho näyttää niin samettiselta?

Nainen32...
09.08.2020 |

Tuli huomattua, että monella on kropan iho jotenki tosi hyvän näköinen. Tasaisen ruskettunut, ei arpia, finnejä, luomia, ei rusketusrajoja. Ns. täydellinen silkkinen joustavan näköinen kosteutettu iho joka suorastaan kimmeltää. Miten he sen tekevät...?

Itsellä epätasainen rusketus, pintakuiva iho joka kuorinnan ja kosteutuksen jälkeen palaa rumaksi salamannopeasti. Selässä teinivuosien jäljeltä aknearpia, jotka ei ole edes kolmekymppisenä haalenneet. Maksaläiskiä ja suonikohjuja odotellessa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans jotenkin huonon näköinen iho vaikka olen hoikka ja hyväkuntoinen. Ihmettelin yhden kaverin jalkojen ihoa, näytti suunnilleen siltä, että jaloissa ois jotkut shimmer-sukkahousut. Takareidetkin ihan siloiset. Varmaan sitten geenit.

Vierailija
2/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit. Toisilla vain käyny mäihä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Ei sille voi tehdä mitään.

Vierailija
4/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Kasvojen iho samoin. Toisilla kolmekymppisillä ihan epätodellisen sileä. Miten heillä se ei ole jotenkin yhtään pintakuiva ja rasvainen, ei hikinäppyjä eikä edes tossa nenän varressa silmien alla sitä semmoista "röpelöä". Samoin väri on kuin blurrattu otsasta kaulaan asti samaa sävyä. Itellä ollu semmoinen viimeksi 1-vuotiaana haha.

Vierailija
5/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aina ollu huono iho, ensin akne ja sitten psoriasis. Jotkut neropatit on mulle väläyttäny että hyvät elintavat näkyy ihossa ja mä oon heidän mielestään itse aiheuttanut ne :( vaikka olen juossut puolimaratonin muun muassa... Ei oo menny nallekarkit tasan...

Vierailija
6/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans jotenkin huonon näköinen iho vaikka olen hoikka ja hyväkuntoinen. Ihmettelin yhden kaverin jalkojen ihoa, näytti suunnilleen siltä, että jaloissa ois jotkut shimmer-sukkahousut. Takareidetkin ihan siloiset. Varmaan sitten geenit.

Tiedän mitä tarkoitat! Monilla on iho kuin olisivat jonkun sukkahousun sisällä :( niin tasainen, virheetön ja upea.

Vierailija
7/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no toiset on hoikkia ja hyvä iho,toiset lihavia ja yhtä makkaraa+selluliittiä.

Vierailija
8/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no toiset on hoikkia ja hyvä iho,toiset lihavia ja yhtä makkaraa+selluliittiä.

Minä olen hoikka ja iho on arpinen ja kuiva... että se siitä hoikkuuden tuomasta "avusta"

Tässähän muuten puhuttiin ihon kunnosta, ei lihavuudesta ja makkaroista.

Vierailija
9/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenithän se ois. Itselläni aina ollut hyvä iho, enkä edes tee sen eteen yhtään mitään. Ei minulla ollut teininäkään finnejä. Veljellä sama juttu. Äidiltä peritty. Hän näyttää edelleen kuuskymppisenä todella nuorelta.

Vierailija
10/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu selluliitin kanssa. Mulla ei ole ikinä ollut selluliittiä, ja iho ruskettuu tasaisesti.

Olen jo 45- v mutta siro ja hoikka, DD-kupin rinnat. Nauratti kun bikineissä miehet tuijottaa, yksi mies tuli kysymään olenko fitness urheilija kun kuulemma näytin siltä. Ja täällä AV:lla kun saa lukea miten nelikymppiset naiset on ei-haluttavia. Kun mulla on vientiä edelleen.

Geenit. Jotkut vanhenee nopeammin. Mutta omilla elämäntavoilla voi vaikuttaa myös. Urheilu ja ravintorikas ruoka (paljon kasviksia) vaikuttaa paljonkin.

Vierailija
11/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mene tasan onnen lahjat. Itselläni epätasainen pintakuiva iho myös, aknen jättämää arpea kasvoissa, kropan iho muuten vaan kirjava. Kesäisin käytän kevyesti sävyttävää itseruskettava ja se kyllä tasoittaa ihon väriä ja piilottaa jotkin ”ihon virheet”.

N30

Vierailija
12/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit.

Mulla kuiva paperimainen vartalon iho. Rasvat ja öljyt ei auta.

Kasvoissa onneksi parempi, kimmoisampi ja pehmeämpi iho, niin en vaatteet päällä näytä rusinalta.

Vierailija
13/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ja liikunta vaikuttavat myös paljon. Sekä tupakointi. Tietenkin myös geenit tuovat osansa. Itse olin nuorena hoikka 48/160, mutta iho surkeassa kunnossa ja selluliittiä oli. En syönyt kasviksia ikinä tai muutekaan terveellisesti, enkä liikkunut. Pari kk raskaan liikunnan ja monipuolisen terveellisen ruokavalion aloittamisen jälkeen ja sokerin minimoimisen jälkeen, ihon kunto parantui radikaalisti ja pohjasävy myös muuttui. Vuosi tätä takana, ja iho on todella hyvässä kunnossa, ei mustapäitä, ei selluliittiä tms. Aknearvet tosin vielä vaivaavat, mutta niitä nyt ei oikein pois saa.

Vierailija
14/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu selluliitin kanssa. Mulla ei ole ikinä ollut selluliittiä, ja iho ruskettuu tasaisesti.

Olen jo 45- v mutta siro ja hoikka, DD-kupin rinnat. Nauratti kun bikineissä miehet tuijottaa, yksi mies tuli kysymään olenko fitness urheilija kun kuulemma näytin siltä. Ja täällä AV:lla kun saa lukea miten nelikymppiset naiset on ei-haluttavia. Kun mulla on vientiä edelleen.

Geenit. Jotkut vanhenee nopeammin. Mutta omilla elämäntavoilla voi vaikuttaa myös. Urheilu ja ravintorikas ruoka (paljon kasviksia) vaikuttaa paljonkin.

Kiva sulle. Täs ei oo kyse kuitenkaan geeneistä, joka vaikuttaa vanhenemiseen. Tilanne on tämä heti tai viimeistään hormonitoiminnan alkamisen jälkeen varhaisteinien.

Vierailija
15/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseruskettava ainakin luo iholle "kerroksen" joka tietty samalla tasottaa ihon sävyä yms. :)

Vierailija
16/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tasaisen rusketuksen saa suihkurusketuksella ja se tekee kyllä ihosta paremman näköisen.

Vierailija
17/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Ei sille voi tehdä mitään.

Hyvät geenit, ja lisäksi toisilla on aikaa ja viitseliäisyyttä poistaa karvoja jotenkin hellävaraisesti, (vrt. että raakkaa kiireellä partaterällä) kuoria ja rasvata ihoa.

Mä sain raskausarvpia vasta raskaana ollessa mutta ei mulla täydellinen iho ollut sitä ennenkään. Mun lapsettomilla hoikilla kavereilla on niilläkin selluliittia ja raskausarpia ja näkyviä huokosia ja karvatuppia. Ihminen on sellainen. Tiedoksi inceleille jotka kuolaavat filtteröityjä instabeibejä.

Vierailija
18/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin myös kerran, että kaverin kaverilla oli sukkikset jalassa kun oli jalkojen väri niin tasaisen ruskea. 

Akne oli ikävä kumppani teinivuosina, joten totuin meikkaamaan sen piiiloon, siis naamasta. Toivottavasti nykyään on jo jotain hoitoa siihenkin. Mietin ihan juuri sitäkin, että tuskin se lapsuudenkodin jatkuva tupakansavu teki ainakaan hyvää karmeita finnejä täynnä olevalle naamalleni.  Hassua, että nyt, 60+ ikäisenä ihoni on ehkä parhaimmassa kunnossa ikinä. Olisi saanut olla tällainen teininä, ettei itsetuntoni olisi ihan pohjamutiin silloin vajonnut.

Vierailija
19/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku mies tullu oikeen erikseen kehumaan miten kaunis iho mulla on kun joskus harvoin käytin paljastavaa asua.. :D Ja sillon söin todella paljon sokeria, olin ylipainoinen, jne. :DD Takareisissä toki sellua yms. Rasvaaminen ja itseruskettava - ne vaikuttaa tosi paljon :) Näin sinkkuna ei jaksa panostaa. :) Niin ja kuorinta myös toki vaikuttaa. :)))) Ite en ees rasvaa ihoa nykyään, en käytä itseruskettavaaa jollon iho saattaa olla tosi vaalee, silti on kehuttu että kuulmma tosi hyvä iho....:DDD

Vierailija
20/21 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenithän se ois. Itselläni aina ollut hyvä iho, enkä edes tee sen eteen yhtään mitään. Ei minulla ollut teininäkään finnejä. Veljellä sama juttu. Äidiltä peritty. Hän näyttää edelleen kuuskymppisenä todella nuorelta.

Sama mulla. Eikä mitään selluliitteja, raskausarpia tai suonikohjuja tai muuta ylimääräistä. Ikä 52.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän