Luuletteko, että UM asettaa uusia matkustus/maahantulorajoituksia pian?
Monissa "sallituissa" maissa tuntuu tilanne pahentuneen ihan viime päivinä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksei riitä voimassa oleva "välittäkää turhaa matkustamista"?
Ja "ei turhan" matkan jälkeen omaehtoinen karanteeni.
Koska minulla on perustuslaissa määrätty oikeus matkustaa ja minähän matkustan. Minun elämääni ei rajoiteta ja minä ajattelen vain itseäni.
T. Lomamatkailijat
Täytyykin lähteä heti reissuun, ennen kuin tulee uusia rajoituksia. 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "ei turhan" matkan jälkeen omaehtoinen karanteeni.Koska minulla on perustuslaissa määrätty oikeus matkustaa ja minähän matkustan. Minun elämääni ei rajoiteta ja minä ajattelen vain itseäni.
T. Lomamatkailijat
Niin, mitäpä te karanteenikot asialle mitään voitte kuin netissä nillittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja "ei turhan" matkan jälkeen omaehtoinen karanteeni.Koska minulla on perustuslaissa määrätty oikeus matkustaa ja minähän matkustan. Minun elämääni ei rajoiteta ja minä ajattelen vain itseäni.
T. Lomamatkailijat
Niin, mitäpä te karanteenikot asialle mitään voitte kuin netissä nillittää.
Mitkä karanteenikot? Ihan normaalisti käyn töissä ja ruokakaupassa ja jopa kirjastossa ja kahviloissa. Asianmukaisia turvavälejä ja hygienatapoja noudattaen. Ei ole tarvetta eristyä, mutta ei myöskään ole tarvetta ehdoin tahdoin levittää koronaa niin kuin sinun kaltaisillasi vajakeilla.
Matkaan siis kirjoitti:
Trollolloo. Sinulla ole reissuihin varaa, kun sossuloisena täällä vain trollailet.
Matkustusvero olisi hyvä keino kattaa koronakuluja. Ne maksaa, jotka tautia eniten levittävät eli jokaisesta ulkomaanmatkasta vaikkapa 20% palkasta/tuloista veroihin. Prosentti voisi kasvaa niin, että seuraavasta lähtee 5% enemmän jne. Verottomana saisi matkustaa vain pakollisten työasioiden takia, joita ei voi hoitaa etänä.
Vierailija kirjoitti:
Matkaan siis kirjoitti:
Trollolloo. Sinulla ole reissuihin varaa, kun sossuloisena täällä vain trollailet.
Sinähän sen tiedät. 😂
Vierailija kirjoitti:
Matkustusvero olisi hyvä keino kattaa koronakuluja. Ne maksaa, jotka tautia eniten levittävät eli jokaisesta ulkomaanmatkasta vaikkapa 20% palkasta/tuloista veroihin. Prosentti voisi kasvaa niin, että seuraavasta lähtee 5% enemmän jne. Verottomana saisi matkustaa vain pakollisten työasioiden takia, joita ei voi hoitaa etänä.
Eihän se kirpaise kuin köyhiä. 🤑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupeaa sinuakin kirpaisemaan, kun puolet tuloista lähtee veroiksi. Ja köyhät kiittää, kun kannat kortesi yhteiseen kekoon.
Se on maailman terveysjärjestössäkin todettu, ettei rajojen jatkuva sulku ole pandemian ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ja "ei turhan" matkan jälkeen omaehtoinen karanteeni.
Tolkun ihmisille se riittää, mutta moni muu ei osaa ajatella itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupeaa sinuakin kirpaisemaan, kun puolet tuloista lähtee veroiksi. Ja köyhät kiittää, kun kannat kortesi yhteiseen kekoon.
Menee jo nyt, mutta minkäs teet. Köyhiä koronahysteerikkoja pitää tukea.
Selkeä sääntö. Ja ongelma on tuolla ratkaistu.