Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en tunne kateutta? Pitäisikö tuntea?

Vierailija
09.08.2020 |

Olen miettinyt paljon asiaa. En vaan osaa kadehtia. Olenko rikkinäinen? En koe että minun pitäisi verrata muita ja itseäni tai materiaa. Kun joku saavuttaa mielestäni jotain upeaa, wau. Onnittelun paikka.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta mullekin tuo taito. Mä löydän itseni toistuvasti kadehtimasta milloin ketäkin eikä siitä ole mitään iloa tai hyötyä. Silti en osaa poistaa sitä tunnetta itsestäni.

Vierailija
22/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan nyt vaan kateellinen, mutta en usko ettet tunne kateutta. Jotenkin luen rivien väleistä, että kateus on "kielletty" tunne, ja sinä olet parempi ihminen kun et tunne tätä pelkästään huonojen ihmisten tuntemaa tunnetta. Sama kun joku perheenäiti ilmoittaa ylpeänä ettei voisi milloinkaan suuttua lapsilleen, vain huonot äidit kokevat kiellettyä pahaa suuttumista.

Tai sitten et vaan käsitä etteivät jotkut oikeasti tunne kateutta tai suutu lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta mullekin tuo taito. Mä löydän itseni toistuvasti kadehtimasta milloin ketäkin eikä siitä ole mitään iloa tai hyötyä. Silti en osaa poistaa sitä tunnetta itsestäni.

Kysyt itseltäsi miksi tunnet niin jne.

Vierailija
24/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hyvä vaan jos et tunne tätä narskujen elämän polttoainetta eli pohjatonta kateutta! Ja sekös narskuja ketuttaa, kun et kadehdi niiden upeita kulisseja...Saavat siitä siitä yhden syyn vihata ja tuhota sinut, varo tätä.

Vierailija
25/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä mistä pitäisi olla kateellinen? Jos minulla ei jotain ole ja haluaisin, niin pitää keksiä miten sellaisen saa. Jos en jaksa kehittää mitään, en halua sitä tarpeeksi, eli ei se ollut oikeasti tärkeä vaan hetken mielijohde. Nyt minä haluan säästää 20 000€ ja siitä on yli 10% koossa. Joku päivä on hieno fiilis kun minulla on se 20 000€. Olen elämässäni jo monta kertaa saavuttanut tavoitteeni ja se tunne kun onnistuu on tosi koukuttava. Tiedän nytkin onnistuvani. Ehkä kateus on vain kyvyttömille.

.

No esim. minulla on sairaus jonka takia en pysty treenaamaan kroppaa minkä haluaisin. Se ei vaan ole fyysisesti mahdollista, eikä suositeltavaa edes yrittää. Siinä mielessä olen kyvytön, ja olen kateellinen ihmisille, jotka saavat terveytensä ilmaiseksi. Unohtuiko sinulta, että kaikilla ei ole samat lähtökohdat?

Ei se kadehtiminenkaan sinua auta, päin vastoin. Etkö voisi löytää omia tavoitteita ja toteutettavissa olevia unelmia muualta?

Minulla on myös eräänlainen sairaus, josta johtuen en ikinä tule kykenemään tiettyihin asioihin. En silti keksi mitään syytä jäädä kadehtimaan niitä, jotka pystyvät. Kateuteen liittyy negatiivisia tunteita kateuden kohdetta kohtaan, ja eihän se näiden ihmisten syytä ole, että ovat terveitä ja minä en. Enemmän minulle tuo iloa iloita heidän terveydestään kuin kadehtia heitä, jos noista vaihtoehdoista valita pitää. Tosiasiassa en sitä oikeastaan edes mieti, vaan keskityn niihin asioihin, joita voin tehdä.

Vierailija
26/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve ihminen ei tarvitse kateutta saadakseen motivaatiota. Itse "kilpailen" itseni kanssa eikä juuri kiinnosta mitä muut tekee ja saavuttaa. Jos koen jonkun asian tärkeäksi itselleni, teen sen eteen töitä ja saavutan mitä saavutan.

Kaikissa isoissa asioissa olen tyytyväinen. Ja ne ovat lähinnä henkisiä ja lasten hyvinvointiin liittyviä asioita.

Vierailija
27/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. En tosin viitsi sanoa sitä livenä, koska harva uskoo.

Haluan niitä asioita joista minä pidän. Ne eivät ole samat mitä joku toinen haluaa.

Siinä selitys.

En myöskään nauti siitä, jos mulle ollaan kateellisia. Siitä tulee vaivautunut olo. Yleensä kateuteen liittyy pahantahtoisuutta, vahingoniloa ja kyräilyä. Miksi pitäisin sellaisista ihmisistä?

Vierailija
28/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tunne mitään erityistä  kateutta, mutta epäoikeudenmukaisuutta vihaan. Se usein sotketaan tahallaan kateuteen jotta epäoikeudenmukaisuudelta tai suoranaiselta vääryyden edessä voitaisiin sulkea vähätellen silmät ja jatkaa itsekästä omaneduntavoittelua yms.

Vierailija
29/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, sinä olet ehjä ihminen.

Vierailija
30/30 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan nyt vaan kateellinen, mutta en usko ettet tunne kateutta. Jotenkin luen rivien väleistä, että kateus on "kielletty" tunne, ja sinä olet parempi ihminen kun et tunne tätä pelkästään huonojen ihmisten tuntemaa tunnetta. Sama kun joku perheenäiti ilmoittaa ylpeänä ettei voisi milloinkaan suuttua lapsilleen, vain huonot äidit kokevat kiellettyä pahaa suuttumista.

Minä taas olen samanlainen kuin ap, enkä lukenut rivien välistä mitään. Itse en osaa olla kateellinen. Miten se on minulta pois, jos jollain muulla on asia x paremmin? Ymmärtäisin kateuden silloin, jos maailmassa olisi systeemi, jossa ihmisille jaetaan hyviä asioita tietty määrä, ja itse ei ehtisi mukaan systeemiin hankkimaan jotain hyvää asiaa ja täten olisi mahdotonta saavuttaa tuo 'hyvä asia'.