Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ipadin hankintaan!

Vierailija
01.08.2013 |

Olen siis ostamassa ipadia. Mulla on käytössä läppäri ja pieninäyttööinen älypuhelin. Kaipaan ipadia lehtien lukemiseen, valokuvien katsomiseen, nettikauppojen selailuun, kirjojen lukemiseen yms. Suositelkaa kokoa ja mallia, kiitos! Kehukaa omaanne, niin saan vinkkejä ja arvokasta käyttäjäkokemusta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iPad Retina-näytöllä, 64GB, wifi+cellular, eli käytännössä se kaikkein kallein malli.  Tää on ihana, kuvat näkyy hyvin, suorituskyky riittää. Omaa sim-korttia en oo tälle hommannut, vielä käytössä kaupanpäällisenä saatu prepaidi. Suurimman osan ajasta käytän wifillä ja mökillä sit paritan iPhonen kanssa, kun siinä on nopea kiinteähintainen netti. Eli varmaan pärjäisin pelkällä wifillä, mut halusin jättää option. 

Vierailija
2/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Minillä pärjännyt loistavasti. Varsinkin selällään jotain lukien on se paljon mukavampi (kevyempi) kuin normi kokoinen. Näyttöhän on pienempi mutta ei se minua ole haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 10:58"]

Mulla on iPad Retina-näytöllä, 64GB, wifi+cellular, eli käytännössä se kaikkein kallein malli.  Tää on ihana, kuvat näkyy hyvin, suorituskyky riittää. Omaa sim-korttia en oo tälle hommannut, vielä käytössä kaupanpäällisenä saatu prepaidi. Suurimman osan ajasta käytän wifillä ja mökillä sit paritan iPhonen kanssa, kun siinä on nopea kiinteähintainen netti. Eli varmaan pärjäisin pelkällä wifillä, mut halusin jättää option. 

[/quote]

Mulla on siis ns. työkäytössä tämä padi. Tallennustila tulee tarpeeseen, koska teen tutkimustyötä ja säilön jnkv artikkeleja joita pitää lukea, padille. Lisäksi mulla on tässä näppis, jonka avulla on hyvä kirjoittaa nopeasti 10-sormijärjestelmällä. 

En vaihtais pois. Voisinpa melkein luopua muista tietokoneista ja elää pelkällä padillä. 

Vierailija
4/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 x Ipad2, toinen Wifillä ja toinen 3G. Wifi versio ei juurikaan poistu kotoa kun 3G versio kulkee mukana. Läppärinkäyttö jäänyt todella vähällä, pelkästään kuvien siirtoon käytän sitä. Toista Ipadia ostaessa mietin vähän jos ostais sen minin kun vaikutti niin sopivan kokoiselta käsilaukkuun, mutta päädyin kuitenkin nomikokoon.

Vierailija
5/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iPad retinalla, 16 GT ja pelkkä wifi. Puhelin on iPhone ja sen kautta pääsee nettiin muualla tarvittaessa. Kotona meillä on siis langaton verkko, samoin isovanhempien luona, joten tuota Bluetooth-yhteyttä käytän harvoin. Joskus junassa on tullut käytettyä ja hyvin pelaa. 

Mun tarpeisiin tää on riittänyt ihan reippaasti eli isompi olis ollut ihan turhaa. Kannattaa miettiä mitä tarvitsee ja mihin käyttää, ettei tyhjästä maksa turhaan. Mulla on ihan reilusti tarvittavat appsit, pelejä ja muuta sälää ja hyvin on mahtunut. 

Vierailija
6/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on halvin normikokoinen Retina-malli, eli siis se 16Gt ilman 3G:tä. Ajattelin etten tarvitse 3G:tä mihinkään, paikoissa joissa yleensä padia käytän toimii langaton verkko ja jos ei toimi, voin jakaa iPhonesta netin. Tallennustilakin on riittänyt mainiosti.

Mini olisi mulle liian pieni, tykkään esim. lukea ekirjoja ja selata nettiä isommalta näytöltä. Katson padilla myös Netflixiä. Normaalikokoinenkin on kevyt ja käsilaukkukokoinen, minimpänä mukana kuljetettavana kun on kuitenkin sitten vielä iphone.

Vierailija
7/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 11:09"]

Mulla iPad retinalla, 16 GT ja pelkkä wifi. Puhelin on iPhone ja sen kautta pääsee nettiin muualla tarvittaessa. Kotona meillä on siis langaton verkko, samoin isovanhempien luona, joten tuota Bluetooth-yhteyttä käytän harvoin. Joskus junassa on tullut käytettyä ja hyvin pelaa. 

Mun tarpeisiin tää on riittänyt ihan reippaasti eli isompi olis ollut ihan turhaa. Kannattaa miettiä mitä tarvitsee ja mihin käyttää, ettei tyhjästä maksa turhaan. Mulla on ihan reilusti tarvittavat appsit, pelejä ja muuta sälää ja hyvin on mahtunut. 

[/quote]

Jatkan... Tyttärellä on tuo mini ja näppärä on sekin. itse tykkään kyllä tästä isommasta. Mukavampi lukea, mutta kyllä tuo mini on ehkä kätevämpi käsitellä ja tietty helppo kantaa mukana pienessäkin laukussa, jos sitä paljon kulejettelee matkassa. 

Vierailija
8/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat juuri iPadin? Eivätkö muut tabletit vastaa tarpeitasi? Monta hyvää Android-tablettia on olemassa, esimerkiksi Acerin Iconia-sarja ja Samsungin Galaxy Note.

Vierailija
9/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 11:16"]

Miksi haluat juuri iPadin? Eivätkö muut tabletit vastaa tarpeitasi? Monta hyvää Android-tablettia on olemassa, esimerkiksi Acerin Iconia-sarja ja Samsungin Galaxy Note.

[/quote]

Miksi ostaa huonompi vaihtoehto, kun hyviäkin on saatavilla? 

Vierailija
10/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta 3G versio niin ei tarvi aina etsiä missä on langaton verkko, pääset vaikka puistossa, mökillä jne nettiin. 32 GT muistia alkaa olla ihan hyvä. Meillä on sen verran, isompi sais olla koska nyt muisti täynnä. Meillä on kyllä tosi paljon appseja, kuvia ja videoita. Videokameramme käyttö on jäänyt nollaan kun tää laite ostetiin!

Vierailija
11/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Palasin nyt lukemaan kommenttejanne. Mulla toi ipad tulee ihan kotikäyttöön, enkä tartte paljoa tallennustilaa kun on läppäri kuitenkin käytössä. Päädyn ehkä tohon edulliseen ipad2.een. Hei, joku kyseli miksei muuta merkkiä? Antakaa vaan kommentteja ja kehukaa omaanne, kaikki kiinnostaa.

Vierailija
12/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun apple ihmiset.

Vierailija
13/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun apple ihmiset.

Vierailija
14/14 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsungilta ja asukselta saat tabletin jolla teet samat asiat, mutta maksaa 2-3 kertaa vähemmän.Vieläkin halvemmalla saanti onnistuu, mutta sitten ostetaan jo halpaa roskaa jolla ei tee mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi