Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa hyviä romaaneja?

Vierailija
01.08.2013 |

Haluaisin laajentaa lukemistoani, joten voisitteko suositella omia suosikkejanne? Tykkään erityisen paljon suomalaisesta kirjallisuudesta, mutta käännöskirjallisuuskin käy. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille tähän astisista kommenteista, siellä on ollut paljon tutustumisen arvoisia teoksia!

Oksasen kirjat olen kaikki lukenut, mutta kirjailijatar aiheuttaa minussa nykyään inhoreaktion huonon käytöksensä vuoksi, joten laitoin hänen teoksensa kirppikselle jonkun toisen iloksi. 

Joku kritisoi sitä, etten kertonut mistä olen tykännyt, no esimerkiksi tykkään Riikka Pulkkisesta, Raija Orasesta, Virpi Hämeen-Anttilasta, Laura Honkasalosta ja Pirjo Hassisesta. On kuitenkin kiva astua välillä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ja tutustua muuhunkin kuin niihin omiin suosikkeihin. 

Romaani/romanivitsi oli aika huono, osasin odottaa sitä ja olin yllättynyt että se tuli vasta toisella sivulla. Eikö se ole aika kulunut jo? 

-Ap

Vierailija
2/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. salkkarikirja "Kallen inttivuosi" on hyvä romani, suosittelen! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 20:26"]

Kiitoksia kaikille tähän astisista kommenteista, siellä on ollut paljon tutustumisen arvoisia teoksia!

Oksasen kirjat olen kaikki lukenut, mutta kirjailijatar aiheuttaa minussa nykyään inhoreaktion huonon käytöksensä vuoksi, joten laitoin hänen teoksensa kirppikselle jonkun toisen iloksi. 

Joku kritisoi sitä, etten kertonut mistä olen tykännyt, no esimerkiksi tykkään Riikka Pulkkisesta, Raija Orasesta, Virpi Hämeen-Anttilasta, Laura Honkasalosta ja Pirjo Hassisesta. On kuitenkin kiva astua välillä oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ja tutustua muuhunkin kuin niihin omiin suosikkeihin. 

Romaani/romanivitsi oli aika huono, osasin odottaa sitä ja olin yllättynyt että se tuli vasta toisella sivulla. Eikö se ole aika kulunut jo? 

-Ap

[/quote]

Liity Goodreadsiin, se on tarkoitettu tuollaiselle. Itse luen enimmäkseen käännöskirjallisuutta ja usein miesten kirjoittamia kirjoja. Klassikot ovat tietenkin usein syystä klassikoita. Lisäksi kirjojen vinkkaus kuuluu myös kirjastonhoitajien ammattiosaamiseen, yleensä aina katson, mitä he ovat laittaneet esille. Tai googlaa kirjablogeja, niitä on paljon. Vähän erilainen kirja on esimerkiksi Byattin Riivaus - romanttinen kertomus.

Vierailija
4/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boyne: Poika raidallisessa pyjamassa

Vierailija
5/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Lehtolaiset on hyviä.

Ja sitten ihan oikeasti Päätalon tuotokset. Aloita vaikka Ihmisiä telineillä; ja sitten kun himo iskee Linnan Täällä pohjan tähden alla 1-3.

Vierailija
6/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armas J Pullan teokset ovat hyviä ja kepeitä. Aloita vaikka Kolme koputusta kyllä ja siitä sitten kun tunnet tyylin Ryhmyihin ja Romppasiin.

Vierailija
7/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki Lepokorven kolmeosainen sarja, joka kertoo tamperelaisesta elämänmenosta kansalaissodan ajoilta jonnekin 70-luvulle.

1. Käy ruusutkin kukkimaan
2. Rautakoura ja pulmunen
3. Lasikuisti

Vierailija
8/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta tämäkin: Irja Poutavaara: Hymy helpottaa ja Kultakutri kummittelee. Lyhyitä kertomuksia ja äärimmäisen hauskasti kerrottuja.

Vierailija
9/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepokorven eka kirja Kivi kädessä kertoo Pispalalaisten pikkupoikien elämästä

Vierailija
10/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sellainen kirja (suomalaisen kirjoittama) on, jossa kuvataan (vene) pakolaisena tänne tullutta perhettä, jolla ei ollut mitään muuta kuin isovanhemmilta peritty wokki mukanaan ja sillä sitten perustettiin ravintola. Jokunen vuosi sitten sitä luettiin radiossa aina pätkä kerrallaan ja olin tikahtua nauruun. Olisi kiva jos joku tietäisi.

Vierailija
11/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

C.Bronte

Vierailija
12/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Tervon Layla oli hyvä, vaikken muuten niin Tervosta diggaakaan.

Vierailija
13/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Sinisalo: Ennen päivänlaskua ei voi

Kaari Urtio: Ruusulaakso

Tuossa pari jotka tulivvat heti mieleen. Eka fantasiaa ja toinen Utrion "harhapolku" eli ei-historiallinen kirja.

Vierailija
15/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sain eilen loppuun Krokotiilin keltaiset silmät. Voin suositella todella! Ei kyllä ole suomalainen... Tykkäsin myös Jonas Gardellin Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin. Se tosin loppui ärsyttävän kesken ja toinen osa julkaistaan vasta ensi kesänä.

Vierailija
16/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khaled Hosseini kaikki kirjat hyviä tähän mennessä. Elif Shafakin Kirottu Istanbul oli myös hyvä. Riikka Pulkkisen kirjat, Riku Korhosen Lääkäriromaani, Sofi Oksanen ym.

Vierailija
17/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati Hiekkapelto:Kolibri (rikoskirjallisuutta), Karoliina Timonen:Aika mennyt Palaa ja Raija-Sinikka Rantala :Miekkatanssi ja myös Emmi Itäranta:Teemestarin kirja ovat olleet hyviä.

Vierailija
18/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 03:14"]

Haluaisin laajentaa lukemistoani, joten voisitteko suositella omia suosikkejanne? Tykkään erityisen paljon suomalaisesta kirjallisuudesta, mutta käännöskirjallisuuskin käy. 

[/quote]

Daphne du Maurier, hänen kirjansa ovat loistavia, suosittelen!

Vierailija
19/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Leena Härkösen kirjat

Eve Hietamiehen Yösyöttö ja Tarhapäivä

Khaled Hosseinin kirjat

Piiat

Mma Ramotswe sarja

Leena Lehtolaisen kirjoista tykkään myös

Katja Kettu: Kätilö

Oksasen Puhdistus kannattaa lukea

Vierailija
20/44 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut kesällä Hilja Valtosta. Jos ei löydy kirjakaupoista tai kirjastojen hyllyiltä, niin kirjastojen varastoissa vielä on ja divareistakin voi tehdä löytöjä. Aloita vaikka Vaimokkeesta ja jos se nappaa, jatko-osa Neekerityttö peilaa on myös hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän