Lihoatko lomalla? Ov
Jos, niin kuinka paljon ja missä ajassa? Miksi?
Minä lihoan aina lomilla. Jopa viikonlopun jäljiltä usein tuntuu että housut kiristää jostain kohtaa mutta menee jo tiistaina ohitse.
Arkena liikun paljon, käyn töissä, salilla, lenkillä, uimassa jne. Syön terveellisesti.
Lomalla en pääse harrastamaan kuin kävelyä lasten kanssa. Syön epäsäännöllisesti ja herkuttelen joka päivä ainakin vähän. Jouluna tulee 1-2kg, kesällä max. 4kg.
Kommentit (13)
Jo peruskoulussa opetettiin että se on : lihotko, lihon
Mulle tulee vakiona 2-2,5 kiloa olen sitten viikon tai 4 vkoa lomalla. Mutta syy on toki selvillä - kotona (ja töissä) syön kevyen aamiaisen, salaatti/keitto/vhh lounaan ja kotiruokaa päivälliseksi enkä paljon muuta. Esimerkkinä 4 vkon lomareissulta (ulkomailta) yksi ihana ruokapäivä:
- aamulla hedelmiä, hedelmänektaria, lattea, pieni croissant hillolla
- lounaalla esim pastaa/risottoa/kanaa/kalaa, lasi viiniä
- jälkkäriksi iso jäätelö tai kahvi ja kakkupala
- illallinen 3-4 ruokalajia ja 1/2 pll viiniä
Kyllähän tuossa on ruokaa moninkertainen määrä... Mutta lomalla pitää syödä hyvin (ei mitään roskaruokaa) ja nauttia elämästä....
t normaalipainoinen
En lihoa, mutta lihon :)
Tulee tosi helposti painoa, arkena saan olla tosi tiukkana ja tarkkana ja liikkua hullun lailla pysyäkseni normaalipainossa. Lomalla ei jaksa pingottaa ja tulee syötyä enemmän ja juotuakin, 4 viikon lomalla pamahtaa helposti n. 3 kg, mikä ei vaadi edes mitään mässäilyä tai ryyppäämistä, vaan otteen hölläämistä...Kurjaa. Hidas aineenvaihdunta taitaa olla sukuvika. Mutta loman jälkeen vaan itseä niskasta kiinni ja viikon nälkäkuuri ja sitten tuttuun niukkuuteen takaisin :(
Lihon. Muutama kilo tulee kesällä, sitten laitan stopin syömiselle.
Kotona tulee mässytettyä koko ajan. Arkena on säännölliset ruoka-ajat. Lomalla syödään herkkuja ja suuria annoksia rasvaista ruokaa. Arkena kevyempää. Lomalla liikuntaa on tosi vähän.
Ps. miehen mummo sanoo "lihota", se kuulostaa tosi hassulta. Hän myös syö kaalta ja viintä, myös ne särähtää korvaan.
Olen lihonut kuukaudessa kaksi kiloa ja kyllä ottaa päästä, koska en ole ikinä onnistunut pudottamaan painoani pysyvästi. Eli ilmeisesti nämäkin tuli nyt jäädäkseen ;) Olen liikkunut lomalla jopa enemmän kuin tavallisesti, käynyt jumpassakin, joten ensin luulin lihaksien kasvaneen... Nyt elokuun eka päivä aloitan sokerilakon. Katsotaan putoaisiko. Jos putoaisi heti, niin jospa ei jäisikään pysyväksi. En ilmesti näin 44-vuotiaana saisi syödä sokeria lainkaan. Se heti lihottaa. En ole kovin paljoa syönyt, mutta muutama kerta viikossa jäätelöä ja karkkia (ja aurakuusto-pekoni herkkusienilläkin voi olla tekemistä tämän painonnousun kanssa)...
kyllä lihon, n.2-3kg joka kesäloma
Toisinaan. Lomamtkoilla kyllä jo olemme valinneet all inclusiven. Muutoin ei. Jouluna tulee myös helposti kerättyä painoa.
Silloin, kun tuota painoa kertyy niin se on 3-5kg. Ja se lähtee sitten heti seuraavalla viikolla.
En, päin vastoin. Lomalla on aikaa harrastaa liikuntaa ja tulee muutenkin liikuttua touhutessa (työ on pelkkää istumista). Ruokarytmikin on säännöllinen ja voi syödä ennen kuin nälkä kasvaa valtavaksi, jolloin tulee syötyä liikaa.
En, vaan laihdun aina lomalla tai ainakin kiinteydyn. Syön paljon vähemmän kuin työssä ollessa, koska nukun tosi paljon enemmän niin yksi ateria jää heti pois. Syön myös varsin terveellisesti varsinkin kesäaikaan, koska mulle grillikausi tarkoittaa lihaa/kanaa/kalaa/kasviksia/salaattia/marjoja. Lisäksi liikun lomalla tosi paljon. Ehdin pitkien patikka- ja melontaretkien lisäksi juosta 2-3 lenkkiä viikossa. Marjojen ja sienien metsästäminenkin (siis luonnosta, ei torilta) käy kuntoilusta. Myönnän, että viiniä kuluu lomalla enemmän (ruokajuomana), niin ei sekään silti minua lihota kun kaikki muu on niin paljon terveellisempää.
Alkulomasta lihon, mutta kun marjastuskausi alkaa laihdun saman verran.+- tilanne siis.
En kesällä, laihdun. Mulla on heikkoutena pimeät ajat, silloin tulee käperryttyä sohvanurkkaan ja syötyä yli tarpeiden. Valoisana aikana hyvä kun muistan syödä ja herkkuina ovat salaatit ja hedelmät. Suurin herkku vesimeloni...
Lihon jouluna noin 2kg ja kesällä olen pahimmillani lihonut 6kg, yleensä lihon 4kg.
Viikonlopun jälkeen housut ovat usein itsellänikin tiukat, joskus on vaikeaa saada niitä kiinni, onneksi se johtuu usein pelkästä turvotuksesta.
En