Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiuinka pitkään sinusta on miniän velvollisuus yrittää

Vierailija
31.07.2013 |

pitää korrekteja välejä anoppiin. Olen 15 vuotta ollut sanomatta vastaan, ollut kohtelais, ystävällinen ja joustava. Anoppini tällä hetkellä esim. ei puhu minulle juuri mitään, jos olemme kahdestaan mökillämme sisällä mökkitiloissa. Mieheni aikana juttelee. Tiedän, että olen nuorempi häntä ja se vaatii siis tietynlaista kunnioitusta....mutta missä kulkisi sinun rajasi? Täytän ensi vuonna 40 ja en ole aivan tytönheitukka minäkään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka eikä kiuinka

Vierailija
2/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän yhä vielä. Miehelläni on vanhempiensa kanssa yhteinen rakennusfima, joten joudumme pakosta olemaan aika paljon yhdessä. Mökin olemme rakentaneet yhdessä eli se on yhteistä maaperää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi välit rikkoa? Mitä siitä hyötyisit? Olisin ystävällinen ja kohtelias, mutta ei kukaan käske sinun olla kaikesta samaa mieltä.

Vierailija
4/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin jatkossakin asialliset välit.

Toki sanoisin oman mielipiteeni jos en ole samaa mieltä mutta en lähtisi jankkaamaan.

Nauttisin hiljaisuudesta jos anoppi ei puhuisi minulle mitään kun olisimme kahden kesken.

Jos ei edes vastaisi kun kysyisin jotain niin silloin kyllä loukkaantuisin ja yrittäisin selvittää missä mättää.

Vierailija
5/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle pitäisi puhua mökillä? Ja miksi ylipäätään olette samalla mökillä niin pitkään, että toisen hiljaisuus sinua ahdistaa.

Anoppi ei puhu miniälle, koska jokainen sana tulkitaan moitteeksi. Parasta olla hiljaa.

Vierailija
6/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden viikonlopun. Sitten ei tarvitsisi anoppia enää nähdä.

Vierailija
7/7 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun pinna ainakaan olisi kestänyt puoliakaan noin pitkään, jos anoppi siis olisi erityisesti mua kohtaan ollut poikkeuksellisen tyly koko ajan (kyeten samalla kuitenkin käyttäytymään ihan ystävällisesti kaikkia muita suvun ja perheen jäseniä ja tuttavia kohtaan). Se, että mun miehellä on yhteinen rakennusfirma Mirkkulin kanssa ei pakota mua olemaan Mirkkulin kanssa missään tekemisissä jos hän kohtelee minua törkeästi niin kauan kun itse en työskentele firmassa. Ei edes siinä tilanteessa, että Mirkkuli on mieheni äiti.

Ei minusta kukaan voi vaatia sinua käyttäytymään yhtään sen paremmin kuin anoppikaan. Olet peruskohtelias ja ystävällinen niinkuin vaikka vähän ärsyttävälle asiakkaalle jonka kanssa on pakko tulla toimeen, mut ei sinun tarvitse esittää että mitään ystäviä olisitte. Puuhastelet mökillä vaan omiasi anoppia huomioimatta, suhtaudut häneen niin välttämättömänä pahana kuin hän onkin, jos tulee eripuraa, yritä olla mahdollisimman etäinen ja ottamatta kantaa mihinkään, sanot vaan "jaa" tai "voihan se olla niinkin" ja vetäydyt keskustelusta. Jos asia oikeasti tärkeä tai jotain mitä on pakko saada hoidetuksi, niin pistät miehen puhumaan puolestasi. Kai hän nyt sentään on sinun puolellasi?

Ei minusta voi vaatia ketään nöyristelemään jos toisella ei ole minkäänlaisia peruskäytöstapoja tai arvostusta. Ja se mökki on ihan yhtä paljon kai teidänkin, yhtälainen oikeus sulla on siellä mököttää anopin ilmapiiriä pilaamassa kuin hänellä sinun.

En ole ikinä ymmärtänyt tuota, miksi ikä oikeuttaisi huonon käytöksen. Eikö päinvastoin voisi olettaa, että ikääntyessä viisaus kasvaa joten ennemmin sen ikääntyneen olisi helpompi katsoa läpi sormien jonkun nuoremman törppöä käytöstä kuin toisinpäin.