Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hidasta, kevennä, ota aikaa - yh:lle tuskallista kuultavaa

Vierailija
08.08.2020 |

Sanotaan kaikkea tätä. Älä suorita, elämä on lyhyt jne.
Olen kolmen lapsen yh, lapsilla vaikka mitä (mm. sairastamista) töissä 8h sosiaali- ja terveysalalla plus matkat, vanhempani alkavat olla siinä kunnossa että apua pyrimme antamaan sisaruksien kanssa. En tiedä miten ja mistä kevennän. Usein en päivän aikana ennätä huilata yhtään. Omat kaikki on minimissä. Ei ole varaa lastenhoitajiin. Työstä liikenevä aika menee täysillä lapsiin ja pakollisiin koti asioihin. Lasten kanssa tehdään mitä ennätetään, liikuntaa yritän heidän kanssa. Työssä on liikaa painetta ja kiirettä, mutta pakkohan työtä on tehdä. Miten saisin lepoa ja rauhaa elämään, miten tingin jostain kun ei ole kuin pakollista aikaa? Miten tuen jaksamista?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on lasten isä?

Vierailija
2/33 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset isällä joka toinen viikonloppu mikäli isä on Suomessa. Käytännössä ei toteudu näin usein. Ehkä 2 yötä kk kaikki isällä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään, jaksat ja jaksat vaan kun et muuta voi. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja on se rankkaa. Nyt kaksi vanhinta on jo omillaan ja kotona enää yksi lapsista, jotenkin tuntuu että olen aivan loppu vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi helpottaa ja on tietysti helpottanutkin. Mulla varmaan joku rankkojen vuosien jälkiväsymystila iskenyt??

Onko sulla kerään naapuria tms. joka voisi hetken katsoa lapsia että pääset vaikka iltakävelylle tai elokuviin ilman lapsia?

Vierailija
4/33 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lapset hoitoon ja ota aikaa itselle! Heh heh, kuka ottais mun erityislapsen..

Vierailija
5/33 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa näissä tilanteissa on se että mies häipyy kuin pieru Saharaan. Kolme lasta ja tapaa näitä kerran kuussa. Mieheltä pitäisi voida vaatia että muuttaa työkuvioitaan ja jakaa vastuuta. Muuttaa lähelle, joku lapsista hänelle tai vuoroviikkosysteemi. Ne lapset on myös sen miehen vastuulla!

Vierailija
6/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Vierailija
8/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa näissä tilanteissa on se että mies häipyy kuin pieru Saharaan. Kolme lasta ja tapaa näitä kerran kuussa. Mieheltä pitäisi voida vaatia että muuttaa työkuvioitaan ja jakaa vastuuta. Muuttaa lähelle, joku lapsista hänelle tai vuoroviikkosysteemi. Ne lapset on myös sen miehen vastuulla!

No niinpä, joku sakkorangaistus pitäisi olla niille jotka eivät ota tasapuolisesti vastuuta lapsistaan. Liian moni nainen nääntyy yh-taakan alle!

Vierailija
9/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kaupungeissa toimii kotipalvelu tai lastensuojelu aika hyvin. Loma- ja tukiperheitä. Äidin väsymys on oikea syy saada lastensuojelusta apua.

Vierailija
10/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kyllä myös elää ja asua lasteni kanssa. En viedä heitä muualle elämään. Kun saisi muun keinon jaksamisen tuelle.

Vierailija
11/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tuettu loma. Viikko täysylläpito. Ei siivousta, ei ruuanlaittoa. Pienperhryhdistys tai joku muu yksinhuoltajien yhdistys. Heillä on toimintaa, joissa on lapsenvahti ja itse voi saada aikuisten seuraa.

Vierailija
12/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ymmärrän niin hyvin. Ja myös tuon, mitä joku toinen kommentoija sanoi, että kun helpottaa, niin sitten se uupumus vasta iskeekin.

Onko työaikaa mahdollista lyhentää? Jos sulla on max kakkosluokkalainen lapsi siellä parvessa, niin voi tehdä 80% työaikaa.

Olen myös yh ja lapsen isä pelkästään kuormittaa minua lisää.

Vierailija
13/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kyllä myös elää ja asua lasteni kanssa. En viedä heitä muualle elämään. Kun saisi muun keinon jaksamisen tuelle.

Lomaperhe voi olla lapsillekin mukava. Maalaistalo tai joku muu heidän elämän kokemusta avartava. Jaksaahan sitä sitten paremmin lasten kanssa kun saa nukkua ja syödä rauhassa. Olla vain. Kotipalvelu tulee kotiin, mutta harvoin tekee kotitöitä.

Vierailija
14/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain kaksi lasta...

Vierailija
15/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sinun pitää jättää vanhempiesi asiat muille sisaruksille suurimmaksi osaksi. Joskus toinen ala voi auttaa, että saat muokattua työaikaa. Jos lapsi on iso niin osaa itsekin tehdä kotona suureksi osaksi (harrastus- ja leikkivälineet, kirjat) ja käydä lähistöllä ulkona /kirjastossa /kaverilla. Lasten isä voi säätää työaikaansa ja ottaa vastuuta vähän. Joskus voi olla lastenhoitaja illaksi, jos tutkit missä on lapsiystävällinen kunnollinen henkilö. Voit harrastaa kotona itseksesi jotain, sillä aikaa kun lapset leikkivät yksin tai kaksin, kuulokkeet korville ja musiikkia. Todella pieni lapsi saattaa joskus nukahtaa välillä.

Vierailija
16/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaresi hoitavat nyt vanhempanne, sinä et niitä enää mieti. Annat kaiken mahdollisen ajan lapsillesi.

Vierailija
17/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäipä mietityttämään, millainen on apn palkkatilanne ja menot kuukaudessa, sekä se, minkä ikäisiä lapset ovat? Aloituksen tiedot ovat aivan liian vähäiset,jotta voitaisiin miettiä,mikä sitä helpotusta arkeen toisi. Kaipa ap on jo räknännyt,ettei hänellä ole varaa lastenhoitoapuun,sehän maksaa,jos tukiverkkoja ei ole. Eniten jäi ihmetyttämään,miksi apn jälkikasvu ei jo ole huostassa,jos tilanne on noin kaoottinen- lastensuojeluhan ottaisi lapsesi vastuulleen niin mielellään,kuten terveydenhuollon ammattilaisena todella hyvin tiedätkin.. Eikö ap voi säästää lapsenhoitomaksuihin yhtään? Ovatko kaikki lapset alakouluikäisiä? Ja ennenkaikkea missä se siittäjä luuraa, onko edes tapaamissopimusta olemassa? Elatusmaksut lastenhoitomaksuihin? Säälittävää touhua. Ota,ap, töistä saikkua ja järjestä asiasi niin,että lapset eivät ala oireilemaan (mitä jo todennäköisesti tekevät kuvauksesta päätellen).

Vierailija
18/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset päiväkoti- ja kouluiässä. Ei oikein ole varaa tinkiä työajasta tai ostaa lastenhoitoa. Ihan tiukilla ei onneksi eletä, mutta prioriteetti on lasten lääkkeet, hyvä ruoka, harrastukset. Tingin kaikesta omasta. Autoakaan ei tämän vuoksi, mikä tietysti myös kuormittaa minua. Miten muut tällaisessa tilanteessa jaksatte ja mistä keräätte voimanne sekä aikaa tarpeillenne?

Vierailija
19/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset päiväkoti- ja kouluiässä. Ei oikein ole varaa tinkiä työajasta tai ostaa lastenhoitoa. Ihan tiukilla ei onneksi eletä, mutta prioriteetti on lasten lääkkeet, hyvä ruoka, harrastukset. Tingin kaikesta omasta. Autoakaan ei tämän vuoksi, mikä tietysti myös kuormittaa minua. Miten muut tällaisessa tilanteessa jaksatte ja mistä keräätte voimanne sekä aikaa tarpeillenne?

Huonosti mä ainakin jaksan! Huonosti! Välillä käyn töissä, välillä olen sairaslomalla. Hankin itselleni vanhan auton, se oli ihan mahtava juttu. Kaupassakäynt yms on niin paljon helpompaa.

Vierailija
20/33 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyminen on oma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan