Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennenaikainen eläkkeelle jääminen ja raha

Vierailija
08.08.2020 |

Kuinka paljon mielestänne rahaa pitäisi olla säästössä, jotta uskaltaisi jäädä ennenaikaiselle eläkkeelle yli 50 vuotiaana? Tarkoitan siis puhdasta rahaa tilillä, en omistuksia tai sijoituksia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ottaisit sieltä joka kuukausi elämiseen rahat? Laske paljon tarvitset kuussa ja kerro se 480:lla (40 vuotta, jos laskettaisiin että elät ysikymppiseksi). Itsellä summa olisi noin miljoonan mutta mielummin sijoittaisin sen, eläisin osingoilla enkä koskisi pääomaan.

Vierailija
2/6 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran, että tuotoilla tulee toimeen ainakin osaksi. Omista menoistahan se on kiinni, miten pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ottaisit sieltä joka kuukausi elämiseen rahat? Laske paljon tarvitset kuussa ja kerro se 480:lla (40 vuotta, jos laskettaisiin että elät ysikymppiseksi). Itsellä summa olisi noin miljoonan mutta mielummin sijoittaisin sen, eläisin osingoilla enkä koskisi pääomaan.

Alkaisihan se eläke tulla tilille jossakin vaiheessa, joka sitten olisi tulon lähde, ja hätätapauksessa voisi eläkesäästöistä ottaa ennenaikaisesti. Ajateltiin muuttaa maalle, missä voisi itse ruokaa kasvattaa, ja menot olisivat pienet.

Vierailija
4/6 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisitkö sen sijoittamasi miljoonan perikunnalle, vai käyttäisitkö itse sitten ysikymppisenä?

Vierailija
5/6 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota varten löytyy laskuri, Iltalehden tai Ilta-Sanomien sivuilla.

Vierailija
6/6 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäisitkö sen sijoittamasi miljoonan perikunnalle, vai käyttäisitkö itse sitten ysikymppisenä?

Mä haluisin jättää lapsille ja mahdollisille lapsenlapsille kunnon perinnön. Itse aloittanut nollasta, enkä tule perimään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän