Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen isän käytös ok?

Vierailija
31.07.2013 |

Aina hieman epävarma olo, kun mies on vastuussa lapsista. Aamupalalla antaa leivät käteen mutta ei muista antaa juomista ollenkaan, ulos saattaa viedä pariksi tunniksi riehumaan puistoon mutta ei viitsi ottaa vesipulloja mukaan vaikka lämmin keli kun ei jaksa kannella pulloja. Ja lapset pukevat itse päällensä mitä pukevat, saattavat liian vähissä vaatteissa mennä. Lapset 2v7kkv ja 5v. Kaikkea tällaista, ei huomaa jos lapset alkavat keikkua ruokapöydässä pieni leipää suu täynnä, kupsahtaa tuolilta alas, hyvä kun ei tukehdu. Sitt en vasta mies huomaa ja ärähtää että mitä riekutte. Yöllä tenavat saavat  huutaa kurkut suorina, mies kuorsaa eikä herää. Aamulla lapset nousevat itsekseen ja painelevat vessaan ja ohjelmia katsomaan, mies nousee kun jaksaa. Sitten kyllä pitää sylissä, juttelee, kun ulos asti pääsee niin leikkii siellä lasten kanssa.

Mitä mieltä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän parisuhde- kuin vanhemmussongelmalta. Keskitypä välillä luomaan kunnioitusta, arvostusta, huumoria ja hellyyttä parisuhteeeenne.

Vierailija
42/45 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 kanssa osin samaa mieltä: kuulostaa enemmän parisuhde- kuin kasvatuskriisiltä. Mielestäni ei kuitenkaan ole vain sinun asiasi ryhtyä "luomaan" hyviä asioita välillenne, kyseessähän on PARIsuhde.

Suosittelisin teille terapiaa, esim. perheneuvolasta voisi saada apua. Kyselin mieheltäni, mikä sai hänet lopulta ottamaan yhteyttä peneen, josta me saimme hyvää apua. Hän sanoi, että yksi huomattava este oli se, että mielikuva perheneuvolasta oli melko huono. Kuitenkin kun tilanne oli huono, oli se parempi vaihtoehto kuin ero. Minusta kuulostaa siltä, että teidän tilanteenne ei ole mitenkään ruusuinen (lievästi ilmaistuna). Sinuna ottaisin yhteyttä esim. kuntanne peneen tai vastaavaan tahoon. Ajan saamiseen voi mennä aikaa. Ja kun aika on olemassa, yritä saada miehesi mukaan. Josko ennakkoluulot murtuisivat ja pääsisitte yhdessä eteenpäin.

t. 33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lasten ollessa pieniä siten että toinen heräisi toisena viikonloppuaamuna ja toinen toisena. laitoin korvatulpat niin sain nukkua. Kokeilkaa jotain tuommoista ja jää sinäkin valvomaan ja kattomaan tv:tä ja lukemaan tms.

Vierailija
44/45 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiassa on vaan se vaara, että pelkän miehen syyttelyn sijaan voi kummastakin osapuolesta löytyä vikaa.

Vierailija
45/45 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää nyt on kaiken huippu, että yövalvomisista pääsee, jos on asenteiltaan perinteinen! Ei se sen ainoan valvojan väsymystä yhtään paranna, että mies nyt vaan on tällainen perinteinen. Kuinka kätevää! Mä en olisi ikinä selvinnyt esikoisen kanssa jos mies ei olisi hoitanut joka toista yötä, tyyppi heräsi 2-15 kertaa yössä n. 3-vuotiaaksi.

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 10:33"]

On noissa teidän kirjoituksissa paljon perää. Minä kyttään, nalkutan ja tarkkailen meneekö asiat tasan. Mies sitä sanookin, ettei ymmärrä miksi pitää tehdä kaikki niin tasan aina. Sanoi, että ehkä hän on vanhanaikainen mies, kun hänestä naisen kuuluu hoitaa yövalvomiset ja saisi hoitaa enemmän lapset muutenkin. Jos olisi ollut hyvin nukkuvat ja syövät, rauhalliset lapset niin ristiriitoja ei olisi yhtälailla, mutta meillä on koettu koliikit (jolloin mies kirosi vauvan itkua ja minä hoidin), valvomiset, jatkuvat sairastelut yms. ja olen tuhottomasti pettynyt kun olen tuntenut jääväni yksin vastuuseen. Miehen mielestä hän on tehnyt ihan riittävästi, on laitellut ruokaa ja vienyt isompaa ulos jne.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme