Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Botoxia migreeniin, onko jollakin kysyttävää?

Vierailija
30.07.2013 |

Ei ole vielä tietoa vaikuttaako,  joillakin menee viikko, toisilla 5vk ennenkuin huomaa vaikutuksen.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä ne sitten eilen pistettiin ja ei tullut mitään kosmeettisia haittoja. Tosin lääkäri sanoi että jättää pistämättä pari pistosta otsalle kun niistä kohdista johtuen ne luomet rupeaa roikkumaan. Otsakin liikkuu normaalisti vaikka sanottiin että sitä ei pystyisi liikuttelemaan :D

Vierailija
22/63 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 23:47"]

Kuka sitä botuliinia pistää?

[/quote]

Minulle laittoi neurologi, jolla koulutus siihen. Kaikki neurologit ei tee sitä. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloittaja huomaisi kysymykseni näin reilun vuoden jälkeenkin... Oon kärsiny kroonisesta migreenistä nyt puolitoista vuotta ja kaikki estolääkkeet kokeiltu läpi+hieronta ja vyöhyketerapia. Ikää mulla on 17 vuotta ja Oyssissa pistetään kahden viikon päästä neuropolilla ensimmäinen satsi.
Kysymykseni: Jotkut ovat sanoneet, että otsa tuntuu "turpealta" ja luomet saattavat hieman roikkua. Tuliko sulla mitään kosmeettisia haittoja kasvoihin?

Vierailija
24/63 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:46"]

Jospa aloittaja huomaisi kysymykseni näin reilun vuoden jälkeenkin... Oon kärsiny kroonisesta migreenistä nyt puolitoista vuotta ja kaikki estolääkkeet kokeiltu läpi+hieronta ja vyöhyketerapia. Ikää mulla on 17 vuotta ja Oyssissa pistetään kahden viikon päästä neuropolilla ensimmäinen satsi. Kysymykseni: Jotkut ovat sanoneet, että otsa tuntuu "turpealta" ja luomet saattavat hieman roikkua. Tuliko sulla mitään kosmeettisia haittoja kasvoihin?

[/quote]

En ole ap mutta olen saanut useamman kerran botuliinia migreenin hallitsemiseksi eikä ole tullut mitään haittoja, ei edes mustelmia. Akupunktiosta oli aina joku kohta kasvoista mustana.

Vierailija
25/63 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako KELA botoxpistokset jos sen saa migreeninhoitoon?

Vierailija
26/63 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää tuollaisen neurologin, joka pistää? Korvaako Kela yhtään tuosta hinnasta?

Vierailija
27/63 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni pistetään ensi viikolla. Pistokset laitetaan yliopistollisessa sairaalassa joten maksaa poliklinikkamaksun verran.

Vierailija
28/63 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytää tuollaisen neurologin, joka pistää? Korvaako Kela yhtään tuosta hinnasta?

Kela ei korvaa euroakaan.

Yksityiseltä noita neurologeja löytää. Erittäin kalliiksi se tulee kun lääke maksaa 500 euroa ja lääkärilasku 120-150 euroa. 

Jos tuota pitää tehdä 3 kuukauden välein niin tulee erittäin kalliiksi hoito. 

Vierailija
29/63 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni pistetään ensi viikolla. Pistokset laitetaan yliopistollisessa sairaalassa joten maksaa poliklinikkamaksun verran.

Mutta eihän julkinen puoli pistä botuliinipistoksia migreeniin. 

Vierailija
30/63 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaako KELA botoxpistokset jos sen saa migreeninhoitoon?

Ei korvaa

Vierailija
31/63 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsaan tukanrajaan monta piikkiä, sitten ohimolle ja niskaan ja hartioihin.

Mulle on kokeiltu ihan kaikki amahdollisia ja mahdottomia hoitoja. Estolääkityksestä ei ole koskaan ollut apua. Mun migreeni on jokapäiväistä, ei kaada sänkyyn, mutta aina on pää kipeä ja silmät valonarat.. jne.

ap.

Toivottavasti saat hoidosta apua!

Vierailija
32/63 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa aloittaja huomaisi kysymykseni näin reilun vuoden jälkeenkin... Oon kärsiny kroonisesta migreenistä nyt puolitoista vuotta ja kaikki estolääkkeet kokeiltu läpi+hieronta ja vyöhyketerapia. Ikää mulla on 17 vuotta ja Oyssissa pistetään kahden viikon päästä neuropolilla ensimmäinen satsi.
Kysymykseni: Jotkut ovat sanoneet, että otsa tuntuu "turpealta" ja luomet saattavat hieman roikkua. Tuliko sulla mitään kosmeettisia haittoja kasvoihin?

Koska muka julkisella puolella on ruvettu pistämään botuliinia? Paljon se sitten maksaa?

Vierailija
33/63 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisellä neurologin käynnilläni puitiin Botox-migreeni hoito ja ainakin hän sanoi että kuuluisi Kelan peruskorvattaviin hoitoihin/lääkkeisiin. Itse harkitsen vielä tarkkaan, haittavaikutukset voivat olla pahemmat kuin itse migreeni, josta olen kärsinyt nyt

45 v joista 15 v kroonista.. Minulla on myös kaikki mahdolliset estot ym jutut kokeiltu, ei vain tunnu auttavan. Yllättävän vaikea päätös...

Vierailija
34/63 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan peruskorvattavuus astui voimaan botuliinitoksiinin kohdalla 1.11.2015.

Vierailija
35/63 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mitään ulkonäöllisiä haittoja. Neurologi pistää botuliinipistoksia enemmän päänahkaan kuin otsaan. Otsaan taisi tulla viime kerralla vain neljä pistosta. Päänahkaan huomattavasti paljon enemmän.

Vierailija
36/63 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäiset pistokset kohta kolme kuukautta sitten. Olin hiukan skeptinen, sillä kaikkien estolääkityskokeilujen jälkeen, ei järin toivoa ollut. Kohtauksia tuli 2-3 kpl tahtiin viikossa ja ne kestivät pitkään, joten säryttömät päivät olivat vähissä. Huomasin kehuvani ettei kohtausta ole tullut pitkään aikaan, kun edellinen oli ollut maanantaina ja oltiin jo perjantaissa ilman särkyä, surullista.

Pistosten jälkeen ensimmäinen kohtaus oli noin viikon päästä ja se olikin hurja. Syy sen hurjuuteen johtui siinä, etten tunnistanut kohtausta ja lääkkeenotto myöhästyi. Migreeni oli siis jotenkin muuttanut muotoaan. Ennen vasemman puolinen kipu oli hävinnyt, tilalla otsassa jyskyttävä kipu ja pahoinvointi. Tämä olikin sitten se viimeinen paha kohtaus. Nyt kun toinen piikitysaika alkaa lähestyä, minulla on ollut tänä aikana neljä migreenikohtausta joista kolme hyvin vaatimatonta ja lääke auttanut heti.

Voin siis lämpimästi suositella kaikkia ainakin kokeilemaan. Elämänlaatu on parantunut ja ne valtavat sivuvaikutukset, joita kaikki estolääkekokeilut aiheuttivat on pois. Yhtään haittaa en ole keksinyt. Pistokset eivät satu, eivätkä järin ryppyjäkään oikoneet, muuta kuin sen suhteen, ettei tarvitse otsakurtussa ja silmät sirillään olla kivun vuoksi😄

Vierailija
37/63 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelee tätä vanhaa ketjua ylös, mutta aihe on itselleni läheinen. Olen kärsinyt migreenistä nyt useamman vuoden enemmän tai vähemmän. Tällä hetkellä kohtauksia tulee useita viikossa. Aurallinen migreeni siis kyseessä ja näin tiheästi tulevat kohtaukset haittaavat jo työntekoa ja normaalia arkea. Mitään laukaisevaa tekijää en ole onnistunut löytämään, vaikka useita asioita on kokeiltu (unirytmiä, maidottomuutta, lihattomuutta, lisäaineettomuutta, liikuntaa, jne.) ja mikään ei tunnu olevan syynä tai auttavan. Estolääkettä syön ja yöksi vielä relaksanttia, koska kohtaus itsessään aiheuttaa polttavaa niskakipua ja tätä myöten niskan jumiutumista. Ei huvittaisi näin nuorena (olen 27 vuotias) syödä näin isoja määriä lääkkeitä ja tuhota maksaa ja saada vatsahaava. Estolääke on lieventänyt kohtauksiani niin, että pystyn esimerkiksi lähtemään töistä kotiin ilman oksentamista ja selviän ilman kohtauslääkkeitä, mutta särkylääkettä kuluu ihan tolkuttomia määriä edelleen.

Nyt olen alkanut pohtia, että auttaisikohan botuliini migreeniini. Hoito on varmasti lisääntynyt tämän ketjun aloittamisen jälkeen ja ihmisten kokemukset aiheesta lisääntyneet. Botuliinihan on nykyisin Kela-korvauksen piirissä ja kiinnostaakin, että paljonko hinnaksi tulee. Sekä tietysti myös ihmisten kokemukset, onko pistoksista ollut hyötyä ja miten pitkään.

Vierailija
38/63 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostelee tätä vanhaa ketjua ylös, mutta aihe on itselleni läheinen. Olen kärsinyt migreenistä nyt useamman vuoden enemmän tai vähemmän. Tällä hetkellä kohtauksia tulee useita viikossa. Aurallinen migreeni siis kyseessä ja näin tiheästi tulevat kohtaukset haittaavat jo työntekoa ja normaalia arkea. Mitään laukaisevaa tekijää en ole onnistunut löytämään, vaikka useita asioita on kokeiltu (unirytmiä, maidottomuutta, lihattomuutta, lisäaineettomuutta, liikuntaa, jne.) ja mikään ei tunnu olevan syynä tai auttavan. Estolääkettä syön ja yöksi vielä relaksanttia, koska kohtaus itsessään aiheuttaa polttavaa niskakipua ja tätä myöten niskan jumiutumista. Ei huvittaisi näin nuorena (olen 27 vuotias) syödä näin isoja määriä lääkkeitä ja tuhota maksaa ja saada vatsahaava. Estolääke on lieventänyt kohtauksiani niin, että pystyn esimerkiksi lähtemään töistä kotiin ilman oksentamista ja selviän ilman kohtauslääkkeitä, mutta särkylääkettä kuluu ihan tolkuttomia määriä edelleen.

Nyt olen alkanut pohtia, että auttaisikohan botuliini migreeniini. Hoito on varmasti lisääntynyt tämän ketjun aloittamisen jälkeen ja ihmisten kokemukset aiheesta lisääntyneet. Botuliinihan on nykyisin Kela-korvauksen piirissä ja kiinnostaakin, että paljonko hinnaksi tulee. Sekä tietysti myös ihmisten kokemukset, onko pistoksista ollut hyötyä ja miten pitkään.

FB:ssa on migreeni-ryhmä, josta saa paljon neuvoja

Vierailija
39/63 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vierailija
40/63 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä pistettiin sinulla? Onko paha migreeni, ei varmaan ensisijainen lääke? Mun lapsella migreeni ja sanoivat että voivat määrätä beetasalpaajaa jos kotauksia tulee paljon. 

Miten niin mihin sitä pistettiin? Päähänhän sitä pistetään migreenissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän