Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen puhetyyli, opettaa lapsille rumaa tapaa

Vierailija
30.07.2013 |

Huomautan ja valitan miehelle jatkuvasti hänen puhetyylistään, puhuu vähän löperösti ja käyttää herkästi "alkeellista" puhetta, kuten saattaa sanoa valkoisia valheita lapselle (ei siellä kaapissa ole kaakaota, lapsi menee ja katsoo ja onhan siellä). Tai sitten sanoo että mitä sä toope touhuat tai mikä älykääpiö oot kun teet noin. Inhottaa, että puhuu 5v:lle noin ja suorastaan opettaa tuollaisia sanoja, mitä lapsi ei ole aiemmin kuullutkaan! Sanoin tänään, että hänhän suorastaan takaa että meillä on 10v:n päästä rumasti puhuvia teinejä. Mies loukkaantui, että lässynlässyn, älä ole niin pikkumainen ja liioittele, vitsikästä ja ei noi nyt niin pahoja sanoja ole, älä ole tommonen nalkuttaja.

Mitä tekisitte? Minä haluan, että lapsille puhutaan aina fiksuksi ja arvostavasi. Mies käyttää paljon nättejä sanoja, opettaa kiitoksen jne. mutta sitten nuo huonot mitä opettaa. Miten teillä, puhuuko mies samoin, onko teistä ok? Mitä tekisitte tilanteessani, puhe kun ei auta? Muuten hyvä isä, aika hajamielinen ja hidas, mutta kuitenkin läsnä ja tekee asioita lasten kanssa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mies sano ketään älykääpiöksi, mutta lapset oppii rumat sanat kyllä viimeistään koulussa. Sinä voit silti vaatia, ettei teillä kotona puhuta noin, ja pyytää miestä kunnioittamaan tahtoasi. Sinä olet kuitenkin hyvä esimerkki lapsille eikä sinun tarvitse hiljaa hyväksyä miehen möläytyksiä vaan voit lasten kuullenkin sanoa, että toisia ei sitten saa sanoa älykääpiöksi vaikka iskältä pääsikin nyt sammakko. Miestä ei siis tarvitse lasten silmissä nolatakaan. 

Vierailija
2/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vähän katsoa millaisten miesten kanssa lapsia tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonkin aina, ja kyllähän se mun sanominen on tehnyt sen että lapset eivät välttämättä kuuntele isää ja sanovat takaisin tms. riehuvat isälle. Minä olen puhunut miehelle vakavasti asiasta, mutta aina vaan niitä uusia sammakoita tulee suusta.. ja sitten kiukustuu mulle että tavallista puhetta, älä nalkuta siinä hänelle tuollaisesta ja voi voi mitäs sitten jos hän sanoo jotain tuollaista.

Vierailija
4/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa tarkasti miettiä, millaisen ihmisen kanssa lapsia tekee ja miten arvot ja asenteet käyvät yksiin! Jokaiselle uudelle parille tätä muistuttelen, ei kiva olla tässä tilanteessa missä minä nyt ahdistuneena.. ap

Vierailija
5/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kyse vain siitä, että lapset oppivat isältä vääränlaisia sanontoja,vaan siitäkin, että miehesi puhuu lapsistaan halveksuvasti. Eli ihan aiheesta sanot.

Vierailija
6/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottava tilanne, tuo vaikuttaa koko lasten persoonaan. Mies on paitsi huono kielenkäytöltään halveksuu sisimmässään muita ihmisiä (lapsiaankin) kun puhuun tuohon sävyyn toisista. Kannattaa miettiä, annatko miehen olla lasten esikuvana heidän kasvunsa läpi, mikä vaikutus sillä tulee olemaan lapsiinne?

Vierailija
7/9 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen ihminen sanoo omia lapsiaan älykääpiöiksi?! Miksi hän sinua nimittelee?

Vierailija
8/9 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sinä fiksusti jos mies ja lapset oppisivat..

Vierailija
9/9 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää! Onko miehesi aivan aivoton? Lapsille ei puhuta noin, eikä kellekään!