Mitä teidän teinit tekee vikoina lomapäivinä? Teinin rytmistä erimielisyyttä puolison kanssa.
Pelaavatko paljon? Ovatko kännykällä? Ulkona kavereiden kanssa? Harrastavat? Kuinka myöhään vielä valvovat ja aamulla nukkuvat?
Haluaisin vähän vertailupohjaa omaan teiniin. On erimielisyyttä puolison kanssa, kuinka paljon voi pelata ja mihin asti saa nukkua. Meillä siis poika kyseessä.
Kommentit (13)
Pelaavat paljon, vaikka ovat vasta esiteinejä. Valvovat myöhään kun ei ole koulua, vähintään puoleen yöhön. Ja nukkuvatkin joskus puolille päiville asti, riippuen koska ovat menneet nukkumaan. Ovat jonkin verran kavereiden kanssa, ei ole mitään erityistä harrastusta tällä hetkellä. Pokemonia pelaavat ulkona, tai jalkapalloa.
Pelaamista ei rajoiteta koska tekevät muutakin, nukkumaan ei pakoteta aikaisin koska ei vanhemmatkaan mene, varsinkin minä itse valvon aina myöhään.
Tekee samaa kuin koko kesän eli herätys klo 6 ja töihin. Pojan oma valinta. Myös huomenna. Pelaamisesta jne. en tiedä, kun en nuku samassa huoneessa.
Koulu alkaa 12.8, Poika touhuaa juttujaan ja pelaa myös ja harrastaa, menee nukkumaan noin 2 aikaan mikä on meidän perheen rytmi muutenkin, lomalla valvotaan aina 3-4 asti. Emme ole aamuihmisiä lainkaan ja kun työt ovat sellaisia että herätä aamulla ei tarvitse niin rytmi on aina ollut sen mukainen.
Ei pelaa ikinä, tyttö. On kavereiden kanssa, ulkona pääasiassa. Nukkumaan on mennyt koko kesän noin puolilta öin, herää aamuisin klo 10-12.
Ohis ap kysyi vikoista lomapäivistä.
Meillä esiteini. Aamuherätys arkisin klo 9. Rytmiä haetaan koulua ajatellen. Koulu alkaa tiistaina.
Maanantaina herätys klo 8, jolloin aloitan etätyöpäiväni, tiistaina herätys kouluun klo 7.30.
Ollaan jo alettu aikaistaa sitä ylösnousuaikaa, ettei se koulunalku ole ihan kamala.
Eivät pelaa ollenkaan.
Kavereita näkevät jonkin verran.
Tuossa iässä jos ei ole kavereita ja pelaa paljon niin tuleva kilttis kyseessä.
Mä en ole lomalla rajoittanut kenenkään aikataulua, koskaan. Ekan viikon se ottaa ja sitten rytmi on taas palannut.
Eipä tuo pelaile pleikalla tms juuri ollenkaan. Ovat ulkona tai sitten pelaavat lautapelejä.
Kiitos vastauksista! Meillä tuo ysille menevä valvoo aamuyöhön ja nukkuu iltapäivään, tänään herätin klo 14... Pelaa ennen kuin lähtee ulos kavereidensa kanssa ja kotiin tultuaan. On yleensä pitkään ulkona.
Minun mielestäni tuo on normaalia teiniä, mutta puolison mielestä ei. Hieman jännittää koulun alku, mutta yleensä tuo tasaa rytminsä vasta, kun koulu alkaa. Pari päivää on toki väsynyt, mutta sitten saa rytmin joten kuten paikoilleen. Valvoo välillä ihan väkisin vaan, joska se on siistiä. Teinimeininkiä parhaimmillaan..
On siis kesän aikana ollut mökillä, käynyt Lapissa ja riparilla ja ollut perheenkin kanssa. Eli minun mielestäni saisi nyt olla vaan ja pelata ja olla kavereiden kanssa. Muunkinlaista teinikäytöstä on kyllä, sellaista ikävää, jonka toivoisi loppuvan.
Ap.
Talossa kolme teiniä. Kaksi pelaa aikalailla, viimeisinä lomapäivinä tekevät sitä myös, samoin kuin ulkoilevat, mm. frisbeetä heittelevät tai kalastavat. Kolmas on eri sukupuolta, ollut mummin ja ukin kanssa mökillä ja tuijottaa netflixiä. Ajoittain kavereidenkin kanssa. Herätykset kaikilla kymmenen maissa aamulla, jotta rytmi löytyy ensi viikon keskiviikoksi, jolloin alkaa koulu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole lomalla rajoittanut kenenkään aikataulua, koskaan. Ekan viikon se ottaa ja sitten rytmi on taas palannut.
Eipä tuo pelaile pleikalla tms juuri ollenkaan. Ovat ulkona tai sitten pelaavat lautapelejä.
Tämä! En oo ikinä tajunnut miksi pitää pilata viimeinen lomaviikko pakkorytmityksellä, kun se rytmi löytyy kyllä viikossa siellä koulussakin!
Harrastaa kilpaurheilua ja sen takia pidetään ihan hänen pyynnöstään jonkunlaista aikataulua. Herää arkisin heti yhdeksän jälkeen, nukkumaan menosts en ihan tarkkaan tiedä. Mutta tietää aamuherätykset niin ei nyt ainakaan joka ilta aamuyöhön valvo. Välillä, pari krt kuukaudessa, pitää nukkumispäiviä, jolloin ei laita kello aamulla soimaan, mutta ei yli 12 nuku silloinkaan.