Onko vatsasi pullea vai litteä, kun päästät vatsalihakset ihan rennoiksi?
Mulla on aina ollut järkyttävän pullea vatsa jos olen rentona, sellainen 6. kuulla raskaana oleva. Sit ku jännitän niin ihan normaali. Nyt kertokaa (rehellisesti) onko teillä rentonakin litteä vai iso vatsa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mulla se pömpötys ei ole läskiä vaan jotain sisuskaluja kaasuja ja suoliston turvotusta. Kova kivinen pallo, ja vielä usein kipeä kun IBS :(
Lisääntyykö sinullakin pullotus iltaa myöten? Entä liikunta? Minulla viimeisen vuoden vatsa turpoaa liikunnasta palloksi ja mietin onko pelkästään IBS syyllinen.
Heh. Miten päästää vatsalihakset rennoksi? Mahani roikkuu istuessa jakojen välistä. Konttaaminenkaan ei oikein onnistu.
En osaa rentouttaa vatsalihaksia, ei oikeasti aavistustakaan mitä se edes tarkoittaa. Aloitin vatsan sisään vetämisen/ jännittämisen joskus 25 vuotta sitten, enkä osaa enää lopettaa.
Litteä.
Kolme lasta, painoindeksi 19-20, ikää 40
Riippuu milloin ja mitä syönyt ja juonut viimeksi. Aamuisin juuri nousseena ollut aina litteä, esimerkiksi heti lounaan jälkeen aika pallo ellei ole tullut syötyä vain salaattia jollain protskulisällä. Pasta saa aikaan isoimman pallon, mutta se laskee siitä sitten kun elimistö on sulatellut. Tällä hetkellä viidennellä kuulla raskaana alkaa pikkuhiljaa pullottaa selkeästi koko ajan, vaikka edelleenkin kyllä selkeä ero aamun ja illan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se pömpötys ei ole läskiä vaan jotain sisuskaluja kaasuja ja suoliston turvotusta. Kova kivinen pallo, ja vielä usein kipeä kun IBS :(
Lisääntyykö sinullakin pullotus iltaa myöten? Entä liikunta? Minulla viimeisen vuoden vatsa turpoaa liikunnasta palloksi ja mietin onko pelkästään IBS syyllinen.
Eri (27) täällä, mutta itse urheilua harrastavana varsinkin näin kesällä, kun usein urheilusuorituksiin liittyy väleissä veden tankkaaminen ja turnauksissa myös mahdollisesti nesteytys- ja urheilujuomat, niin ne kyllä aiheuttaa turvotusta. Ei kerro kunnosta mitään, mutta jos kokee turvotuksen olevan haitallisella tasolla se kannattaa tutkituttaa.
Lisäys: ei sellaista edes voi vetää sisään, toisin kuin löysää rasvaa