Rahahuolia =( onko ketään toista jonka palkka menee joka senttiä myöten laskuihin?
Kommentit (9)
joka kuukausi innolla odotan tiliä ja suunnittelen mitä ostan.
Sitten tilipäivän iltana (eli tänään) huomaan, ettei taaskaan ollut rahaa minkään hankkimiseen kun kaikki rahat meni lainaan ja laskuihin.
Pakko kai alkaa tinkimään ihan joka asiasta. Vähänkö ottaa päähän. Luulin nuorempana, että kun sitten olen 40 vee niin ei raha-asiat enää kiusaa, toisin kävi....
Nyt tuli remontissa eteen pari yllätystä ja nyt ahdistaa, mistä rahaa löytyisi vähintään 10 00 euroa ja äkkiä.
Päivähoitomaksujen korotus, bensan hinta ja ruokakassin kallistuminen on vienyt loputkin "törsäysvarat". Olen lakkauttanut kaikki lehtitilaukset, en soita omalla puhelimellani vaan töistä, käyn töissä suihkussa, meillä ei enää kokata iltapäiväruuaksi mitään kovin kummoisia, kaikki hankinnat on pantu jäihin.
Ja minä olen keskituloinen... Luulin minäkin, että sitten kun olisin töissä, niin elämä ei olisi ikuista kituutusta. Odotan innolla, että esikoinen pääsee kouluun ensi vuonna, niin laskee edes vähän kuukausittaisten laskujen määrä.
Pakkasen puolella elelty pitkään ja lainarahojen turvin, masentaa.
Kuopuksen hoitomaksu nousee ja esikoinen täytyy laittaa iltapäiväkerhoon. Sama raha siis menee näihin kuin ennenkin. Kukkaroa kiristää sekin, että meillä on kaksi autoa, joista toinen on puhtaasti työauto (paku) ja tulot on aika pitkälti kiinni sen auton toiminnasta ja toinen auto on sitten taas perheauto. Täällä landella on vähän pakko pitää autoja.
Mikään törsääjä en ole koskaan ollut enkä harrasta shoppailua. En käy kampajaalla ja kuljen vanhoissa vaatteissa. Kyllä ottaa aivoon kun ikinä ei tunnu helpottavan vaan aina pitää kytätä joka penniä.
Saattaa kuulostaa nipotukselta, mutta on todella harhaanjohtavaa ajatella laskuja jonain yhtenä möykkynä. Jokaisen laskun takana on hyödyke tai palvelu, joista osa on pakollisempia kuin toiset.
Mulla on sellainen työ, että palkka vaihtelee suuresti, mutta on joka tapauksessa aina pieni. Se, onko vain pieni, säälittävän pieni vai naurettavan pieni, on kuukausikohtaista.
Aikalailla meni kesäkin taas murehtiessa, kun sai tosissaan venyttää senttiä että saatiin ruokaa. Ei paljon pysty reissaamaan tai oikein edes jätskillä käymään lasten kanssa, kun ei vain kerta kaikkiaan ole rahaa. Ja pahemmaksi tuntuu menevän, inflaatio ilmeisesti vain kiihtyy.