Voisin olla todella kaunis jos saisin painoa hiukan putoamaan
No niin, nyt se todellisuus iski 39.vuotiaana että kahden lapsen kanssa vietetyt tiiviit pikkulapsivuodet ovat himmentäneet nuoruusvuosien kauneutta ja sisäistä loistoa. Itsetunto on romuttunut kotivuosien aikana ja olen jotenkin turhaan alkanut pitää itsenäni ihan turhana tyyppinä. Nyt kun taas olen päässyt muutaman kerran ihmisten ilmoille olen hämmentyneenä huomannut että päät kääntyilevät, enemmän kuin olisin uskonut. Olen ollut todella hämmentynyt siitä miesten aidosti kohteliaisuutena sanotuista kehuista sekä naisten antamasta palautteesta joka on tullut ihan spontaanisti jossakin baaritiskillä taikka keskutelun lomassa, ”Sinä olet kyllä todella kaunis”, ”Voi luoja mikä missi tänne tuli”, ”Sinä kyllä herätät huomiota.
Ulkonäköä on verrattu Vanessa Kurriin ja Pia Pakariseen, eli jotakin tällaista Ilmeisesti mielikuvissa herätän ihmisissä. Olen vilpittömän imarreltu ja seuraavana päivänä tuntuu että elän tästä huomiosta ja kehuista, suorastaan säteilen ympärilleni.
Tiedostan sen että jos saisin noin kymmenen kiloa pois painoa ja treenattua itseni hyvään kuntoon voisin olla yli nelikymppisenäkin todella kaunis. Ja voi miten haluaisin olla! Se avaa ovia niin moniin paikkoihin ja se olotila kun olet hyvässä kunnossa on aivan mieletön.
Jotenkin olen ihan turhaan nämä kotiäidin vuodet antanut kaiken lipua ohi ja ajatellut että ei minulla ja ulkonäölläni ole mitään väliä, sillä on aivan valtavasti väliä oman hyvinvoinnin kannalta ja oman elämänlaadun parantamisen kanssa.
Nyt otan ryhtiliikkeen ja alan treenamaan kunnolla, ruokavalio kuntoon ja ensi kesäksi uudessa iskussa nelikymppisenä! Haluan saada vielä sen tunteen edes kerran elämässäni että olen elämäni kunnossa ja iskussa - jos ei ihan samassa kun ennen lapsia niin ainakin sinnepäin hyvin hyvin paljon!
Kommentit (27)
Siis minne hoikkuus nelikymppisenä avaa ovia?
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisenä elämä on vasta edessä, ainakin puolet elämästä. Hyvä ulkonäkö avaa mahdollisuuksia vaikka mihin. Ainakin terveys pysty parempana.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ihan huomaamaton lihottuani. Nuorena olin haluttua tavaraa. En kyllä usko, että sitä loistoa saa takaisin laihtumalla. Sitäpaitsi elämä on helpompaa kun ei herätä huomiota.
Karseata, että nainen puhuu itsestään haluttuna tavarana. Onko asiakkaat kadonneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen ihan huomaamaton lihottuani. Nuorena olin haluttua tavaraa. En kyllä usko, että sitä loistoa saa takaisin laihtumalla. Sitäpaitsi elämä on helpompaa kun ei herätä huomiota.
Karseata, että nainen puhuu itsestään haluttuna tavarana. Onko asiakkaat kadonneet?
Markkina-arvo, jos vaikka etsii uutta suhdetta yms. Onhan se luonnollista, että ulkonäöllä on suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin kaikki edessä vielä nelikymppisenä: uusi suhde, avioliitto, ehkä perheenlisäystä, uusi koti ja ura. Eikö tuossa ole tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi voi olla vitsiä. Joskus baarissa olen baaritiskillä heittänyt läpällä, että nyt olisi hyvää tavaraa tarjolla. Hiukan sain kulmien kohottelua, mutta sitten hymyjä.
:) Hyvä kunto, sekä fyysinen, että henkinen on kaunista. Ei todellakaan mikään poseerausasento. Itse asiassa hyvinvoiva läsnäoleva ihminen ei tarvitse kameraa peilatakseen itseään ;)