Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitsenko purentakiskon

Vierailija
30.07.2013 |

En osaa päättää tarvitsenko purentakiskon.

Narskuttelen hampaita todistetusti öisin, hampaat ovat jo jonkin

verran kuluneet. Ja itse tunnen kielellä kuinka pientä kulumista tapahtuu kaiken aikaa.

Lisäksi olen huono nukkumaan ja kärsin niska- ja hartiaseudun kivuista. En vain osaa sanoa miten paljon narskuttelu näihin vaikuttaa, vai ovatko nämä vaivat vain huonon tyynyn ja päätetyöskentelyn aiheuttamia vaivoja.

Leuat eivät ole kipeät, eivätkä kasvon lihakset. Hammaslääkärini mukaan tilanteeni ei ole paha, mutta täytyy kai niitä hampaita jossain vaiheessa alkaa suojata, kun kulumista tapahtuu koko ajan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vihloi hampaita ja ostin apteekista sellaisen jokaiselle sopivan purentakiskon, kokeeksi, jos se auttaisi. Tosin mielestäni en narskuta hampaita öisin. Kisko keitettiin ja laitettiin suuhun, hampaat purtiin yhteen, jolloin se muotoitui sopivaksi. Minä en kyllä pitänty kiskosta eikä siitä tuntunut olevan apua, mutta ajattelin kertoa, ehkä tuollainen jokaiselle sopiva on halvempi kuin itselle valmistettu. Kaverillani on hänelle valmistuttu kisko, hampaiden vihlomisen vuoksi sekin hankittu, mutta ei sekään kuulema tuntuntu hyvältä eikä siitä ollut apua kaverille.

Vierailija
2/5 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 15:32"]

minulla vihloi hampaita ja ostin apteekista sellaisen jokaiselle sopivan purentakiskon, kokeeksi, jos se auttaisi. Tosin mielestäni en narskuta hampaita öisin. Kisko keitettiin ja laitettiin suuhun, hampaat purtiin yhteen, jolloin se muotoitui sopivaksi. Minä en kyllä pitänty kiskosta eikä siitä tuntunut olevan apua, mutta ajattelin kertoa, ehkä tuollainen jokaiselle sopiva on halvempi kuin itselle valmistettu. Kaverillani on hänelle valmistuttu kisko, hampaiden vihlomisen vuoksi sekin hankittu, mutta ei sekään kuulema tuntuntu hyvältä eikä siitä ollut apua kaverille.

[/quote]

siis on EHKÄ halvempi, en ole varma, en tiedä paljon itselle valmistettu kisko maksaa. Tuo maksoi muistaakseni n. 40-60 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä ostin hammaslääkärin teettämän kiskon, maksoi muistaakseni 300 e. Se on helppo laittaa mutta poistaminen onkin sitten toinen juttu. Sen kanssa ei totu nukkumaan, kuola valuu ja jotenkin vaikea hengittää.

Vierailija
4/5 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertomasi mukaan hyötyisit kiskosta. Kisko tulee lopulta halvemmaksi kuin jokaisen oireesi erillinen hoito. Olet jo pilannut hampaitasi narskuttamalla. Laske huviksesi, paljonko tekohampaat tulisivat maksamaan, kun olet narskuttanut omat hampaasi hajalle.

Minä olen käyttänyt kiskoani vuosia, ja mielestäni on maksanut hintansa takaisin moneen kertaan. Aluksi kiskoon oli vaikea tottua - taisi olla samankaltaisia oireita kuin nelosella - mutta nykyään kisko irtoaa hyvin, pystyn nukkumaan hienosti ja oikeastaan on käynyt niin, että nukun parhaiten kisko suussa. Joskus kun en jaksa laittaa kiskoa, herään yöllä kaipaamaan sitä, koska olen purrut hampaitani liian lujaa. 

Vierailija
5/5 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kisko kymmenisen vuotta ja se on ollut suureksi avuksi. Tosin, vaikka leuka oli ennen jatkuvassa jännityksessä, se ei ollut kipeä.

Mitään niska tai muita jäykkyyksiäkään se ei poistanut. Tähän yritin saada apua monista ns. muotoutuvista tyynyistä, mutta lopullinen apu tuli vasta Ikeasta ostetusta matalasta ja halvasta tyynystä.