Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reissaajat syyttävät kaikkia muita paitsi itseään koronan leviämisestä

Vierailija
08.08.2020 |

Itseäni jo melkein huvittaa, kun ihmiset lähtee reissuun maihin joissa koronatapaukset ovat nousussa ja sitten reissusta palattuaan avautuvat lehtiin moittien lentoaseman koronatoimia.
Joo viranomaisten vikahan se oli, että sinun oli ”pakko” lähteä kavereiden kanssa Puolaan tai Espanjaan hurvittelemaan ja nyt sieltä palattuanne sinä ja matkakumppanisi sitten levitätte koronaa ympäriinsä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, hyvin sanottu.

Vierailija
2/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta koko korona lainkaan, samaan aikaan porukkaa kuolee tavallisiin tartuta tauteihin paljon enemmän kuin koronaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.. ranskassakin tapaukset noussussa... ja Espanjan tänhetkinen tilanne paljon pahempi kuin Ruotsin...

Onneksi kesälomat on kohta ohi.

Vierailija
4/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on myös viranomaisten vika, jos siellä ei ole kunnon toimia asetettu. En ymmärrä ihmisiä, jotka nyt reissaavat, mutta koska se heille sallitaan, niin silloin se on viime kädessä päättäjien vastuulla.

Vierailija
5/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjan näkönen on espanjan koronakäyrä. Viikon raketti... pysytään kotona.

Vierailija
6/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS koronaan kuolisi vauvasta vaariin tuhansia niin joo, mutta kun se ei tapa kuin heikot ja vanhukset, ja muutenkin suomessa kuolee yli 60 000 joka vuosi että muutama sata koronan takia niin mitä väliä?

Vierailija
7/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä syytä ketään ja oikeasti, media lietsoo, ei ole mitään ruumiskasoja missään, just tulin pitkältä reissulta, monissa maissa käyneenä.

Vierailija
8/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän, että olen henkilökohtaisesti olen iloinen että taas on lentoja ja pääsee matkustamaan. Puolisoni on toistaiseksi töissä ulkomailla Euroopan ulkopuolella ja koronan takia emme päässeet näkemään toisiamme moniin kuukausiin. Jos lockdown olisi jatkunut vaikka vuoden loppuun saakka, en tiedä miten mielenterveyteni olisi kestänyt olla erossa puolisosta niin pitkään. Ikävä oli todella kova. Toisaalta palattuani Suomeen olin (tai olen parhaillaan) kahden  viikon karanteenissa ja lisäksi kävin myös ennen paluuta Suomeen yksityisellä klinikalla koronatestissä ja oli siis negatiivinen. 

Minusta on hullua matkustaa koronan aikaan ja olla ymmärtämättä niitä riskejä, mitkä matkustukseen liittyy. Myönnän, että otin ison riskin matkustamalla koronan toisen aallon alkuvaiheessa ulkomaille. Tuon riskin hyväksymällä tosin myös hyväksyin sen, että minulla on iso vastuu siitä, miten käyttäydyn matkan jälkeen Suomessa. Tiukka karanteeni ja lentokentältä taksilla kotiin. 

Vierailija
9/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työni puolesta matkustan koko ajan, ekan "aallon" aikana olin viidessä eri maassa, nyt olen Intiassa ja ensi viikolla matkustan Nykkiin.

Vierailija
10/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua se porukka huolestuta joka valittaa ohjeiden ja karanteenimääräysten puutetta. Ainakin nuo tajuaa homman perusidean.

Minua huolestuttaa noiden matkatoverit samalta lennolta jotka on hiljaa, menee lentokenttäbussilla/junalla rautatieasemalle tai kamppiin ja siitä kotikuntaansa julkisilla. Kotikunnassa ekana kauppaan kun on reissunjälkeen jääkaappi tyhjä ja ehkä syömään johonkin ulos. Illalla kavereiden kanssa ravintolaan kertomaan matkasta. Sitten perhettä tai sukua tapaamaan ja maanantaina töihin.

Eikä tule mieleenkään että tuossa olisi jotain ongelmaa. Sitten kun selviää että tuli korona matkalla niin leikitään kovin yllättyneitä että miksei kukaan varoittanut. 

Vierailija
11/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just nämä samat vasemman jalan saappaat vinkuu eniten rajoituksista.. Kuinka ne on ihan tyhmiä ja turhia ja blaablaablaa. Ei sitten yhtään säteile, että jos itse eläisi przeilemättä niin rajoituksia ei tarvittaisi.

Vierailija
12/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työni puolesta matkustan koko ajan, ekan "aallon" aikana olin viidessä eri maassa, nyt olen Intiassa ja ensi viikolla matkustan Nykkiin.

Mikä on se työ jossa pitää näinä aikoina matkustaa koko ajan?

Vierailija
13/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, no jos ei tule mitään mieleen niin käytä vaikka mielikuvitusta :)  Suomalaiset on siitä hassuja, että ne oikeasti luulee, että koko maailma on suljettu koronan takia, todellisuus on kuitenkin toinen.

Vierailija
14/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myönnän, että olen henkilökohtaisesti olen iloinen että taas on lentoja ja pääsee matkustamaan. Puolisoni on toistaiseksi töissä ulkomailla Euroopan ulkopuolella ja koronan takia emme päässeet näkemään toisiamme moniin kuukausiin. Jos lockdown olisi jatkunut vaikka vuoden loppuun saakka, en tiedä miten mielenterveyteni olisi kestänyt olla erossa puolisosta niin pitkään. Ikävä oli todella kova. Toisaalta palattuani Suomeen olin (tai olen parhaillaan) kahden  viikon karanteenissa ja lisäksi kävin myös ennen paluuta Suomeen yksityisellä klinikalla koronatestissä ja oli siis negatiivinen. 

Minusta on hullua matkustaa koronan aikaan ja olla ymmärtämättä niitä riskejä, mitkä matkustukseen liittyy. Myönnän, että otin ison riskin matkustamalla koronan toisen aallon alkuvaiheessa ulkomaille. Tuon riskin hyväksymällä tosin myös hyväksyin sen, että minulla on iso vastuu siitä, miten käyttäydyn matkan jälkeen Suomessa. Tiukka karanteeni ja lentokentältä taksilla kotiin. 

Sun kaltaiset ei olekaan ongelma, koska tajuatte olla varovaisia. Lisäksi teitä joilla on puoliso ulkomailla on vähän. Jos vain sinun kaltaisillasi syillä ja muilla välttämättömilla matkustettaisiin, potentiaalisia levittäjiä olisi todella vähän. Ja jos kaikki muutkin toimisivat kuten sinä, ei meillä olisi mitään epidemiaa.

Kiitos sinulle ja jatka samalla tavalla!

Vierailija
15/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on myös viranomaisten vika, jos siellä ei ole kunnon toimia asetettu. En ymmärrä ihmisiä, jotka nyt reissaavat, mutta koska se heille sallitaan, niin silloin se on viime kädessä päättäjien vastuulla.

No ei sitä kyllä varsinaisesti sallita vaan ainoastaan sitä ei estetä. Ei hallitus estä sinua loikkaamasta katoltakaan vaikka juuri nyt se olisi itse asiassa fiksumpi teko kuin lomamatkalle lähteminen.. Ainakin jos et loikkaa kenenkään sivullisen niskaan.

Lomareissu on nimittäin juuri sitä ei-välttämätöntä matkustamista jota juuri nyt ei pidä kenenkään harrastaa. Ihan sama lentääkö koneet ja seilaako laivat.

Vierailija
16/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan Koneen hissejä.

Vierailija
17/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan Koneen hissejä.

Ajaa rekkaa

Asentaa jotain

Vierailija
18/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan Koneen hissejä.

Taitaa olla aika paskoja hissejä, jos jatkuvasti rikki ja maailmassa on vain yksi ihminen joka niitä osaa korjata...

Vierailija
19/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmiset pistä syyttömät kärsimään. Hiihtolomamatkaajista jokainen kantaa minun silmissäni syyllisyyden taakkaa siitä, että en voinut tavata vanhempiani neljään kuukauteen. Taasko sama edessä?

Vierailija
20/56 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, sinä kyllä ihan itse päätit että et tapaa, suosituksia oli mutta ei PAKKOJA, oma moka kun et tiedä oikeuttasi. Eriasia jos vanhempasikin on niin uunoja että nielevät tuon koronapaskan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän