Lue keskustelun säännöt.
Ex syömishäiriöiset, oletteko parannuttuanne lihoneet hieman yli normaalipainon?
30.07.2013 |
Mietin tuota säästöliekkikeskustelua lukiessani, että näin on ehkä käynyt ainakin minulle, että elimistö pitää tiukemmin kiinni läskistä ja lihominen on helpompaa.
Elin puolisen vuotta n. 1000 kilokalorilla ja laihduin paljon, en kuitenkaan anorektiseksi asti. Kun tulin "järkiini", paino nousi itsestään, mutta pysyttelee nyt 5-7 kiloa korkeamalla kuin koko aikuisikäni on ollut. Ja laihduttaminen on hankalaa. Se on psyykkisestikin vaikeaa, koska pelkään taas haksahtavani liiallisuuksiin. Laihduin siis normaalipainosta alipainon puolelle kun minulla oli sairas suhde syömiseen.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei, olen koko ajan tässä normaalipainon alarajoilla. Hoikka ja urheilullinen. Katson kuitenkin tarkkaan kroppaani ja jos luut alkaa törrätä liikaa, otan "lihotuskuurin". Mulla syömisongelmat liittyi ja liittyy edelleen stressinhallintaan ja siihen, että vaikeassa tilanteessa syömisen kontrollointi on mulle keino pitää homma näennäisesti kasassa. Ei sinänsä laihuuden ihannointiin. Olen mielestäni ruma liian laihana.